Andreas Lubitz ni bil prvi

Foto: EPA
Foto: EPA
V zadnjih 18-ih letih lahko zabeležimo še tri podobne primere, ko je pilot ali kopilot ubil sebe in vse potnike ter člane posadke.
Oglej si celoten članek

Zadnja in najverjetnejša razlaga za strmoglavljenje airbusa A320 družbe Germanwings v Franciji je, da je kopilot Andreas Lubitz nesrečo povzročil namerno. Po do zdaj zbranih informacijah naj bi Lubitz počakal na trenutek, ko je pilot zapustil kabino, kasneje pa ni želel več odpreti vrat. Smer letala je lahko spremenil le ročno.

Sodeč po raznih raziskavah ljudje zelo zaupamo pilotom. V tem primeru je 148 potnikov svoja življenja popolnoma zaupalo pilotu in kopilotu. Medtem, ko naj bi kopilot poslal vse ljudi v gotovo smrt, se je pilot v zadnjih minutah na vse pretege trudil, da bi jih rešil.

Več podobnih nesreč

Samomori s strani pilotov so zelo redki, se pa dogajajo, piše Business Insider. V zadnjih tridesetih letih so zabeležili tri take nesreče.

Leta 2013 je doživelo nesrečo letalo družbe Mozambique Airlines, ko se je s 27-imi potniki in člani posadke zrušilo v Namibiji. Zgodba je bila podobna, le da je nesrečo zakrivil pilot. Kabino je zapustil kopilot, ker je odšel na stranišče. Ko se je vrnil, so bila vrata zaklenjena, pilot pa ga ni spustil noter. Tudi v tem primeru so pri posnetkih na črni skrinjici slušali razbijanje po vratih. Preiskovalci so zaključili, da je nesrečo povzročilo “namerno dejanje pilota”.

Leta 1997 se je letalo Boeing 737-300 začelo strmo spuščati in strmoglavilo v reko Musi v Indoneziji. Umrlo je vseh 97 potnikov in sedem članov posadke. Poročilo strokovnjakov je pokazalo, da ni šlo za tehnično napako, pač pa se je letalo spuščalo zaradi ročno spremenjene smeri leta. Nesrečo je tako najverjetneje povzročil pilot Tsu Way Ming. LA Times je v tistem času poročal o tem, da je bil pilot v velikih finančnih težavah, zato je prevladujoča teorija za nesrečo prav samomor.

Leta 1999 je letalo Boeing 767, ki je letelo iz New Yorka v Kairo, strmoglavilo v Atlantik. V nesreči je umrlo 217 ljudi. Strokovnjaki niso našli znakov, da bi šlo za mehansko napako. Tudi tu je bil kot vzrok za nesrečo izpostavljen samomor. Preiskovalci so prepričani, da je bil za nesrečo kriv kopilot Gameel Al-Batouti, a je egiptovska vlada prepričana, da je bila nesreča posledica napake v sistemu nadzora. 

PREBERITE ŠE

Našli posmrtne ostanke kopilota, pa tudi razlog?

Pilot objel vsakega potnika

Lubitz pred tedni kupil dva audija

Kapitan skušal s sekiro vdreti v kabino

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.