Rezultati alkotesta še niso znani

Foto: Žurnal24 Nazadnje se je na Hrvaškem tako huda železniška nesreča zgodila leta 1966. Umrl
V bolnišnici v Splitu so identificirali vseh šest žrtev tragične nesreče vlaka. Policija pa še vedno nima rezultatov alkotesta strojevodje, ki je tudi sam v bolnišnici in se ničesar ne spomni.
Oglej si celoten članek

V nesreči so življenje izgubili štirje Hrvati, Francozinja ter državljan Srbije in Španije z bivališčem v Sloveniji. Večina naj bi sedela na desni strani vlaka. Policisti so pretresenim svojcem vrnili stvari njihovih pokojnih, pozivajo pa tudi vse preživele potnike, naj se oglasijo na policiji, da jim vrnejo stvari

Razmere v splitski bolnišnici se počasi umirjajo, čeprav imajo še vedno hude težave s pomanjkanjem vseh tipov krvi. 13 ljudi je še vedno hospitaliziranih, vendar noben ni v življenjski nevarnosti. Med ranjenimi je tudi 73-letna Slovenka, ki pa ni več v bolnišnici.

Ljudje so se sicer množično odzvali na poziv, naj darujejo kri, vendar je še vedno ni dovolj. V splitski bolnišnici pravijo, da so nazadnje videli takšne prizore med vojno na Hrvaškem.

Reševalci so zgroženi nad prizori, ki so jim bili priča včeraj. "Ljudje so viseli skozi okna vagonov, tisti, ki so bili lažje poškodovani, so jim poskušali pomagati," je za hrvaške medije povedal eden od reševalcev.

Preiskava
Takoj zgodaj zjutraj so preiskovalci že prišli na kraj nesreče, kjer iščejo sledi, ki bi jim povedale, kaj se je zgodilo.

 

Minister ponudil odstop

Hrvaški minister za promet je premierki Jadranki Kosor že ponudil odstop zaradi nesreče vlaka, vendar je Kosorjev ponudbo zavrnila.

Vzrok za tragedijo
Poleg tirnic, ki naj bi se poškodovale zaradi vročine, in insekticida za plevel, s katerim naj bi poškropili tirnice in naj bi bile zato mastne, zdaj ugibajo še o počeni osi vlaka.

Oglasil se je namreč strokovnjak za vlake in upokojeni sodni izvedenec za železniške nesreče, ki je delal v Nemčiji, Vatroslav Grubišić. Ta je delal analizo nagibnih vlakov, ki jih je kupila Hrvaška, in je vodstvo železnic takoj opozoril, da pri omenjenih vlakih pri visoki hitrosti lahko poči os, zato se sprašuje, ali se je to zgodilo tudi tokrat.

"Kar nekajkrat sem jih opozoril, da se bo zgodila tragedija, če ne bodo ukrepali, vendar ne vem, ali so me poslušali,“
je za 24Sata povedal Grubišić.

 

Zastonj počitnice

Ministrstvo za turizem in hrvaška turistična organizacija so vsem poškodovanim v železniški nesreči ponudili brezplačne počitnice na Hrvaškem.

Prav tako pravi, da bi morali vsak nagibni vlak po 30.000 kilometrih pregledati, ali je poškodovan. "Opozoril sem na kontrolo in na to, da brez tega vlak ne sme voziti z maksimalno hitrostjo in se nagibati,“ pripoveduje Grubišić.

Kot pravi, so enake vlake kupili Nemci. Ko jih je opozoril, da os pri veliki hitrosti poči, so jo pri vseh vlakih zamenjali z debelejšo osjo. Ali so to storili tudi Hrvati, ne ve, saj je z njimi nazadnje govoril leta 2006, od takrat pa se z Grubišićem niso več hoteli pogovarjati.

Zgrešen nakup
Kot poročajo hrvaški mediji, je bil nakup nagibnih vlakov zgrešen. Takoj po nakupu so namreč na železnicah odkrili, da sploh ne ustrezajo hrvaškim progam. Hrvaška televizija poroča, da od osmih kupljenih nagibnih vlakov zato vozijo le štiri, ker so morale železnice plačati za prilagoditev vlakov njihovim progam, to pa je bilo dražje, kot če bi kupili nove vlake.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.