Sloviti košarkar utrl pot slovenskemu izumu

Foto: Lovro Rozina
Foto: Lovro Rozina
Ali veste, kaj je trismučnik? Gre za slovenski izum, ki je spojil dva na prvi pogled zelo različna športa - kolesarstvo in smučanje.
Oglej si celoten članek

Mnogi najbrž še nikoli niste slišali za trismučnik. To je rekvizit, s katerim je na snegu moč uživati v vsej vznemirljivosti kolesarskega spusta. Koncept so zasnovali in udejanili v trboveljskem podjetju Hillstrike in z njim že naredili prve korake proti uveljavitvi na evropskem in severnoameriškem trgu.

Ideja o združitvi kolesarskega "downhilla" in smučanja je zaživela leta 2011, ko je ustanovitelj in vodja ekipe Matic Hribar izdelal prototip, takrat mu je kot osnova služilo ogrodje kultnega kolesa BMX. Sčasoma je okrog projekta zrasel desetčlanski kolektiv in pred dvema letoma so ustanovili podjetje.

V prvem letu svojega obstoja so prodali šest trismučnikov in okusili pot od izdelave do zaključenega posla. V letu 2016 je prodaja že precej narasla, v promet je šlo 50 izdelkov. Zanimivo je, da niti enega niso prodali v Sloveniji, največ kupcev je prišlo iz Avstrije, nekaj trismučnikov pa je svoj dom našlo še v Nemčiji, ZDA, Kanadi, Švici, Franciji in skandinavskih državah. 

Pri težavah na domačem trgu vlogo igra tudi cena. En trismučnik namreč stane okrog 1900 evrov brez davka, skupno približno 2300 evrov. Letos bo Hillstrike odprodal tudi sedem trismučnikov, ki so jih doslej ponujali v najem, ti bodo, opremljeni z novimi smučmi, stali okrog 1000 evrov.  

Glasbenik in športnik povečala zanimanje

Interes za produkt mladega trboveljskega kolektiva se je zelo povečal okrog letošnjega novega leta po zaslugi dveh objav na družbenih omrežjih. Brezplačno reklamo za zasavski trismučnik je namreč na svojih kanalih naredil ameriški raper Jersey Demic, njegovemu zgledu je sledil sloviti nekdanji košarkar Ray Allen, dvakratni prvak lige NBA. Ko je inserte vožnje s trismučnikom objavil še svetovno znani kanal People Are Awesome, je zasavski izum dobil nove privržence

"Takrat se je zgodil pravi bum, zanimanje za naše izdelke se je zelo povečalo, tako da letošnjem letu pričakujemo prodajo več kot dvestotih trismučnikov. Naročil je kar precej, na končno realizacijo in oceno celotne sezone pa bo treba počakati še nekaj tednov," je pojasnil eden od soustanoviteljev podjetja Rok Prašnikar.  

"V kolikor bi se želeli vsi, ki sodelujemo v podjetju, redno zaposliti v njem, bi morali na leto prodati 600 ali 700 trismučnikov. O prodaji firme ali licence za zdaj še nismo razmišljali, saj smo na projekt čustveno vezani. A če bi prišla prava ponudba, bi o njej seveda razmislili," je dejal Prašnikar in dodal, da zaslužek ni edino vodilo: "Cilj je ustvariti neko novo skupnost, nov šport, nov način rekreacije. Trismučnik želimo utrditi na evropskih smučiščih ter prodreti na severnoameriška, zanimive pa so nam tudi države kot so Japonska, Nova Zelandija ali Avstralija."

Okusili tekmovalno plat

Foto: Lovro Rozina Hillstrike trismučnik V zadnji zimi je projekt dobil dodatno dimenzijo. V preteklih dveh sezonah so že izvedli nekaj posameznih tekmovalnih dogodkov za voznike trismučnikov, v letošnji pa so organizirali Hillstrike Cup, na katerem se je pomerilo 24 tekmovalcev. Skupno so bile izvedene štiri dirke, gostile so jih Soriška Planina, Golte, Vogel in Rogla.

Na vseh navedenih lokacijah so lahko obiskovalci smučišč ob določenih dnevih od januarja do sredine marca najeli trismučnike in se spoznali z novim trendom v zimskih športnih aktivnostih. Odziv na najem je bil tudi med slovenskimi športnimi navdušenci zelo vzpodbuden.

Doma so omejeni

Zagon zimskega "downhilla" na slovenskih strminah pa rahlo omejuje Zakon o varnosti na smučiščih, ki velja od lanskega septembra. Ta določa, da so z izjemo smučanja druge športne aktivnosti ali dejavnosti na smučišču dovoljene le s pisnim soglasjem upravljavca in to le na površinah, ki so predhodno fizično ločene od smučarske proge in posebej označene ter zavarovane. To pri postavljanju prog za trismučnike prinaša težave, saj je vedno treba iskati individualen dogovor z upravljalci in se pogajati za prostor na strmini.

"Pri promociji smo v Sloveniji dejansko malce omejeni. Pri nas je ogromno ljubiteljev kolesarskega spusta in še več ljubiteljev smučanja in če bi za razvoj nove panoge omogočili boljše pogoje, bi lahko prišlo do pravega razcveta," je prepričan Prašnikar.

Hillstrike kljub težavam ne meče puške v koruzo. Glede na dosedanji odziv bo slovenski trg igral le manjšo vlogo pri zgodbi o zasavskem trismučniku.

Foto: Lovro Rozina Hillstrike trismučnik

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 10:52 5. April 2017.

    sam res... za ta dnar dobiš že uredu full suspension-a, kjer je veliko več tehnike kot pa pri tej zadevi

  • 19:01 2. April 2017.

    To smo si že 35 let nazaj naredili sami doma. Jaka muda !

  • 16:43 2. April 2017.

    Cena 2300€, a je zlat ?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.