Spletni prevaranti ne počivajo

Vedno več spletnih uporabnikov se odloča za nakupovanje preko spleta, ki pa nas lahko včasih drago stane. Da ne bi postali žrtev spletne prevare, je dobro vedeti, kako prepoznati sumljive znake.
Oglej si celoten članek

Nacionalni odzivni center za obravnavo incidentov s področja varnosti elektronskih omrežij in informacij SI-CERT je v letu 2012 zabeležil 100-odstotno porast prijav ogoljufanih kupcev. V porastu je tudi število lažnih spletnih trgovin, ki so le kulisa z lepimi slikami. Za njimi ne stoji nobeno registrirano podjetje, plačanega blaga ne boste prejeli, poleg tega pa lahko pride do zlorabe številke vaše kreditne kartice, opozarjajo pri Varni na internetu.

Vse več je tudi trgovin s ponaredki, ki so potem na carini zaseženi in uničeni. V nekaterih primerih mora kupec sam poravnati stroške uničenja, kar pomeni, da je dvakratno oškodovan, pojasnjuje Jasmina Mešić iz SI-CERT-a. Tovrstne goljufe je praktično nemogoče izslediti in dobiti denar nazaj.

Prepoznajte sumljive znake

Pri Varni na internetu opozarjajo na sumljive znake, na katere morate biti pozorni. Prvi tak znak je neverjetno ugodna cena. Drugi znak je brezplačna dostava po vsem svetu, tretji pa je podatek, da so vsi izdelki vedno na zalogi.

Pred nakupom v spletni trgovini vedno vtipkajte ime spletne trgovine v spletni iskalnik in poiščite ocene in komentarje drugih uporabnikov. Preverite tudi kontaktne podatke podjetja in stopite v stik s prodajalcem ter si izmenjajte sporočila. Previdnost ni odveč tudi, če prodajalec uporablja brezplačni poštni predal (gmail, hotmail, ipd.) ali če se elektronski naslov ne ujema z elektronskim naslovom spletne trgovine.

Previdno tudi pri malih oglasih

Vedno več je tudi goljufij preko malih oglasov, kjer so goljufi lahko zelo prepričljivi. Kot primer goljufije navajajo situacijo, ko nas kontaktira tujec in prosi, da pošljemo izdelek v afriško državo, obenem pa ponudi, da plača več kot zahtevamo. Kot dokazilo o plačilu denarja, pošlje lažna ali ponarejena potrdila o plačilu in nas tako prepriča, da izdelek damo na pošto.

Ema Delić, vodja projektov v marketingu na spletnem portalu bolha.com, opozarja, da je treba biti pozoren na uporabo jezika v malih oglasih in v katerih državah so bili oglasi objavljeni. Pri nakupu na daljavo pa je nujno, da se dogovorite za plačilo po povzetju in da denarja ne pošiljate vnaprej.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.