Vsak mesec druga cena vode

Foto: Saša Despot ljubljana 25.02.13. pocena vodovodna cev, foto: sasa despot
Stanovalci. Vsak mesec plačujejo drugačno ceno vode, čeprav tolikšne spremembe niso dovoljene. Nihče pristojen. Uporabnik se ne more obrniti na noben inšpektorat. Lahko le reklamira ali toži podjetje.
Oglej si celoten članek

Družba za upravljanje večstanovanjskih stavb Emona plus uporabnikom zaračunava vsak mesec drugačno ceno vode, kažejo podatki s položnic, ki nam jih je poslal bralec. Tako so mu junija za kubični meter vode zaračunali 1,92 evra, naslednji mesec kar 3,04 evra, razlika med najnižjo in najvišjo postavljeno ceno v zadnjem letu pa je več kot 330-odstotna.

Plačujejo napačno montažo

"Izkazalo se je, da so nekateri števci narobe montirani, nekateri sploh ne delajo, poleg tega okoli polovica vode teče mimo števcev. To pa lahko po besedah upravnika procentualno zaračunajo drugim uporabnikom," je pojasnil bralec. "Tako mi zaradi nestrokovne montaže delilnikov upravnik vodo zaračunava po dvojni, celo trojni ceni," je dodal.

Iz Emone plusa so nam odgovorili, da ceno za uporabnika določajo na podlagi odčitkov glavnega vodomera dobavitelja vode, javnega podjetja Vodovod - Kanalizacija (Vo-Ka), in jo prilagajajo glede na razlike, ki nastanejo med glavnim in posameznimi števci.

Ne držijo se cenika

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje pa z uredbo o metodologiji za oblikovanje cen jasno določa, da se mora izvajalec držati cene, navedene v soglasju pristojnega občinskega organa. Če ceno poviša za več kot 30 odstotkov, mora predhodno dobiti potrditev občinskega organa, ki pa mora pridobiti soglasje ministrstva.

Pri Vo-Ki se cena ni spremenila že od leta 2009 in je za uporabnike, ki so priključeni na kanalizacijsko omrežje, 1,5162 evra, za druge gospodinjske uporabnike pa 1,256 evra za kubični meter.

Stanovalec bloka, ki ga upravlja Emona plus, je v zadnjih 13 mesecih plačal v povprečju skoraj 40 centov več za kubični meter, kot je cena dobavitelja, mesečne spremembe cen pa so krepko presegle 30 odstotkov.

Le reklamacija ali tožba

Po neuspehu z upravnikom se je bralec obrnil na tržni inšpektorat (Tirs), od koder pa po več kot pol leta ni dobil nobenega odgovora – obvestili ga niso niti o tem, da niso pristojni za to.

Tudi mi smo Tirs vprašali o tem primeru, vendar so nam odgovorili, da to ni v njihovi pristojnosti in naj se obrnemo na stanovanjsko inšpekcijo. Na tej pa so nam prav tako povedali, da za to niso pristojni. "Potrošnik, ki se ne strinja z izstavljenim računom, ga lahko reklamira pri upravniku. Če se stranki ne moreta dogovoriti, pa lahko presoja le sodišče," so nam dejali na inšpektoratu za promet, energetiko in prostor, pod katerega spada stanovanjska inšpekcija.

Foto: Žurnal24 Infografika

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 22:55 26. Oktober 2013.

    vse to je samo "sposobnost vlade"...korupcija se spreminja v tuberkolozo države

  • 04:46 22. Oktober 2013.

    Zato pa naročajo čelade,ker se bojijo.

  • 04:46 22. Oktober 2013.

    Zato pa naročajo čelade,ker se bojijo.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.