Spremembe za več varnosti in akcije

Foto: Žurnal24 Takole je lani v Melbournu David Coulthard poletel preko Alexa Wurza.
Odprava sistema proti zdrsu pogonskih koles je glavna novost v formuli 1 za sezono 2008. Kako so nanjo odreagirali dirkači? In ostale novosti? Preberite in pripravljeni boste na novo sezono.
Oglej si celoten članek
 

Zadnja novica iz F1

Ron Dennis, vodja McLarna od leta 1980, kljub govoricam o odstopu ostaja na čelu britansko-nemške ekipe.

Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je za sezono 2008 formule 1 znova uvedla nekaj sprememb. Želja, ki je komisarje vodila v 59. sezono formule ena, je bila vrnitev nekdanjega blišča tega športa in pionirskih časov, v katerih je bilo mojstrsko obvladovanje volana pomembnejše od dovršenosti dirkalnika in tehnične pomoči. Drug cilj, ki mu je bilo v predpripravljalni sezoni posvečenega veliko časa, je povečanje varnosti dirkalnikov. Spomnimo se dirke za Veliko nagrado Avstralije, v kateri je David Coulthard v svojem bolidu pri več kot dvesto kilometrih na uro poletel nad glavo Alexandra Wurza .

Kaj novega prinaša sezona 2008?
Ukinjen bo sistem proti zdrsu pogonskih koles, s čimer se na dirkališča vrača adrenalin. Predvsem v vremensko neugodnih pogojih bomo zaradi ukinitve računalniške pomoči zagotovo videli več zdrsov s steze in morda več prehitevanj. Strokovnjaki nekaterih moštev poudarjajo, da se bo zaradi novosti precej zmanjšala hitrost dirkalnikov. Za en krog bodo po njihovih predvidevanjih potrebovali tudi do 0,4 sekunde več kot v sezoni 2007. Da ukinitev sistema proti zdrsu ne bi prinesla pretiranih težav, so se predstavniki Fie odločili za nov elektronski sistem (ECU), ki voznikom sicer ne bo v neposredno pomoč, bo pa v pomoč boksom, ker bo na več kot sto mestih meril, kako se dirkalnik obnese. Sistem bo tako med drugim na več mestih nadziral tudi delovanje motorja in sklopke. Se pa predvsem iz nekaterih moštev slišijo glasne pritožbe na račun tega, da bodo standardiziran elektronski sistem za vsa moštva izdelovali v  McLarnovem razvojnem središču.

Za večjo varnost voznikov bo bok ob kokpitu bolida nekoliko višji in še dodatno ojačan. V sezoni 2008 se trend povečevanja vzdržljivosti bolidov nadaljuje. Podobno kot v prejšnji sezoni bodo morali motorji zdržati dve zaporedni dirki, menjava motorja pa bo dovoljena le enkrat v sezoni. Za drugo menjavo motorja bo moral voznik štartati deset mest nižje, kot se je uvrstil v kvalifikacijah, isto pa se bo zgodilo tudi, če bo vzrok prve menjave dokazano posledica taktike.

Na mokri stezi bo ob drsenju skozi ovinke potrebno biti mnogo previdnejši. © Action Images

 


 
 

V zadnjem desetletju je tehnologija nevtralizirala potencial voznika.

Jarno Trulli

 
Povsem nove so omejitve glede menjave menjalnika. V novi sezoni bo moral menjalnik zdržati štiri zaporedne dirke. Podobno kot pri motorju bo tudi pri menjalniku sicer dovoljena prva menjava, če bo moštvo pri določenem dirkaču moralo menjalnik menjati drugič ali tretjič, pa bo kaznovano tako, da bo voznik moral tekmo začeti pet mest nižje, kot je bil uvrščen na kvalifikacijah. Zanimivo je tudi, da bo vsak voznik moral uporabiti najmanj 5,75 odstotka goriva, ki bo biološkega izvora.

