"Kobajaši je lahko prvak"

Foto: Žurnal24
Strokovni komentator Niko Mihelič v drugem delu intervjuja po koncu sezone v formuli 1 gleda v prihodnost. Nova sezona prinaša pomembne novosti, ki utegnejo spet premešati karte.
Oglej si celoten članek

Letos se je v formuli 1 predstavilo več mladih dirkačev. O Japoncu Kobajašiju se danes govori skoraj več kot o prvaku Buttnu. Kako vi gledate na Japonca?
Gre za fenomenalnega voznika. To, kar je pokazal v Braziliji, kako obvlada tehniko, ne dela napak, ne zleti s steze, je neverjetno. Je prvi Japonec, ki bo morda postal svetovni prvak.

V formulo 1 se vrača ime Senna. Od Bruna Senne se bo veliko pričakovalo, ali s Camposom lahko vsaj nakaže svoje kvalitete?
Doživel bo nekaj podobnega, kot je doletelo Nelsona Piqueta mlajšega. Težava velikih zvenečih imen in sorodstvenih povezav je, da se vrata zelo hitro odpirajo, vendar pa potem za njimi zelo trdno zaprejo. Za sponzorje je ime Senna zanimivo, vendar pa to ni Ayrton Senna. Dirkač, ki prihaja, mora priti na enak način kot vsi velikani v zadnjem času. Navduševati mora od prve dirke naprej, kot sta to pokazala Vettel in Kobajaši. Senna ni suvereno zmagal v GP2. Imel je nekaj zmag. Samo to, da se pišeš Senna, je sicer dovolj, da prideš v formulo ena, ne pa tudi, da si uspešen. Prihaja v moštvo, ki nima pogojev za dobre rezultate. Če teh ne bo, bo tudi Bruno hitro postal nezanimiv.

Čeprav se je sezona šele končala, že težko čakamo naslednjo. Razlogov je več. Prvi: lahko Red Bull in Brawn ostaneta na vrhu ali sledi vrnitev velikih Ferrarija, McLarna, Renaulta?
Skoraj prepričan sem, da Jenson Button ne bo obranil naslova. Hamilton in Vettel sta ob koncu sezone pokazala, da sta največja kandidata za naslov prvaka prihodnje leto. Vendar pa ne smemo pozabiti, da v naslednji sezoni prihajata dve bistveni spremembi. Če zanemarimo to, da bodo lahko slabša moštva več testirala kot boljša, omenimo še prepoved dolivanja goriva. Avtomobili bodo bistveno drugačni kot zdaj. Morali bodo biti daljši, da bodo lahko imeli večjo posodo za gorivo, predvsem pa bo težavo predstavljala teža dirkalnika, ki bo ob koncu dirke bistveno manjša kot na začetku dirke. Lastnosti dirkalnika ne bodo enake, videli bomo, kako bo z obrabo pnevmatik. Na drugi strani ne bo več omejitve najvišjega števila vrtljajev. To pomeni, da je to zdaj odprta jama brez dna. Tisti, ki bo dosegel 20 tisoč vrtljajev in imel zanesljiv motor, bo v prednosti. V prednosti bodo zagotovo veliki, je pa tudi vprašanje, kako bo v prihodnje s partnerstvi. Mercedes bo dobavljal motorje štirim moštvom. Letošnji motorji so za staro šaro.

Foto: Žurnal24 Fernando Alonso, po mnenju večine najboljši ta hip, bo dirkal za Ferrarija, ki že več mesecev dela dirkalnik zanj. Marsikdo ima občutek, da bo prvak. Pa vi?
Pri Ferrariju bi se moral zgoditi velik čudež, da bi bil Alonso konkurenčen v boju za naslov svetovnega prvaka. Prihodnje leto bo veliko sprememb, ki sicer ne bodo tako drastične kot letos, ko je Kers potegnil velika moštva v slepo ulico. Za Alonsa in Ferrari bi bilo zelo pomembno, če bi se moštva Brawn, McLaren in Red Bull borili med seboj in zmagovali mešano. Tako bi rdeči iskali možnost za preboj naprej tudi s tretjimi in četrtimi mesti. Če pa bo v ospredju le eno moštvo, potem Alonso nima nikakršnih možnosti. Bojim se celo, da se bo Alonso, če ne bo uspehov na prvih petih dirkah, hitro sprl z Italijani in vlekel čudne poteze kot pri McLarnu, ko ga je začel premagovati Hamilton.

Kaj se bo zgodilo s Kimijem Räikkönenom? Bo ostal v formuli 1?
Räikkönen mi je od vseh zvezd najbolj všeč, ker živi svoje življenje. Požvižga se na besede sponzorjev, medijev in vsega drugega. Ko dirka, vozi dobro. Iz  katastrofalnega Ferrarija je potegnil zelo veliko. Trudil se je vsako dirko posebej. Če se ne bi, bi hitro zapeljal s proge in se izgovarjal na tehnično okvaro ali karkoli drugega. Dirkač lahko to namenoma stori, vendar pa se je Finec trudil do konca. Če se bo poslovil, formule zagotovo ne bo konec, tako kot je ni bilo po smrti Senne ali pa upokojitvi Schumacherja.

Kdo bo drugi voznik McLarna?
To je trenutno povsem nepomembno. Bomo videli, kaj bo storil Mercedes. Če bo res zapustil McLaren kot srebrno moštvo in prevzel vlogo pri Rossu Brawnu, pri čemer je velika napaka Mercedesa, da na Brawnov dirkalnik ni narisal zvezde, da vsi vedo, kateri motor uporablja, potem bo to res zanimiva kombinacija.

V formulo 1 prihajajo štiri nove ekipe. Na startni vrsti bo 26, morda celo 28 dirkalnikov. Ali imajo novinci po vašem sploh kakšne možnosti, da pridejo denimo vsaj do točk?
Težko je ugibati, saj formula ena v zadnjih letih ni takšna kot v prejšnjih. Nikoli ne reci nikoli. Vzemimo za primer Rossa Brawna, ki je z moštvom v prvi sezoni osvojil vse. Treba bo počakati do prvega uradnega treninga in takrat primerjati rezultate.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.