Zadnja priložnost, da pade Loeb

Foto: Žurnal24 Sebastien Loeb s sovoznikom Danielom Elenajem in prvi tekmec v sezoni 2011 (tudi Foto: Žurnal24 Mikko Hirvonen Foto: Žurnal24 Jari-Matti Latvala Foto: Žurnal24 Mikko Hirvonen Foto: Žurnal24 Jari-Matti Latvala Foto: Žurnal24 Sebastien Ogier Foto: Žurnal24 Mikko Hirvonen Foto: Žurnal24 Jari-Matti Latvala Foto: Žurnal24 Petter Solberg Foto: Žurnal24 Kimi Räikkönen Foto: Žurnal24 Ken Block Foto: Žurnal24 Sebastien Loeb Foto: Žurnal24 Sebastien Loeb Foto: Žurnal24 Sebastien Ogier Foto: Žurnal24 Sebastien Ogier Foto: Žurnal24 Sebastien Loeb Foto: Žurnal24 Sebastien Loeb
Na Švedskem se začenja sezona 2011 svetovnega prvenstva v reliju. Glavno vprašanje je: ali bo Sebastien Loeb v svoji bržkone zadnji sezoni po sedmih letih le premagan? Glavni tekmec bo Sebastien Ogier.
Oglej si celoten članek

Sezono 2011 v reliju bodo zaznamovala nova pravila in novi dirkalniki: krovna organizacija (Fia) je podobno kot v formuli 1 sklenila uvesti varčevalni program. V reliju to pomeni, da bodo dirkalniki WRC zdaj za osnovo imeli avtomobile razreda S2000, ki jim bodo dodali le nekaj aerodinamičnih dodatkov, tehnika slednjih pa bo ostala nespremenjena. Dovoljeni motorji so po novem le še 1,6-litrski s turbo polnilniki namesto dosedanjih dvolitrskih, v vozilih je manj elektronskih pomagal, velika novost je tudi menjalnik, saj ne bo več dovoljeno prestavljanje s pomočjo obvolanskih vzvodov. Fia je predpisala tudi, da morajo najvažnejši deli dirkalnikov imeti daljšo življenjsko dobo kot doslej. Dirkalniki so postali manjši: Citroen je namesto C4 predstavil DS3, pri Fordu so namesto focusa uvedli fiesto RS. BMW se bo karavani pridružil z Minijem.

Kdo bodo glavni Loebovi tekmeci? "Novi ekipni kolega bo velik rival. Nevaren bo tudi Petter Solberg, Fordova tovarniška ekipa bo tudi močna. Težko rečem, kdo med njimi bo najhujši nasprotnik, a gotovo bo zanimivo," pred startom prvega relija sezone (na zasneženih cestah Švedske) napoveduje zmagovalec 62 relijev, ki pa je na Švedskem zmagal enkrat samkrat (leta 2004). Ogier odkrito cilja na naslov prvaka, na prvi preizkušnji pa želi vsaj stopničke.

Pri voznikih ostaja favorit tisti, ki je v zadnjih letih osvojil vse, kar je bilo mogoče osvojiti. Sebastien Loeb bo lovil osmi zaporedni naslov prvaka, res pa je, da bo za volanom novega dirkalnika. "Ne bom pretiraval, šel bom korak za korakom. Sedim za volanom novega dirkalnika, imamo nova pravila, v ekipi je nov dirkač. A na pripravah me je dirkalnik presenetil, je dovolj vzdržljiv in presenetljivo močan. Vse to vzbuja optimizem," je pred novo sezono dejal Loeb, ki bo konec meseca dopolnil 37 let. Čeprav ima zmag in naslovov toliko, da jih komajda prešteje, se še ni naveličal osvajanja lovorik: "Zdaj si je res težko postaviti kakšen drugačen cilj kot pa osvojitev naslova, kar pa bo zaradi novih dejavnikov letos še poseben izziv." To bo bržkone njegova zadnja sezona.

Njegov novi moštveni sotekmovalec, a tudi tekmec, bo rojak Sebastien Ogier, ki je iz mladinskega moštva že lani sredi sezone napredoval v prvo ekipo francoske tovarne. Nespremenjena je zasedba tovarniške ekipe Forda s finskima dirkačema, lanskim podprvakom Jari-Mattijem Latvalo in Mikkom Hirvonenom. Njun rojak, nekdanji svetovni prvak v formuli 1 Kimi Raikkönen, bo po slovesu od druge Citroenove ekipe letos nastopal v zasebnem moštvu Ice 1 Racing (ta četrtek se je v Jerezu sicer začelo šušljati, da bi morda vendarle lahko dobil Renaultovo povabilo, da zamenja Roberta Kubico). Nekdanji Citroenov dirkač Dani Sordo pa se je preselil k Miniju. V karavani kot zasebni voznik Citroena ostaja tudi nekdanji svetovni prvak Norvežan Petter Solberg, za katerim je zelo uspešna sezona 2010 s tretjim mestom v skupnem seštevku.

V veljavi je ostal sistem točkovanja iz prejšnje sezone s 25 točkami za zmago, novost pa je t. i. power stage, ena etapa na vsakem reliju, ki bo prinašala dodatne točke najboljšim trem.

Glavni akterji v sezoni 2011:
Citroen Total World Rally Team: Sebastien Loeb, Sebastien Ogier
Ford Abu Dhabi World Rally Team: Jari-Matti Latvala, Mikko Hirvonen
ICE 1 Racing (Citroen): Kimi Räikkönen
Petter Solberg World Ralla Team (Citroen): Petter Solberg
MINI World Rally Team: Dani Sordo, Kris Meeke
Monster World Rally Team: Ken Block
M-Sport Stodart Ford Rally Team: Henning Solberg, Mads Ostberg, Matthew Wilson
Munchi`s Ford World Rally Team: Federico Villagra

Koledar dirk sezone 2011:
10.–13. februar: reli po Švedski
3.6. marec: reli po Mehiki
24.27. marec: reli po Portugalski
14.16. april: reli po Jordaniji
5.8. maj: reli po Sardiniji
28.29. maj: reli po Argentini
16.19. junij: reli Akropolis po Grčiji
28.31. julij: reli po Finski
18.21. avgust: reli po Nemčiji
8.11. september: reli po Avstraliji
29. september2. oktober: reli po Franciji
20.23. oktober: reli po Španiji
10.13. november: reli po Walesu

Zadnjih 10 prvakov v reliju:
2010 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2009 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2008 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2007 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2006 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2005 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2004 – Sebastien Loeb (Fra/Citroen)
2003 – Petter Solberg (Nor/Subaru)
2002 – Marcus Grönholm (Fin/Peugeot)
2001 – Richard Burns (VBr/Subaru)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.