Podobno kot prejšnjo sezono bodo tudi letos kvalifikacije sestavljene iz treh delov. V prvem in drugem se bo izločalo počasnejše voznike, v tretjem pa se bo najboljša deseterica pomerila za čim boljše položaje na čelu štartne vrste. Pomembna novost, s katero so predstavniki Fie poskušali skrajšati resignirano kroženje, ki so ga v prejšnji sezoni vozniki opravljali za to, da bi porabili čim več goriva in s tem zmanjšali težo bolida, je sprememba trajanja posameznega kroga kvalifikacij. Po novem bo najdaljši prvi krog kvalifikacij. Trajal bo 20 minut, drugi bo trajal 15 minut, tretji pa deset. Med kvalifikacijami in začetkom dirke ne bo dovoljeno dodatno dotakanje goriva, zaradi česar lahko pričakujemo, da bo v novi sezoni prvi odhod v bokse opravljen prej, kot je bilo v navadi do sedaj.

Pomembna novost sezone 2008 je tudi ukinitev tretjega dirkalnika. Na dirke bodo moštva lahko pripeljala le dva bolida, tako da dirkači letos ne bodo imeli na razpolago rezervnega dirkalnika. Tako poskušajo dirkače spodbuditi k večji pazljivosti, moštva pa k zniževanju stroškov.

Mark Webber zaradi ukinitve t. i. traction cotrola pričakuje več nesreč. © Action Images

 


Pokazala se bo kvaliteta posameznega dirkača
Mark Weber , dirkač moštva Red Bull , je prepričan, da bo ukinitev sistema proti zdrsu pogonskih koles pokazala kakovost in izkušenost najboljših voznikov. "Zagotovo bo več nesreč. To smo videli že na testiranjih. Več fantov leti s ceste, več je rdečih zastav. In podobno bo tudi na dirkah. O tem sem stoodstotno prepričan ... Zahtevne bodo predvsem nekatere proge. Ker bo oprijem na njih neverjetno slab, bo tudi za fante, ki slovijo kot precej spretni, dirkanje v prihodnje izjemno zahtevno." Webrov moštveni kolega David Coulthard se je ob predstavitvi dirkalnika spomnil lanskoletne dežne dirke v Fujiju. Velika nagrada Japonske je zaradi izjemnega naliva minila za varnostnim avtomobilom. "Zagotovo bomo pred dirko v Fujiju vsi pod velikim pritiskom. Če se bo ponovil enak naliv kot lani, bo brez sistema proti zdrsu pogonskih koles do konca pripeljalo veliko manj bolidov. To vam lahko povem z gotovostjo!"

 
 

Lahko vam zagotovim, da ukinitev sistema za preprečevanje zdrsa pogonskih koles vozniku da večji nadzor nad dirkalnikom.

Lewis Hamilton

 
Lewis Hamilton , prvo ime McLaren Mercedesa, je kot mlad voznik do novosti in ukinitev sistema proti zdrsu koles manj kritičen. Preden je vstopil v formulo 1, namreč ni imel priložnosti dirkati s tem sistemom, tako da bo zanj prilagoditev precej lažja kot za dirkače, ki so v formuli ena že dolgo. Zaskrbljenosti Webra in Coultharda se je zoperstavil v svojem slogu. "Lahko vam zagotovim, da ukinitev sistema za preprečevanje zdrsa pogonskih koles vozniku da večji nadzor nad dirkalnikom. Zato bodo boljši vozniki verjetno nalogo pač opravili bolje," trdi Hamilton.

 

Preberite še ...

Intervju: Miran Ališič
Pričakovanja moštev pred sezono 2008

Fernando Alonso , povratnik k Renaultu, je bil v svojem komentarju novosti krajši: "Mislim, da bomo po dveh ali treh dirkah pozabili, kako je bilo dirkati s sistemom proti zdrsu pogonskih koles in z drugo vozniško pomočjo, ki je po novem ukinjena. Bolide bo mogoče obvladovati enako dobro kot prej." Izpostavimo še mnenje Toyotinega Jarna Trullija, ki je povsem odkrito stopil na stran omejitev, ki jih je predpisala FIA : "Sem zagovornik ukinitve sistema proti zdrsu pogonskih koles! V zadnjem desetletju je tehnologija nevtralizirala potencial voznika. Ukinitev sistema proti zdrsu bo bolid končno vrnila vozniku."
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.