Nico lahko ponovi očetov uspeh

Foto: EPA
Foto: EPA
V zadnji dirki sezone bo padla odločitev o naslovu svetovnega prvaka v formuli 1. Rosberg ima pred Abu Dabijem 12 točk prednosti pred Lewisom Hamiltonom.
Oglej si celoten članek

Nico Rosberg bo v Abu Dabiju branil lansko zmago, tudi če mu ne bo uspelo, ne bo prav nič razočaran. Na zadnji dirki sezone 2016 namreč ne bo v ospredju posamična zmaga, pač pa skupen uspeh. In za skupno zmago v SP ne potrebuje zmage, zadošča mu celo le tretje mesto, če slavi Lewis Hamilton.

Če bo Nemec četrti, peti ali šesti, Hamilton za njegov naslov ne sme zmagati; če bo Rosberg sedmi ali osmi, Hamilton ne sme biti višje kot na tretjem mestu, če pa bo deveti ali deseti, bo še vedno prvak, če bo Hamilton četrti ali slabši. Vsaka Britančeva uvrstitev na peto ali še kakšno mesto nižje bo Nemcu prinesla naslov.

Največje zmage na zadnji dan sezone

V zgodovini formule 1 je bilo sicer že nekaj napetih sezon, ki so bile odločene prav na zadnji dan. Med srečnimi zmagovalci je bil tudi Nicov oče Keke Rosberg, ki se je lovorike veselil pred 34 leti. Na zadnji dirki v Las Vegasu bi ga lahko ugnal še Britanec John Watson, ki pa bi dirko moral zmagati, Rosberg pa ne bi smel biti boljši kot peti. Finec je ciljno črto prevozil ravno na tem mestu, a Watson je bil le drugi. Sezona leta 1982 je bila sicer izjemno nesrečna, saj sta življenje izgubila Kanadčan Gilles Villeneueve in Italijan Riccardo Paletti, kar nekaj časa vodilni Francoz Didier Pironi pa na zadnjih petih dirkah ni nastopil zaradi hude nesreče, v katero se je zapletel z rojakom Alainom Prostom.

"To je bil moj najtežje osvojeni naslov, saj je Prost najboljši in najhitrejši dirkač," je leta 1984 po svojem tretjem naslovu svetovnega prvaka dejal Avstrijec Niki Lauda. Prvenstvo je osvojil z doslej najmanjšo razliko, po zadnji dirki na Portugalskem je imel le pol točke prednosti pred moštvenim kolegom v McLarnu. Med sezono so namreč dirko v Monacu prekinili na polovici in takrat podelili le polovične točke. Lauda je sezono končal pri 72 točkah, Prost jih je imel 71,5. Na zadnji dirki na Portugalskem je Francoz zmagal, Lauda pa je po boju z Ayrtonom Senno in Nigelom Mansellom le prišel do potrebnega drugega mesta.

Leta 2012 sta se pomerila Sebastian Vettel in Fernando Alonso. Nemec je imel pred zadnjo dirko v Braziliji lepo prednost, a se je že na začetku dirke zavrtel in precej zaostal za svojim tekmecem v Ferrariju. Na koncu je preizkušnjo zaključil na šestem mestu, to pa mu je takrat zadoščalo za osvojitev tretjega naslova svetovnega prvaka pri 21 letih. Alonso, ki je prav tako lovil svojo tretjo lovoriko, je v Sao Paulu zaostal za Jensonom Buttnom, z drugim mestom pa je za Nemcem v skupnem seštevku zaostal le za tri točke (278:281).

Leta 2007 so pred zadnjo dirko v Interlagosu imeli možnost za osvojitev naslova kar trije dirkači. Pred zadnjo dirko je bil lovoriki najbližje Hamilton v McLarnu, njegova tekmeca pa sta bila moštveni kolega Alonso in Ferrarijev dirkač Kimi Räikkönen. Slednji je imel najmanj možnosti za naslov, a si ga je privozil z zmago. Alonso je bil tretji, Hamilton pa le sedmi. Finec je osvojil 110 točk, njegova tekmeca v McLarnu pa le točko manj.

Leta 1976 je Lauda doživel grozovito nesrečo v Nürburgringu, ko je ostal ujet v gorečem avtomobilu. Trdoživi Avstrijec je nato čudežno izpustil le dve dirki, pred veliko nagrado Japonske pa je še vedno vodil v skupnem seštevku. Njegov tekmec James Hunt je dirko uspešno začel, a Lauda vseeno ni želel tvegati, videl je nekoliko slabše zaradi poškodb v Nemčiji, in je v hudem nalivu zapeljal v bokse in odstopil. Britanec je na koncu osvojil tretje mesto, kar je zadoščalo za naslov. Osvojil ga je s točko razlike. Po dvoboju med Laudo in Huntom v sezoni 1976 je bil posnet tudi film. "Bila sva res različna karakterja. Po dirki je dejal, da je osvojil svetovno prvenstvo, a da sem ga jaz zaslužil. Le redko kdo to ve. A to je že davna preteklost," se je izgubljenega prvenstva ob filmu spomnil Lauda.

