Topljenja asfalta v vročini se pri nas ni treba bati

Foto: EPA
Foto: EPA
Vročinski val se nadaljuje in kot izpostavljajo meteorologi bodo temperature tudi danes presegle 35 stopinj Celzija, na cestah pa je že tradicionalno pričakovati gnečo v smeri počitniških destinacij. Bodo ceste zdržale?
Oglej si celoten članek

V državah severno od Slovenije, na primer Nemčiji in Avstriji sta vročina in zgoščen promet opozorili znak za začetek hlajenja asfaltnih cest z vodo, saj v vročini začenjajo topiti. V minulem vročinskem valu pred dvema tednoma, ko so temperature v Nemčiji presegale 38 stopinj Celzija, so v Recklinghausnu zaprli celo več cest, saj se je asfalt zmehčal, pri počasni vožnji tovornjakov in avtobusov pa so nastajali utori in kolesnice. Najbolj so bile izpostavljene površine, kjer tovorni promet miruje in ozki prometni pasovi, kjer ni mogoča enakomernejša razporeditev prometne obtežbe.

Polivanja cest pri nas ne bo

Kot pravijo na Darsu, pa se topljenja asfalta v vročini pri nas ni treba bati, kljub temu, da ga tudi tokrat ne bodo hladili. Sestava asfaltne zmesi, kamenih zrn in bitumna, pri nas v primerjavi s severnejšimi deželami vsebuje manj veziva (vseh vrst bitumna z dodatki). Konstrukcije pa so v primerjavi s severnejšimi kraji zato manj občutljive na povišane temperature in bi morale zdržati temperature zraka nad 40 stopinj Celzija.

"Pri nas deformacij voziščne konstrukcije, zaradi povišanih temperatur, ne opažamo in zato ne izvajamo ukrepov v tej smeri," še pojasnjujejo na Darsu in izpostavljajo, da ima polivanje vode po površini vozišč tudi vrsto negativnih posledic, kot je na primer poraba pitne vode, neenakomerno povečanje drsnosti vozišča zaradi sušenja, pršenje po vozilih in omejene kapacitete opreme za polivanje.

Večji problem so cementnobetonske ceste

Foto: EPA/RENE PRIEBE Nesreča v Nemčiji Slabše kot afaltne ceste pa vročino prenašajo starejše cementnobetonske, ki jih pri nas na avtocestah ni veliko. V Nemčiji so zakrivile že nekaj nesreč, saj se okoli 20 centimetrske betonske plošče zelo slabo raztezajo v primeru, da fuge oziroma plošče niso sposobne prevzeti raztezkov, pa se ob stiku pa dvignejo in ustvarijo nevarnost na cestišču.

Pri nas se cementnobetonska cestišča nahajajo predvsem na pasovih za počasen promet, predorih in nekaj cestninskih postajah.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 15

  • 14:17 19. Julij 2015.

    Dober da imamo toliko lukenj in razpok na cestah,da lahko le te delujejo kot raztezki.Hvala DARS!

  • 11:46 19. Julij 2015.

    zdrži, ampak brzina je pa ... taka kot je

  • 09:59 19. Julij 2015.

    a ne veš, da vezivo košta, pri nas je povsod makedam!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.