'Vrnitev' Lotusa v formulo 1!

Foto: Žurnal24 To je Lotusov dirkalnik iz sredine 80. let, s katerim je takrat dirkal Ayrton Se
13. oziroma četrta nova ekipa F1 v sezoni 2010 bo Lotus. Ne gre za pravi Lotus, temveč za malezijsko moštvo, ki si je prek svojega lastnika, AirAsia, pridobila pravice za uporabo imena.
Oglej si celoten članek

Potem ko je BMW napovedal umik iz formule 1 in BMW Sauber, kljub želji da poišče novega lastnika, poleti ni podpisal pogodbe Concorde, je Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia) izbrala četrto novo oziroma 13. ekipo za sezono 2010. Kot so objavili v torek dopoldne je prednost pred naslednico BMW Sauberja in Epsilon Euskadijem dobil Lotus. Fia sporoča, da je sicer želela 13. mesto dati naslednici BMW Sauberja, a jim niso podali stoodstotne zagotovitve, da bodo našli novega lastnika. Če pa Petru Sauberju, 20-odstotnemu solastniku le uspe najti vlagatelja, bo Fia pripravljena, da formulo 1 razširi na 14 moštev.

Lotus je v formuli 1 veliko ime. Legendarna ekipa je v najelitnejšem tekmovanju nazadnje nastopala leta 1994. A Lotus, ki ga je zdaj v formulo 1 sprejela Fia, nima prav nobene povezave z Lotusom, ki je v 60. in 70. osvojil sedem naslovov prvaka med konstruktorji in šest z dirkači, v 80. pa je tri sezone z njim dirkal tudi Ayrton Senna. Dolgoletni vodja ekipe (od leta 1963 do 1978) je bil pokojni Colin Chapman, eden najbolj inovativnih inženirjev v formuli 1. Če je Senna z Lotusom dosegel svojo prvo zmago, pa za dirkaško legendo ekipe velja Jim Clark. Slednji je vso svojo kariero prebil v Lotusu in dvakrat postal prvak. Z Lotusom so bili prvaki še Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Mario Andretti in posthumno Jochen Rindt. Lotus se v formulo 1 "vrača" zgolj kot ime. Uradni naziv ekipe, ki bo stalo za novim Lotusom, je 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd. Vodja ekipa bo Tony Fernandes, prvi človek malezijske letalske družbe Air Asia, ki je s svojim partnerjem Protonom (malezijski proizvajalec avtomobilov) lastnica podjetja, ki v Veliki Britaniji izdeluje lotusove avtomobile. Dovoljenje za uporabo imena Lotus jim je moral dati David Hunt, ki je leta 1994 odkupil pravice do tega imena. Brat nekdanjega prvaka,Jamesa Hunta, je že ob prvem naboru za nove ekipe ime Lotus želel odstopiti ekipi Litespeed, ki pa takrat ni bila izbrana.

Lotusov zmagoviti dirkalnik iz sredine 70. let 20. stoletja. © AFP

 
Tehnični direktor ekipe novega Lotusa bo Mike Gascoyne , ki je nazadnje delal za Force Indio , predtem pa za Toyoto , Renault , Jordan , Tyrell , McLaren in Sauber . Gascoyne velja ob Rossu Brawnu in Adrianu Neweyu za enega najboljših inženirjev dirkalnikov formule 1, pa čeprav se pri Force Indii in Toyoti ni dokazal in je bil iz obeh ekip predčasno odpuščen. Lotus bo postal četrta ekipa s Cosworthovimi motorji (ob US F1 , Manorju in Camposu ). "Malezijski" Lotus bo zrasel skoraj iz nič. Sedež bodo imeli v Maleziji, za tovarno pa bodo vzeli nekdanji Toyotin objekt v Norfolku v Veliki Britaniji, ki se nahaja 10 kilometrov stran od tovarne pravih Lotusovih avtomobilov. Malezijska vlada, ki je solastnica AirAsie, je medtem sporočila, da bodo dirkalnike izdelovali v Maleziji, in sicer Malezijci. Oba dirkača naj bi oznanili že do konca oktobra. Kdo to bosta, se za zdaj še ne govori. Morda se vrne Malezijec Alex Yoong , ki je z Minardijem pred leti nastopil na 14 dirkah.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.