Tega kviza na Facebooku raje ne igrajte

Foto: EPA
Foto: EPA
Več kot 17 milijonov uporabnikov je na Facebooku že izpolnilo kviz, ki v ličnem oblaku prikaže vaše najpogosteje uporabljene besede na tem družabnem omrežju. A strokovnjaki za varnost opozarjajo na nevarnosti.
Oglej si celoten članek

Ob boku aplikacijam "Kdo so vaši najbolj privlačni prijatelji?" in "Kaj prijatelji o meni govorijo za hrbtom?" je kviz "Katere besede najpogosteje uporabljate na Facebooku" le eden od več sto aplikacij južnokorejskega podjetja Vonvon, ki od uporabnikov zahteva prijavo v njihov sistem, piše New York Times (NYT).

Strokovnjaki za spletno varnost takšno početje ocenjujejo za nočno moro, ko gre za zasebnost uporabnikov.  

Da bi lahko kviz izpolnili, morate dovoliti dostop do različnih delov vašega profila – aplikacija ima dostop tudi do zapisov na vaši časovnici in seznama prijateljev.

Težava je, piše NYT, da s pristankom na pogoje uporabe pristanete tudi na to, da Vonvon shrani vaše podatke za nedoločen čas na strežnikih na različnih krajih po svetu, dostop do njih pa omogočajo tudi drugim subjektom. 

Izberite kvize, ki ne zahtevajo prijave

Če radi igrate kvize, izberite tiste, kamor se ni treba prijaviti z vašim Facebook računom, svetujejo strokovnjaki za varnost.

Kaj pa lahko pri Vonvonu s podatki kot je datum vašega rojstva naredijo? Jonghwa Kim, prvi mož podjetja je za portal VentureBeat povedal, da ne veliko. "Razširile so se lažne informacije, da želimo zbrati podatke naših uporabnikov in jih nato prodati tretjim osebam. Toda s temi aplikacijami ne dobimo uporabnih informacij."

Kim zanika, da bi Vonvon shranjeval osebne podatke uporabnikov.

Uporabniki sicer Facebooku omogočajo dostop do celega kupa osebnih podatkov – brez kviza.

"Omrežje ima zelo podrobne podatke o svojih uporabnikih. Tržišče lahko zelo podrobno analizirajo. Brez težav denimo najdejo ženske stare med 25 in 35, ki živijo v točno določenem kraju in rade gledajo Igre prestolov," je za NYT že pred časom povedala Rebecca Lieb, poznavalka digitalnega trženja in medijska analitičarka pri Altimeter Group.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.