ZPS: Internetni ponudniki še vedno diskriminirajo

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Slovenci smo glede hitrosti povezave z internetom v zlatem povprečju, s ceno pa nekoliko pod svetovnim povprečjem, ugotavljajo v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). A kljub temu potrošnike opozarjajo na nekatere težave, med drugim na zavajajoče oglaševanje hitrosti dostopa in cenovno diskriminacijo uporabnikov.
Oglej si celoten članek

 

V Zvezi potrošnikov Slovenije prakso oglaševanje hitrosti dostopa do interneta ponazarjajo z zabojčkom na tržnici, v katerem je "do 10 kilogramov pomaranč". Tako namreč po njihovem telekomunikacijski operaterji oglašujejo svoje storitve dostopa do interneta. "Operaterji bi morali nehati z zavajajočim oglaševanjem hitrosti dostopa do interneta. Besedica do bi morala izginiti iz oglasov," je v sporočilu za javnost zapisal Boštjan Okorn iz ZPS.

Ob tem opozarja, da je bil ob sprejemu samoregulacijskega kodeksa operaterjev sprejet dogovor, da bodo operaterji začeli oglaševati hitrosti v določenem območju. "Tako bi hitrost deset megabitov na sekundo, denimo, pomenila, da lahko uporabnik pričakuje realno hitrost od osem do deset megabitov na sekundo. In to je za nas tudi vodilo ob morebitni potrošnikovi pritožbi," je pojasnjuje Okorn.

Cenovna diskriminacija uporabnikov

V zvezi opozarjajo tudi na cenovno diskriminacijo uporabnikov. Opažajo namreč, da je cena dostopa do interneta pri Telekomu Slovenije še vedno odvisna od naročnine za klasični telefon, drugi operaterji pa ceno vežejo na različne dostope glede na nosilno tehnologijo. Dostop prek bakrenega telefonskega omrežja (DSL) je tako še vedno občutno dražji od primerljivo hitrega dostopa prek optičnega omrežja.

"Težava je, da veliko slovenskih gospodinjstev nima dostopa do optične povezave, s tem pa tudi ne morejo uveljaviti najcenejše ponudbe," opozarja Okorn.

Pomembna je le hitrost

Operaterje zato pozivajo, naj prenehajo s cenovno diskriminacijo uporabnikov. "Pri širokopasovnem oziroma hitrem internetu, kot ga največkrat imenujejo operaterji, je pomembna le hitrosti. Kako operater izvede dostop, je lahko zgolj tehnična podrobnost, ki za uporabnika ni pomembna. Zato bi morale biti enake ali vsaj podobne tudi cene," poudarja Okorn.

Po mnenju ZPS je nepošteno tudi zaračunavanje stroškov ob preklicu naročniškega razmerja. Večina operaterjev potrošnikom, ki zamenjajo izbrani paket oziroma želijo po končanem obdobju vezave prekiniti naročniško razmerje, zaračuna stroške, in sicer večinoma od pet do 25 evrov, pri Amisu pa ti po podatkih zveze potrošnikov dosežejo tudi 40 evrov.

"Pri ZPS že dlje časa opozarjamo, da operaterji ne bi smeli zaračunati teh stroškov, saj potrošnik ni predčasno odstopil od pogodbe, torej v času, ko je bilo naročniško razmerje še v vezavi. Menimo, da gre v takih primerih za nepoštene pogodbene pogoje, ki v škodo potrošnikov povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank," je prepričan Okorn.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 07:10 18. Februar 2015.

    Ta splošno uveljavljeni izraz bi pa res že lahko poznal.

  • 06:46 18. Februar 2015.

    ZPS je hudo zabluzil. Hočejo, da prodajalec računa enako, če ti natoči vodo iz pipe ali iz plastenke.

  • 21:30 17. Februar 2015.

    V kateri vukojebini pa ti živiš, da ne veš kaj je televezicija??

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.