Želja predsednika Fie Maxa Mosleyja je, da bi v prihodnosti vse dirkalnike formule 1, tako kot v F2, poganjal enoten motor. Medtem so slabša moštva F1 proti zamrznitvi motorjev.
Max Mosley se želi s tem ukrepom v formuli 1 znebiti ogromnih stroškov, ki iz
dneva v dan še rastejo, poleg tega pa bi po mnenju predsednika Mednarodne avtomobilistične zveze
Fia razvoj motorjev formle 1 lažje prenesli v avtomobilsko industrijo. Mosley je
moštva sicer že pozval, da bi skupaj razvijali vzmetenje, pnevmatike in menjalnike. Njegova želja
po skupnih motorjih je poleg skrb zbujajočih stroškov tudi v tem, da bi to manj obremenjevalo
okolje, trenutni postopki pri investicijah in razvoju tehnologije pa so po Mosleyjevem mnenju
neracionalni. Da bi s to idejo Mosley dejansko uspel je malo verjetno, nenazadnje je formela 1 v
prvi vrsti tehnološki šport in s tem dvoboj med različnimi konsktruktorji in izdelovalci motorjev,
medtem ko se z enakimi motorji dirka v nižjih serijah, kjer se dirkači šele dokazujejo (primer:
ustanavljanje nove formule 2). Prvi poizkus nižanja stroškov in izenačevanja motorjev ni uspel, Fia
je pred to sezono zamrznila razvoj motorjev, a s tem le povrzočila, da se slabši ne morejo
približati boljšim.
|
V F2 enak Audijev motor
|
Fia je podjetju
Jonathana Palmerja MSV, ki tesno sodeluje z ekipo formule 1
Franka Williams, dodelila pravico izdelovanja šasije in motorja za dirkalnike
novoustanovljene formule 2. Vsa moštva bodo uporabljala enake 1,8 litrske audijeve motorje. Prvi
bolid bodo preizkusili novembra, prva sezona pa se z 16 dirkami začne maja. Stroški tekmovanja naj
bi na dirkalnik na leto znašali 250.000 eurov. Palmer je nekdanji dirkač, ki je bil leta 1983
prvak v pokojni formuli 2, z MSV-jem pa je lastnik petih dirklišč v Angliji.
|
Večina slabših moštev je tako zaskrbljena zaradi zamrznitve razvoja motorjev. Ker jih do
leta 2013 ne smejo več razvijati, se bojijo, da bodo razlike med moštvi z različnimi dobavitelji
motorjev ostala oziroma se bojijo, da ne bomo uspeli zmanjšati zaostanka za ekipami, ki uporabljajo
ferrarijeve,
merdecesove in
bmwjeve osemvaljnike. Zmago
Sebastiana Vettla na zadnji dirki izključno pripisujejo ferrarijevemu motorju v
njegovem dirkalniku. Neimenovani viri so tako za autosport povedali, da ekipe že lobirajo pri Fii
za sprememo tega pravila.
"Želimo, da bi si bili bolj enakovredni, tako kot smo bili pred zamrznitvijo. Več ekip deli
naše mnenje. Pogovori s Fio že tečejo," je dejal neimenovai vir, bržčas iz ekipe
Renaulta. Bojda naj bi bil glavni pomislek
Fernanda Alonsa, ali naj ostane v Renaultu ali gre, prav v moči motorja. Če
pravila ne bodo spremenili, bi se prav lahko odločil za odhod v drugo moštvo, torej k BMW-ju,
kjer so najbližje Ferrariju in Mercedesu. Fia tekom sezone preverja, če moštva mimo pravil posegajo
v svoje motorje, a za zdaj pri temu ni ujela še nikogar. A se vodja Renaulta
Flavio Briatore boji, da najboljši pod pretvezo reševanja težav z vzdržljivostjo
vendarle posegajo v svoje motorje:
"Tehnične komponentne v motorjih so zamrznjene, a očitno tri najboljša moštva izkoriščajo
težave z vzdržljivostjo, da delajo razvojne korake naprej. Z Maxom Mosleyjem sem se že večkrat
srečal in verjamem, da bomo težavo odpravili do konca sezone." Briatoreja podpira tudi vodja
Red Bull Renaulta Christian Horner, ki obenem pritrjuje tudi Mosleyju, da je
potrebno stroške moštev znižati, a ideje o enakih motorjih ne podpira.