Tako vas "lupi" Pošta Slovenije

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Bralec je iz tujine dobil pošiljko (šlo je za nakup baterij), v vrednosti 20,78 evra. Poštnina je bila brezplačna. Vrednost pošiljke torej ni presegla meje 22 evrov, od katere dalje se plačujeta DDV oziroma carina. Carinska pošta je to ugotovila tudi v postopku, ki ga je izvedla, in za to zaračunala štiri evre.
Oglej si celoten članek

"Pošta mi je neupravičeno zaračunala stroške carinskega postopka. To je tako, kot da bi policisti ustavili avtomobil, nato pa vozniku – četudi ni naredil nobenega prekrška – zaračunali stroške postopka," je besen bralec.

Foto: Žurnal24 pošta Za pojasnila smo povprašali Pošto Slovenije, kjer so nam odgovorili, da ima naslovnik pravico najkasneje v osmih dneh od vročitve pošiljke vložiti reklamacijo o obračunu carinskih dajatev in storitev carinskega posredovanja.

Denarja ne bodo vrnili

Toda denarja za opravljen carinski postopek bralcu ne bodo vrnili.

"Reklamacij v zvezi z zahtevami po vračilu denarja za izvedene postopke se ne upoštevajo. Storitev je v vsakem primeru izvedena in zaračunana skladno z veljavno zakonodajo," poudarjajo.

Furs: Pošta zaračunava storitve v skladu s ceniki

Na finančni upravi, v okviru katere deluje tudi carinska služba, pojasnjujejo, da pošta zaračunava svoje storitve v skladu z veljavnimi in objavljenimi ceniki: "Carinski organ ne nadzira ustreznosti zaračunavanja storitev s strani Pošte Slovenije, nadzira pa pravilnost predložitve poštnih pošiljk, ki vsebujejo carinsko blago. Za nadzor nad zaračunavanjem storitev so pristojni drugi organi, kot na primer tržni inšpektorat, ki je pristojen za področje varstva potrošnikov."

S tržnega inšpektorata pa so nam odgovorili le, da pošta carinske postopke opravlja v skladu z navodili carinske službe, storitve pa da zaračunava v skladu s predpisi.

Za pojasnila smo vprašali tudi Zvezo potrošnikov Slovenije, kjer pa so nam odvrnili, da konkretnih primerov potrošnikov ne rešujejo v medijih.

Na pošti še pojasnjujejo, da so dolžni vse blagovne pošiljke iz tretjih držav predložiti carini.

Nato se lahko odločijo pošiljko poslati naslovniku brez obračuna carinskih dajatev in opravljenih storitev, lahko vam pošljejo le račun, da je bil opravljen carinski postopek ali pa vam zaračunajo še carinske dajatve.

"Stroške postopkov nosi naslovnik, kot uvoznik blaga v pošiljki, v primeru, da jih ni pripravljen poravnati, se pošiljko lahko vrne pošiljatelju," še vztrajajo na Pošti Slovenije.

dezurni@zurnal24.si

Prikaz nasprotnih dejstev

Postopek carinskega posredovanja Pošte Slovenije

Zaračunavanje storitev carinskega posredovanja v mednarodnem poštnem prometu 

Trditev v nadnaslovu spletnega članka, objavljenega 22. 12. 2015, "Postopek opravijo, čeprav ga ne bi bilo treba", ne drži. Pošta Slovenije je namreč dolžna v skladu s predpisanimi uvoznimi postopki vse blagovne pošiljke iz tretjih držav (ali držav EU, če vsebujejo blago s poreklom držav izven EU) predložiti carini: ta predložitev lahko rezultira s sprostitvijo v prost promet brez obračuna carinskih dajatev ali izvedenih storitev, z obračunom izvedenih carinskih storitev (izvedena dela Pošte Slovenije, da je bila pošiljka lahko sproščena brez obračuna dajatev) oziroma z obračunom carinskih dajatev in carinskih storitev. Stroške postopkov nosi naslovnik kot uvoznik blaga v pošiljki; v primeru, da jih ni pripravljen poravnati, se pošiljka vrne pošiljatelju. Predpisani uvozni postopki se izvedejo, kadar pošiljke niso opremljene v skladu z določbami Svetovne poštne konvencije (ugotavljanje dejanske vsebine in vrednosti ni možno iz podatkov na zunanjosti pošiljke) oziroma niso predloženi vsi potrebni dokumenti za izvedbo pravilnega uvoznega postopka, zato  Pošta Slovenije izvede dodatne storitve, da se pošiljka sploh lahko uvozi.

V primeru, ko je bila zaradi definiranih zunanjih dejavnikov tveganja (splošen popis vsebine, sum v navedbo vrednosti, tvegana vsebina, ipd.) pošiljka predložena carinskemu preverjanju in je bila preverjena vrednost manjša od meje, ki je določena za obračun uvoznih dajatev, se za pošiljke zaračuna storitev »carinski postopek« po veljavnem ceniku. 

Pošta Slovenije izvaja storitve carinskega posredovanja v skladu z veljavnimi mednarodnimi, evropskimi in notranjimi predpisi (Konvencija Svetovne poštne zveze, Carinski zakonik Skupnosti z vsemi izvedbenimi uredbami in Zakon o izvajanju carinskih predpisov Evropskih skupnosti skupaj z drugimi predpisi, ki jih je sprejela Finančna uprava Republike Slovenije). 

Pošta Slovenije je na podlagi omenjenih aktov od pristojnega državnega organa Finančne uprave Republike Slovenije pridobila vsa ustrezna dovoljenja, ki jih potrebuje za zakonito izvajanje storitev carinskega posredovanja. Naslov članka »Tako vas »lupi« Pošta Slovenije« je zato neresničen in zavajajoč. 

S spoštovanjem,                                                                                      

Jasmina Roškar
direktorica Službe korporativnega komuniciranja

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 77

  • 14:17 5. Oktober 2018.

    Meni pošta odpre ČISTO VSAKO pošiljko iz ZDA in kljub temu da je praviloma vrednost pod 10 EUR zaračuna svoj …

  • 10:55 30. Marec 2018.

    Danes prejel paket v vrednosti 21,90 € in zanj pošti plačal 11,86 € meni nerazumljivih dajatev od neznane osnove, ki …

  • 14:40 23. Februar 2018.

    Ta članek drži 100% mene je Pošta Slovenije (carina) nategnila z neupravičenim zaračunavanjem 5€ brez razloga že večkrat! DHL, ki …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.