Novembra je kazalnik zaupanja potrošnikov tako dosegel najnižjo raven od začetka izvajanja te
ankete (to je od marca 1996). Pred tem je bila najnižja vrednost tega kazalnika zabeležena
februarja 2004, vendar je bila ta takrat za tri odstotne točke višja od trenutne vrednosti tega
kazalnika. Kazalnik zaupanja potrošnikov je bil novembra za 22 odstotnih točk nižji od povprečja
prejšnjega leta in za 14 odstotnih točk nižji kot pred letom dni.
Potrošniki najbolj pesimistični doslej
Kazalnik o pričakovani brezposelnosti v Sloveniji v prihodnjih 12 mesecih je bil novembra
2008 najnižji doslej. To pomeni, da so potrošniki pesimistični in da pričakujejo odpuščanja
delavcev v prihodnjem obdobju.
Kazalnik "brezposelnost v prihodnjih 12 mesecih" se je v novembru 2008 v primerjavi z
oktobrom 2008 med vsemi kazalniki najbolj znižal, in sicer za 36 odstotnih točk, hkrati pa je bil
za 39 odstotnih točk nižji kot novembra 2007 in za 42 odstotnih točk nižji od povprečja preteklega
leta.
Če podrobneje pogledamo odgovore glede brezposelnosti v prihodnjih 12 mesecih, je 36 % oseb,
anketiranih novembra 2008, napovedalo, da bo zelo narasla, 45 %, da bo nekoliko narasla, 10 %, da
bo ostala enaka, 7 %, da bo nekoliko upadla, in dva odstotka, da bo zelo upadla.
Zaupanje potrošnikov najnižje doslej
Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila novembra za 16 odstotnih točk nižja kot oktobra 2008. Temu so botrovale predvsem pesimistične napovedi o prihodnji brezposelnosti.