Jezus je ubral drugo pot

Foto: Žurnal24 Gibsonova teorija sicer ne izpodbija temeljev krščanske vere, ampak le splošno s
Izraelski arheolog je mnenja, da verniki vse od leta 1099 ubirajo napačno pot Jezusovega trpljenja. Ta naj bi potekala po drugi strani starega Jeruzalema, za zmedo pa naj bi bili krivi križarji.
Oglej si celoten članek

Na veliki petek je po verovanju kristjanov Jezus trpel križev pot in bil pribit na križ. V starem predelu Jeruzalema številni verniki uprizarjajo krvavo trpljenje odrešenika po križevi poti, imenovani Via Dolorosa – pot trpljenja, ki se konča pri cerkvi Svetega groba, kjer naj bi bil po verovanju kristjanov Jezus križan.

Po mnenju izraelskega arheologa Simona Gibsona pa ljudje ubirajo napačno pot. V svoji novi knjigi Zadnji Kristusovi dnevi navaja, da je našel prostor, kjer so preroku sodili. Odkril naj bi kraj, kjer je rimski guverner Poncij Pilat Jezusa obsodil na smrt s križanjem.

Gibson meni, da ljudje ubirajo napačno pot. © Reuters

 
Sojenje je potekalo drugje!
Po tradicionalnem verovanju naj bi sojenje potekalo v palači Antonia, izven svetišča Mount in blizu Levjih vrat. Gibson verjame, da se je sojenje odvijalo na tlakovanem dvorišču, ki je danes znano kot zahodni zid Starega mesta. "V Janezovem evangeliju je navedeno, da se sojenje odvija pri Lithostratusu, kar v grščini pomeni pločnik, na kraju, imenovanem Gabata, ki je sicer ime za antični hribček na kamniti podlagi. To je prav kraj, ki ga imamo v starem Jeruzalemu," meni arheolog. Če je sojenje dejansko potekalo izven Starega mesta, kakor verjame Gibson, in ne v palači Antonia, je tradicionalna pot Jezusovega trpljenja napačna.

Za zmedo so krivi križarji
Gibsonova teorija sicer ne izpodbija temeljev krščanske vere, ampak le splošno sprejeto geografijo kritičnih poglavij Nove zaveze Svetega pisma. Arheolog je za zmedo obtožil križarje, ki so Jeruzalem zavzeli leta 1099. "Križarji so Jeruzalem takoj po zavzetju spremenili v mesto duhov. Pobili so tako muslimane, jude kot lokalne kristjane. Posledica tega tragičnega dogodka je bila sprememba tradicije in premik poti iz enega konca mesta na drugega."

Munib Younan , škof Evangeličanske cerkve v Jordaniji, ne zavrača Gibsonove teorije, ampak vztraja, da tradicije ne moremo postaviti na stran. "Vse arheologove ugotovitve močno spoštujem, vendar moramo slediti naukom, ki so nam jih posredovali naši pradedje in prababice," je dejal 50-letni škof.

Izraelski dopisnik CNN je dejal, da je v zadnjih letih slišal ogromno novih teorij, ki izpodbijajo različne vidike Biblije, ter da je Gibsonova mogoče edina, ki je smiselna. Obenem je dodal, da je pri verovanju tradicija najmočnejše lepilo za določeno religijo.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.