Delavci podjetja Ciano, ki je dobilo posel za dekontaminacijo železniške proge pri Kaštelu, kjer
se je huda železniška nesreča, ki je terjala šest žrtev, pripetila, so potem, ko so z železniških
tirov odstranili retardant TG 300 (s to substanco, ki preprečuje nastanek isker in s tem požarov,
poškropijo železniške tire in bližnjo okolico), odkrili neznano snov, ki je zelo podobna smoli.
Na Hrvaških železnicah za zdaj ne znajo pojasniti, za kaj gre pri omenjeni substanci. Nejasno
ostaja tudi, kako je neznano snov sploh možno odstraniti s tirov. Po navedbah hrvaških medijev je
najverjetneje nesrečo zakrivila ravno omenjena snov.
Žrtve |
|
V nesreči so umrli štirje hrvaški državljani, vsi so bili iz Zagreba, francoska državljanka ter dvojni državljan Srbije in Španije z bivališčem v Sloveniji. Med 55 poškodovanimi v petkovi železniški nesreči je bilo 12 tujcev, in sicer štirje francoski
državljani, dva avstralska ter po en belgijski, britanski, slovenski, švedski, norveški in
pakistanski državljan.
|
Priprt visok uradnik HŽ
Neuradno sta med aretiranimi osebami direktor za ekologijo in zaščito v podjetju HŽ Infrastruktura Ivan Medak, ki naj bi naročil sporno kemično snov, ter lastnik zagrebškega podjetja Intrade Ivan Tomašković, ki je prodal omenjeno kemikalijo HŽ.
Nakup pri pasjem trgovcu
Medak naj bi kot glavni odgovorni za nabavo prej omenjenega retardanta, s katerim poškropijo okolico tirnic, tega kupil pri podjetju Intrade, ki je registriran kot proizvajalec mačje in pasje hrane.
"Nisem želel, da se to primeri. Hotel sem le to, kar je najboljše in najcenejše. V retardant se ne bi smelo dodajati nobenih aditivov," je za Index.hr povedal Medak. V Intradeju so namigovanja na dodajanje aditivov retardantu že odločno zanikali. Podjetje Intrade je sicer na javnem razpisu ponudilo najnižjo ceno za dobavo sredstva za zaščito pred požari, pravijo na Hrvaških železnicah.
Zaprta proga
|
|
Železniška proga Perković–Split je še naprej zaprta za promet, potnike pa prevažajo z avtobusi. |
Zaradi preiskave pa je prekipelo tudi strojevodjem. Ti zahtevajo odstop šefa Hrvaških železnic Zorana Popovca.
"Izvedeli smo, da uprava pritiska na člane interne preiskovalne komisije, naj kot razlog za nesrečo navedejo težave z vlakom in ne sredstvo proti požarom. Izvedeli smo tudi, da je Popovac nekatere člane komisije kar poklical po telefonu in jim to predlagal," pravi predsednik sindikata strojevodij Nenad Mrgan.
Kot pravijo v sindikatu, je njihov kolega Josip Palinić, ki je vozil nesrečni vlak, naredil vse, da bi preprečil tragedijo. Palinić je še vedno na zdravljenju v splitski bolnišnici.
Direktor železnic Popovac vse očitke zavrača, kljub temu pa pravi, da razmišlja o odstopu.