Spet airbus in spet letalska družba Air France: zadnji incident se je pripetil airbusu A330, ki je vzletel v Parizu, namenjen pa je bil v Kamerun. Samo pol ure po začetku poleta se je moralo letalo zaradi problema s klimatsko napravo vrniti na pariško letališče, so sporočili iz Air Francea. V kabini letala se je zaradi "anomalije" v klimatski napravi pojavil "rahel dim". Letalo s 184 potniki na krovu je brez težav pristalo v Parizu, potnike pa so razporedili na druge lete.
Trk v Brazzavilleju
Omenjena francoska letalska družba je imela težave z airbusom A330 tudi v sredo zvečer na
letališču Brazzaville v afriški državi Kongo, ko se je letalo med pristajanjem z enim od kril
zaletelo v neki objekt. Potniki so morali na mestu nesreče letalo zapustiti, nesreča, ki naj
ne bi imela večjih razsežnosti, pa ni zahtevala nobenih žrtev ali ranjenih, je zagotovil
kongovski prometni minister
Emile Ouosso. Števila potnikov na letalu ni navedel.
Zasilni pristanek v Bostonu
V Afriki poškodovani airbus je že v četrtek zvečer – brez potnikov na krovu –
poletel v Pariz, kjer je bil tehnično pregledan. Pred tem se je Air Franceu
zadnji incident pripetil pred enim tednom, ko je na bostonskem letališču zasilno pristal
airbus A340. Dvom v tehnično varnost njenih letal se je pojavil po še zmeraj nepojasnjenem
strmoglavljenju airbusa A330 v Atlantski ocean, ki je zahtevalo 228 žrtev.
Easa zaukazala menjavo sond merilnikov
Evropska služba za letalski promet (Easa) je za dva tipa letala airbus odredila
menjavo tako imenovanih Pitotovih sond francoskega proizvajalca Thales, ki so pomemben
sestavni del merilnikov hitrosti, poroča Spiegel. Ukaz velja za vse evropske letalske družbe in se
nanaša na airbus A330 in A340. Easa je priporočila menjavo Pitotovih sond v merilnikih s
sondami ameriškega proizvajalca Goodrich. Easa se je o ukrepu dogovorila s podjetjem Airbus in
tudi to je evropskim letalskim družbam razposlalo odredbo z identično vsebino.
Ukrep Ease ni samo posledica testiranja Pitotovih sond, ampak predvsem zabeleženih nekaj ducatov primerov, ko so sonde zaradi zamrznitve kratko malo mrknile. To naj bi se primerilo tudi airbusu, ki je junija treščil v Atlantik. Kajti če na airbusu nameščeni merilniki hitrosti zaradi zamrznitve Pitotove sonde začnejo kazati različne vrednosti hitrosti, se avtopilot izklopi, merilni instrumenti pa posredujejo opozorilna sporočila. Strokovnjaki za letalstvo imajo takšen položaj za zelo nevaren, še posebno zato, ker pogosto nastopi takrat, ko je letalo na udaru vremenske turbulence, kot je bil omenjeni airbus.
Ukrep Ease bo problem predvsem za že tako omajano družbo Air France. Ta je po tragični nesreči nad Atlantikom začela stare Thalesove sonde zamenjevati z novimi sondami istega proizvajalca.