V središču naj bo drago

Foto: Nik Rovan
Foto: Nik Rovan
Promet. Na MOL nimajo prometne strategije. Strokovnjaki za vzgled ponujajo Amsterdam.
Oglej si celoten članek

Mestna občina Ljubljana (MOL) nima prometne strategije, čeprav je v občinski prostorski načrt vključila možnost širitve vpadnic – Dunajske, Celovške in Tržaške ceste.

Pas za avtobuse ali ne?

Prav širitvi vpadnic nasprotujejo v koaliciji za trajnostno prometno politiko, v kateri so združene nevladne organizacije. “Širjenje cest je le kratkoročna rešitev težav,” meni Jože Dekleva, predstavnik Ljubljanske kolesarske mreže. Ta sodeluje v omenjeni koaliciji, kjer rešitev vidijo v urejenem javnem prometu.

Peter Lipar s Prometno-tehničnega inštituta na ljubljanski fakulteti za gradbeništvo se strinja, da nove ceste povečujejo promet, a pravi, da bi bilo po drugi strani skrajno neodgovorno, da bi vzeli en pas osebnim vozilom in ga namenili javnemu prometu: “Treba se je vprašati, ali lahko avtobusi ob 30 tisoč potnikih pripeljejo še dodatnih sto tisoč. Jaz pravim, da ne.”

Sicer pa v MOL niso povedali niti, ali bi širitev vpadnic res stala kar 470 milijonov evrov. To je bilo le eno od 15 vprašanj o prometni problematiki, na katera na občini niso odgovorili.

Nujna je razlika v ceni

V koaliciji predlagajo tudi brezplačno parkiranje ob končnih avtobusnih postajah in visoke parkirnine v središču mesta. V študiji širitve ljubljanskega avtocestnega obroča in vpadnic je zapisano, da je v središču Ljubljane nadpovprečno število razpoložljivih parkirnih prostorov glede na mesta podobnih velikosti. Poleg tega jih bodo z novimi projekti zagotovili dodatnih 15 tisoč, kar pomeni, da se bo njihovo število podvojilo: “Čim več je razpoložljivih parkirnih prostorov, tem večja je raba osebnih avtomobilov in manjša javnega prometa, četudi je ta kakovosten.”

Lipar se strinja, da bi morala biti parkirnina na parkiriščih P+R poceni, v središču pa dražja: “To je res, to je evropska politika. V Amsterdamu imajo tri ali štiri kroge okoli. V prvem, najbližjem središču, je ena ura pet evrov, v zadnjem pa en evro. S tem naredijo selekcijo; kdor želi priti bližje, bo plačal več.”

O predlagani zgostitveni taksi pa Lipar opozarja na primer Londona, kjer po nekaj letih še niso našli zmagovalne kombinacije: “Ob uvedbi je promet takoj padel za 30 odstotkov. To je trajalo eno leto, potem ga je bilo le še 15 odstotkov manj. Po treh ali štirih letih so zvišali ceno s šest na osem funtov, ker niti oni niso tako pametni in se sproti prilagajajo razmeram.”

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.