Velika novost: Vsa vozila bodo morala imeti vgrajeno črno skrinjico

Foto: Saša Despot parkirišče Foto: Shutterstock Avtomobili parkirišče Foto: Profimedia parkirišče Foto: Saša Despot oznake na avtocesti Foto: Profimedia Turistični avtobus Foto: Profimedia Avto v garaži
Vsa nova vozila, ki bodo izdelana po letu 2022, bodo morala biti opremljena z napredni varnostnimi sistemi, so danes sklenili evropski poslanci.
Oglej si celoten članek

V vozilih bodo morali biti nameščeni inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti, pripomoček za namestitev blokirne naprave v primeru uživanja alkohola, opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika, napredni sistem za opozarjanje na nepozornost voznika, signal za zaustavitev v sili, sistem za zaznavanje vzvratne vožnje in zapisovalnik podatkov v nesreči oziroma črna skrinjica.

Inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti bi glede na ocene lahko zmanjšal število smrtnih žrtev na cestah v EU za 20 odstotkov.

"ISA bo glede na zemljevide in prometne znake vozniku vsakič ob prekoračitvi omejitve hitrosti zagotovil povratne informacije. Ne uvajamo omejevalnika hitrosti, temveč inteligentni sistem, zaradi katerega se bodo vozniki v celoti zavedali svoje prehitre vožnje. To nas ne bo zgolj naredilo bolj varne, temveč bo tudi pomagalo voznikom, da se izognejo kaznim za prehitro vožnjo," je povedala Róża Thun, poljska evro poslanka.

V osebnih avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih bo prav tako obvezen napredni sistem za zaviranje v sili (ta je že obvezen v tovornjakih in avtobusih), kot tudi sistem za ohranjanje voznega pasu v sili.

Foto: Profimedia parkirišče

Večina teh tehnologij in sistemov bo za nove modele obveznih od maja 2022, za obstoječe modele pa od maja 2024.

"Ta zakon utira pot reševanju tisočih življenj v prihodnjih letih. Naš fokus je bil vedno na varnosti uporabnikov cest, zlasti tistih ranljivih. Dodatna obvezna oprema za avtomobile, tovornjake in avtobuse bo pomagala reševati življenja ljudi," je dejala Thunova.

Tovornjaki in avtobusi varnejši za kolesarje in pešce

Tovornjaki in avtobusi bodo morali biti oblikovani in zgrajeni tako, da bodo ranljivi uporabniki cest, kot so kolesarji in pešci, bolj vidni vozniku (t. i. neposredno gledanje). Kot pravi besedilo, bodo morala biti ta vozila opremljena z naprednimi elementi za kar največje zmanjšanje mrtvih kotov na sprednji strani in na strani voznika.

Foto: Profimedia Turistični avtobus

Tehnologija za neposredno gledanje bo za nove modele obvezna od novembra 2025, za obstoječe modele pa od novembra 2028.

Nova pravila prav tako izboljšujejo zahteve pasivne varnosti, vključno s preizkusi trkov (čelnih in bočnih), kot tudi vetrobranska stekla za zmanjšanje resnosti poškodb pešcev in kolesarjev. Homologacija pnevmatik bo prav tako izboljšana za preizkus izrabljenih pnevmatik.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 08:23 17. April 2019.

    Blablabla. Prehitri vozniki se ŠE PREDOBRO zavedajo, da so prehitri, jih ni treba prav nič "dodatno opozarjat". Problem pri takih …

  • ode
    00:35 17. April 2019.

    Še veliko vode bo preteklo po tem letu, posebno v Sloveniji, da bodo rezultati črne skrinjice veljali kot dokaz tudi …

  • 21:04 16. April 2019.

    Črna skrinjica - obvezno, se strinjam. 50 let prepozno. Vse ostalo pa... krneki - crkne elektronika in si v p*****. …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.