Zelena F1 počasnejša? Sploh ne!

Foto: Žurnal24 Če bo Ferrari bolj "zelen", ne bo počasnejši, ravno nasprotno! (Foto: Reuters)
Velika poraba denarja, predvsem pa goriva in s tem okolu neprijazna. To je negativen sloves formule 1. Samo še leto dni! Preberite, kakšno spremembo pomenijo 1,6-litrski turbo motorji.
Oglej si celoten članek
Že danes formula 1 ni tako zelo okolju neprijazna, kot se to pogosto izpostavlja. Mark Gallagher, vodja Coswortha v formuli 1, pove: "Navijači na kolesarki dirki Tour De France porabijo več goriva, kot formula 1 v celotni sezono."

Rdeč Ferrari Fernanda Alonsa, srebrn Mercedes Michela Schumacherja, črno-zlat Lotus Renault Roberta Kubice … prav vsem pa bo v bodoče skupna ena barva – zelena. Formula 1 gre vse bolj v smeri zelene prihodnosti – postala bo okolju bolj prijazna. V senci spet dovoljenih ekipnih ukazov je na zadnjem zasedanju Fie ostala sprememba v povezavi z motorji. Danes 2,4-litrske osemvaljnike bodo od sezone 2013 naprej zamenjali 1,6-litrski turbo motorji s štirimi valji in omejitvijo vrtljajev na 12.000. Ti motorji naj bi porabili za 35 odstotkov manj goriva. Že prihodnjo sezono pa se vrača hibridna tehnologija imenovana Kers.

Kers v sezoni 2009 ni
bil uspešnica. Dal je premalo, stal je preveč. Letos so ga vsi opustili, v sezoni 2011 se vrača. Pravijo, da boljši in cenejši. "Gotovo bo mnogo boljši. Ne gre za neko sranje. Je zelo primeren za formulo 1," pravi solastnik Williamsa, Patrick Head.

"Formula 1 želi postati bolj moderna. S to novo tehnologijo motorjev to tudi postajamo," je dejal lastnik malezijskega Lotusa, Tony Fernandes. "35-odstotkov manj porabljenega goriva! To je fantastično. Si sploh predstavljate, kaj bi to pomenilo za osebna vozila, če nam to nekoč uspe prenesti še nanje? Odlično je, da bo formula 1 postala vodilni program razvoja okolju prijaznih tehnologij." To je bil eden od ciljev, ko je predsedovanje krovni organizaciji formule 1, Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fii), prevzel Jean Todt. "Včasih imam občutek, da avtomotošport pozablja, da se časi spreminjajo. Samo poglejte avtošove po svetu – vse več je električnih in hibridnih vozil. Čas je, da dirkanje postane del razvoja teh tehnologij," je pred časom poudaril Todt.

Čas je, da dirkanje postane del razvoja zelenih tehnologij,
Jean Todt
Hibridno ne pomeni počasneje
Menite, da hibridna in turbo tehnologija pomenijo manj zmogljive in počasnejše dirkalnike formule 1? Pri Cosworthu, ki bo v naslednjih sezonah motorje dobavljal Williamsu, Virginu in Hispanii, trdijo ravno nasprotno. Nastavitve dirkalnikov bodo drugačne, poraba na dirko tudi do 90 litrov manjša, s tem dirkalniki lažji in posledično celo nekoliko hitrejši. Drugačen bo tudi zvok motorja. To bo nekaj za vse nostalgike, ki še pomnite dirkalnike, s katerimi sta dirkala Alain Prost in Ayrton Senna. Pri Fii se s to spremembo obetajo še nečesa – vrnitve avtomobilskih koncernov (Honda, Toyota, BMW) ali prihoda novih (Volkswagen, Audi) v formulo 1. "Pogoji za morebiten vstop Volkswagna do zdaj ustvarjeni," je dejal vodja športnega oddelka nemškega koncerna, Hans-Joachim Stuck.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.