EU je protimonopolno preiskavo proti Googlu zaradi spletnega oglaševanja sprožila junija 2021.
Oglaševanje je glavni vir prihodkov za družbo Google, ki prodaja oglase na svojih spletnih straneh in aplikacijah. Prav tako deluje kot posredovalec med oglaševalci, ki na spletu iščejo oglasni prostor, in spletnimi stranmi, ki lahko zagotovijo ta prostor, so v sporočilu za javnost navedli v Bruslju.
Komisija je v preiskavi ugotovila, da ima Google prevladujoč položaj na trgu oglaševalskih strežnikov za založnike s storitvijo Doubleclick ter na trgu programskih orodij za nakup oglasov s storitvami Google Ads in DV360.
Kot so ugotovili v Bruslju, je Google najmanj od leta 2014 pa do danes izkoriščal svoj prevladujoči položaj. Med drugim s tem, ko je v procesu izbire oglasov dajal prednost lastni oglaševalski borzi AdX, ki ga vodi prek storitve Doubleclick, na primer s tem, da je AdX vnaprej obvestil o vrednosti najboljše ponudbe konkurentov, ki jo mora preseči, da bi zmagal na dražbi.
Izogibali so se konkurenci
Prav tako se je s storitvijo Google Ads izogibal konkurenčnim oglaševalskim borzam in večinoma oddajal ponudbe na AdX, s čimer je ta postala najbolj privlačna oglaševalska borza, so pojasnili.
"Komisija je ugotovila, da je bilo to ravnanje namenjeno namernemu zagotavljanju konkurenčne prednosti AdX in je lahko vodilo v izključevanje konkurenčnih oglaševalski borz," so zapisali.
To je po oceni Bruslja okrepilo osrednjo vlogo AdX v dobavni verigi za spletno prikazovanje oglasov ter zmožnost Googla, da zaračunava visoke pristojbine za svoje storitve.
Google mora zaradi kršitev protimonopolnih pravil EU plačati 2,95 milijona evrov kazni. Prav tako mora končati sporne prakse favoriziranja lastnih storitev in vpeljati ukrepe za odpravo notranjih navzkrižij interesov v dobavni verigi na področju industrije oglaševalske tehnologije. Tehnološki velikan ima zdaj 60 dni časa, da komisijo obvesti, kako bo to izvedel, so pojasnili v komisiji.
Iz Googla so sporočili, da se bodo na "neupravičeno" kazen pritožili. Kot je dejala Googlova predsednica za regulativne zadeve Lee-Anne Mulholland, se od podjetja zahteva spremembe, ki bodo škodovala na tisoče evropskim podjetjem, saj da jim bodo otežile zaslužek, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
ma kake reklame dejmo no. ad block in rešeno. žurnal pa bo kmalu deležen inšpekcije zaradi prikazovanja zavajajočih oglasov z …
Naslov je v milijardah,ko je v samem članku v milijonih,kaj je zdaj prav,novinarji zresnite se
Za svet tega velekapitala je to minoren znesek. To je samo pljunek proti denarju, ki ga bo VDLjeva po lastni …