Grožnja vse večja, najbolj so na udaru mladi

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
V zadnjem letu je 77 odstotkov vprašanih doletel poskus prevare, najbolj ogroženi pa so mladi potrošniki.
Oglej si celoten članek

Evropejci vedno pogosteje razmišljajo o kibernetski varnosti, je pokazala raziskava ponudnika kartičnih plačil Mastercard. Kot ugotavljajo, je 72 odstotkov Evropejcev bolj zaskrbljenih glede kibernetske varnosti, kot pred dvema letoma. Ob tem je 77 odstotkov vprašanih v zadnjem letu doletel poskus prevare.

Raziskava, ki jo je za Mastercard v Združenem kraljestvu, Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji opravilo podjetje Harris Poll, je pokazala, da ljudje vedno več razmišljajo o kibernetski varnosti.

Tako 53 odstotkov vprašanih o njej razmišlja tedensko ali še pogosteje. To pomeni, da je kibernetska varnost prehitela ukvarjanje z vprašanji o varnosti zaposlitve, so zapisali v sporočilu za javnost.

Težje se je zaščititi na spletu kot doma

Kibernetska varnost vedno bolj postaja tema vsakdanjih pogovorov. V zadnjem mesecu se je 49 odstotkov vprašanih o tej temi pogovarjala v okviru vsakdanjih pogovorov ob kosilu ali večerji, ugotavljajo.

Prav tako se krepijo skrbi glede kibernetske varnosti, 72 odstotkov vprašanih je namreč bolj zaskrbljenih kot pred dvema letoma. Ob tem jih jih 66 odstotkov meni, da je težje zaščititi svoje osebne podatke na spletu kot poskrbeti za varnost svojega doma.

Foto: Profimedia Ženska sedi za mizo in dela od doma za računalnikom

Kot še ugotavljajo v raziskavi, je 77 odstotkov vprašanih v zadnjem letu doletel poskus prevare. Najpogostejše so prevare pri nakupovanju (32 odstotkov) ter investiranju in kriptovalutah (27 odstotkov). Sledijo kraja identitete (25 odstotkov), ljubezenske prevare (24 odstotkov) ter prevare, povezane s potovanji in vstopnicami (19 odstotkov).

Najbolj so ogroženi mladi potrošniki, 41 odstotkov pripadnikov t. i. generacije Z je poročalo o tem, da so bili deležni prevare.

Najbolj jih skrbi uporaba umetne inteligence

Potrošniki so zaskrbljeni tudi zaradi umetne inteligence, ki spreminja podobo prevar. Tako se lažne vsebine, ustvarjene s to tehnologijo, uvrščajo na vrh seznama zaskrbljenosti Evropskih potrošnikov. Kot ugotavljajo, jih le osem odstotkov meni, da so jih sposobni prepoznati.

Dobra polovica vprašanih pravi, da bi jih bilo sram, če bi postali žrtev prevare. 44 odstotkom pa bilo nerodno spregovoriti o tem.

Pri tem 71 vprašanih zaupa bankam, da bodo poskrbele za njihovo zaščito pred prevarami. V primeru izdajateljev kreditnih kartic jih tako meni 61 odstotkov, medtem ko jih državnim ustanovam zaupa 58 odstotkov.

Mnogi Evropejci aktivno skrbijo za varnost na spletu s posodabljanjem programske opreme in aplikacij, preverjanjem pošiljateljev elektronske pošte, uporabo močnih gesel in preverjanjem neznanih komunikacij. Kljub temu jih je 67 odstotkov izrazilo zanimanje za formalno izobraževanje, ki bi jih naučilo bolje obvladovati prevare, še ugotavljajo pri Mastercardu.

Raziskava je potekala od 8. do 25. septembra, v njej pa je sodelovalo 5000 ljudi.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.