Se predori selijo na sodišče?
Družba za avtoceste Republike Slovenije bo stroške prenove dveh predorov na Trojanah izterjala na sodišču, če dogovor med pogodbenimi partnerji glede plačila sanacije ne bo uspešen.
Kot je na novinarski konferenci dejal predsednik uprave Darsa Tomislav Nemec , se bodo o plačilu sanacije predorov poskušali dogovoriti s pogodbenimi partnerji, če to ne bo uspešno, pa bo Dars kril stroške in jih nato od odgovornih izterjal po sodni poti. In koliko bo stala sanacija predorskih cevi? Sanacija predorov, ki se bo začela spomladi, bo po podatkih Darsa stala okoli tri milijone evrov.
Cestišče nevarno za voznike
S trojanskimi predori se zapleta že vse od takrat, ko so jih odprli za promet. Le nekaj mesecev po odprtju so zaradi spolzkega cestišča hitrost skozi predore omejili na 80 kilometrov na uro. Po odkritju domnevnih napak pri njihovi gradnji pa so hitrost omejili celo na 60 kilometrov na uro. Ministrstvo za promet je nato naročilo študijo pri avstrijskih strokovnjakih in ti so ugotovili, da b etonska vozna površina v slovenskih predorih resda izpolnjuje zahteve, ki jih navajajo Zelena knjiga iz leta 1989 in pozneje sprejeta dopolnila, vendar torna sposobnost in hrapavost voznih površin v predorih ne izpolnjuje današnjih specifikacij in zahtev slovenske zakonodaje. Z drugimi besedami to pomeni, da je vožnja skozi predore nevarna za voznike in da je potrebna njihova čimprejšnja sanacija.