Večini pacientov na urgenci bi lahko zaračunali

Foto: iStockphoto
Foto: iStockphoto
Ekipe se utapljajo v delu z nenujnimi bolniki, razlagajo na urgenci. Storitev bi nenujnim bolnikom lahko tudi zaračunali, vendar se za to odločajo le izjemoma.
Oglej si celoten članek

Na vratih ambulant v zdravstvenih domovih (ZL) Ljubljana od začetka leta visi obvestilo, s katerim paciente opozarjajo, da bodo storitev za katero se izkaže, da ni nujna - pa so zaradi nje prišli k zdravniku, ki ni njihov izbran - morali plačati iz lastnega žepa. Kot pravijo v ZD Ljubljana, so tako storitev doslej zaračunali le izjemoma.

"Po naših informacijah gre za osamljene primere pacientov, ki koristijo nenujne storitve pri neizbranem zdravniku v času, ko njihov izbrani osebni zdravnik dela oziroma ima nadomestilo."
 

Na urgenco po sedmih letih težav

 Velike težave imajo z nenujnimi bolniki tudi v službi splošne medicinske pomoči oziroma na urgenci. Po nekaterih podatkih naj bi tja prišlo 60 odstotkov takih bolnikov, ki bi sicer lahko bili oskrbljeni naslednji dan pri svojem izbranem zdravniku. "Bolniki najpogosteje prihajajo na urgenco zaradi zdravstvenih stanj, ki niso nujna in sicer: kašelj, slabo počutje, občutka vročine, zaradi najrazličnejših težav, ki trajajo že dlje časa (rekorder je imel težave sedem let), prihajajo z zahtevami po najrazličnejših preiskavah. Pogost razlog prihoda na urgenco (mimo izbranega zdravnika) je, ker so prepričani, da njihov zdravnik potrebuje dalj časa za preiskave, na urgenci pa je vse narejeno v enem dnevu," pravijo na ZD Ljubljana, kjer so pristojni tudi za ljubljansko urgenco.
 

Konflikti in pritožbe

Glede na zakon, ki ureja zdravstveno zavarovanje, bi takim bolnikom na urgenci storitev lahko zaračunali, vendar se zato, tudi v izogib konfliktov odločijo le izjemoma. "Zaračunali smo le izjemno majhnemu deležu bolnikov, ki so prišli na urgenco. Šlo je za najbolj evidentne
primere izkoriščanja sistema nujne medicinske pomoči. Naj omenimo, da zaračunavanje pri pacientih sicer povzroča hude konflikte na urgenci in pritožbe." 
 
Najbolj nujne primere na urgenci obravnavajo prednostno, naval nenujnih bolnikov pa podaljša čakalne dobe tudi za manj a še vedno nujne primere."Nujnih bolnikov je majhen delež, ekipe se utapljajo v delu z nenujnimi bolniki, kar predstavlja veliko nevarnost za nujne bolnike. Razlog: ko bolniku omeniš, da njegovo stanje ni nujno, se večina začne prerekati, da on ne more vedeti, kaj je nujno in kaj ni," razlagajo v ZD Ljubljana. 
 
sergeja.hadner@zurnal24.si
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 21:54 29. April 2015.

    Se strinjam. Laik v takih primerih ne more vedeti kaj je nujno in kaj ne. Za to imamo zdravnike. In …

  • 13:24 29. April 2015.

    pred leti šel do dežurnega z 40 vročine, rekli so mi da bi lahko komot počakal naslednji dan osebnega zdravnika …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.