Leto 1997 se je slabo končalo za Michaela Schumacherja. Ta je na zadnji dirki v sezoni v Jerezu vodil pred Jacquesom Villeneuvom, ob prehitevanju Kanadčana pa namerno trčil vanj, saj je imel v skupni rzvrstitvi točko prednosti. Zaradi te poteze, pred dirko je v pogovorih zatrjeval, da ne bo ponovil incidenta iz leta 1994, ko je na enak način izločil Damona Hilla, je bil kaznovan z odvzemom vseh točk v prvenstvu. Villeneuve je kljub težavam dirko končal na tretjem mestu, to pa bi bilo v vsakem primeru dovolj za naslov svetovnega prvaka.

Leta 2010 so se prav tako v Abu Dabiju za skupno zmago potegovali kar štirje dirkači: Red Bullov dvojec Vettel in Mark Webber, Alonso v Ferrariju in Hamilton v McLarnu. Vettel je bil pred dirko outsider za končni uspeh, a mu je naposled le uspelo osvojiti prvi naslov. Alonso je na dirki osvojil le sedmo mesto, po varnostnem avtomobilu nikakor ni uspel priti mimo počasnega Vitalija Petrova, in skupno za takrat najmlajšim svetovnim prvakom v zgodovini zaostal le za štiri točke. Webber je bil šele osmi, Hamiltonu pa za kaj več ni zadoščalo tudi drugo mesto. "Med dirko sem naročil naj me ne obveščajo o uvrstitvah tekmecev. Zelo malo je bilo verjetno, da bosta bila Webber in Alonso slabša kot peta, a ravno to se je zgodilo. Ko so mi povedali, da sem svetovni prvak, sem preprosto ostal brez besed," se je čustvenega razpleta sezone 2010 spomnil Vettel.

Leta 1994 jo je starejši od bratov Schumacher odnesel precej bolje kot tri leta kasneje v dvoboju z Villeneuvom. Tokrat je na dirki v Adelaidu trčil z Damonom Hillom. Nemec je sprva naredil napako in zletel s steze, se nanjo vrnil, ko pa ga je Britanec želel prehiteti, mu je zaprl pot. Takoj je odstopil, Hill pa se je uspel odpeljati mimo. Dirkač Benettona je ostal ob progi in ko se Williamsov dirkalnik ni več pripeljal mimo, se je Michael Schumacher lahko začel veseliti svoje prve lovorike v karieri. V tej sezoni se je v drugem Williamsovem dirkalniku smrtno ponesrečil Senna, v Imoli je umrl tudi Avstrijec Roland Ratzenberger.

Lewis Hamilton je svoj prvi naslov osvojil leta 2008, do lovorike je prišel v zadnjem ovinku velike nagrade Brazilije, ko je na petem mestu prehitel dirkača Toyote Tima Glocka. Če bi bil šesti, bi svetovni prvak postal Felipe Massa v Ferrariju, ki je tudi dobil dirko na domačih tleh. "Prečkal je ciljno črto, Massa je bil svetovni prvak. Kot ostali navijači bi rad skakal od veselja in pil šampanjec, a do končne odločitve je bilo treba počakati še okoli 20 sekund. Nagnil sem se naprej, da bi bolje videl, kaj se dogaja, a v zraku je bilo toliko vode, da se ni dobro videlo. Nato sem planil v jok, še zdaj sem zelo čustven ob spominu na to," je svojo grozo ob spoznanju, da je Hamilton v zadnjih metrih ugnal Glocka, ki je tvegal s pnevmatikami za suho stezo, pojasnil Rob Smedley, ki je bil leta 2008 Massin dirkaški inženir.

Leta 1986 so se na zadnji dirki v Avstraliji, gostil jo je Adelaide, za lovoriko spopadli Prost, Nelson Piquet in Mansell. Slednji je bil blizu svojega prvega naslova, dirkal je na tretjem mestu, ko mu je spektakularno razneslo gumo. "Še zdaj mi je težko govoriti o tem. Včah pa pomislim, da bi jo lahko odnesel tudi slabše, da bi me lahko obrnilo na bok in bi pristal v zidu. Prost je prišel do srečne zmage," se spominja Mansell, ki je na koncu le osvojil lovoriko šest let kasneje. Piquet je po nesreči moštvenega kolega bil na mestu, ki bi mu prineslo naslov, a so se pri Williamsu odločili, da ga bodo poklicali v bokse in zamenjali pnevmatike, da se ne bi ponovila zgodba z Mansellom. To je izkoristil Prost in prišel s prvim mestom do lovorike.  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.