Nesrečni konec letalskega slepega potnika

Foto: EPA
Foto: EPA
Nihče ne ve, od kod se je vzel moški, ki so ga mrtvega našli na ulici v zahodnem Londonu. Najbolj verjetna razlaga je, da je kot slepi potnik padel z letala. Večina tistih, ki se skušajo pretihotapiti na letala, umre med poletom.
Oglej si celoten članek

Minulo nedeljo so sosedje v četrti zahodnega Londona slišali močan top udarec. Ko so pogledali na ulico, so na pločniku zagledali mrtvega moškega. Od kod se je vzel, ne ve nihče, policija smrt obravnava kot neraziskano. Neuradno pa zaradi stopnje poškodb predvideva, da je padel z velike višine, najverjetneje z enega od letal, namenjenega na bližnje letališče Heathrow, oddaljenega le kakih deset kilometrov. 

"Pasti je moral praktično navpično, da je zgrešil na ulici parkirane avtomobile. Verjetno je bil mrtev, še preden je priletel na tla. Ubogi človek je moral biti res obupan," je po poročanju BBC dejal 79-letni John Taylor, ki živi v eni od sosednjih hiš in je slišal udarec, ko je telo priletelo na pločnik.

Stisne jih ali pa zmrznejo

Na letališčih po svetu kar pogostokrat naletijo na slepe potnike, ki se skušajo vtihotapiti v prostor za pristajalna kolesa. Predvsem gre za ljudi, ki skušajo ubežati revščini. A tisti, ki se skušajo na ta način prebiti v lepši svet, pogosto ne vedo, v kaj se podajajo, saj se po statistiki tri četrtine takšnih poskusov konča s smrtjo, le četrtina pa jih preživi.

Zakaj tako visoka smrtnost, ni težko razložiti – prostor za letalska kolesa ni ogrevan in tam ni človeku prijaznega zračnega tlaka. To pomeni, da se temperatura na potovalni višini na okoli 10.000 metrov spusti tudi pod –60 stopinj Celzija, medtem ko zaradi nizkega tlaka pade raven kisika v človeški krvi, kar hitro privede do izgube zavesti.

Če slepe potnike med zapiranjem ne ubije že mehanizem koles, pa jih smrt v veliki večini primerov čaka, ko se nekaj tisoč metrov v zraku pred pristankom odpre loputa za kolesa in nezavestni padejo iz letala. "Če bi ti ljudje vedeli, v kaj se podajajo, bi si gotovo premislili še pred dejanjem", pravi David Learmount, novinar revije Flight International Magazine.

Avgusta so tako v mehanizmu boinga 747, ki je prišel iz južnoafriškega Cape Towna, našli truplo nesrečnika, leta 2002 pa na letu iz Ghane dva mrtva fanta, mlajša od 12 let. Leta 2001 pa so v bližini Heathrowa na nekem parkirišču med avtomobili našli truplo 21-letnega Pakistanca. Očitno je padel iz enega od letal.

Redki srečniki

Nekaj tovrstnih potnikov pa je že tudi preživelo, a strokovnjaki menijo, da bolj kot ne po naključju. Tako so 2010 na Heathrowu našli 20-letnega Romuna, ki se je "prišlepal" na letalu iz Dunaja. Preživel je, ker je letalo na relativno kratkem poletu dodatno letelo na nižji višini zaradi slabega vremena. Je pa leta 2000 Fidel Maruhi preživel nekaj tisoč kilometrov dolgo pot od Tahitija do Los Angelesa, neki Kubanec pa pot v Kanado. A oba sta se tal dotaknila močno podhlajena.

Znani pa so tudi primeri, ko so se ljudje za ilegalno vkrcanje v letalo odločili ne iz obupa zaradi revščine, temveč iz čiste pustolovščine. Leta 2010 so v ZDA tako našli truplo 16-letnega Američana, ki se je iz Charlotte skušal prepeljati v Boston. Večina slepih potnikov na letalih je sicer moških.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.