Poškodbo na krilu letala sanirali z lepilnim trakom

Foto: 24sata
Foto: 24sata
Bralec, ki je z letalsko družbo Germanwings letel iz Berlina v Zagreb, je hrvaškemu portalu 24sata poslal fotografijo letalskega krila, zalepljenega z lepilnim trakom. To ni nič nenavadnega, pravijo strokovnjaki.
Oglej si celoten članek

Gre za Germanwingsov Airbus na katerega so se potniki v Berlinu vkrcali 27. januarja letos. "Povzpel sem se po stopnicah, nato pa se ustavil. Poškodba na krilu je bila jasno vidna. Zakriti so jo skušali z lepilnim trakom. Nisem vedel, ali naj vstopim v letalo ali ne. Na koncu sem vendarle vstopil," razlaga pretreseni bralec, ki je na uredništvo 24sata poslal tudi fotografije.

"Poškodbe ni videl nihče od ostalih potnikov, imel pa sem občutek, da osebje na krovu za lepilni trak ve. Uslužbenci, ki so bili na stezi in pripravljali letalo za vzlet, so škodo lahko videli, vendar niso rekli ničesar,"  še razlaga bralec.

Josip Milošević, sodni izvedenec za letalske nesreče, pravi, da je mehanik, ki je preveril letalo, najverjetneje menil, da bo lepilni trak med letom zdržal. 

V civilnem letalstvu je sicer običajno, da manjše poškodbe na trupu letala začasno sanirajo s posebnim lepilnim trakom, ki je certificiran prav v ta namen, je za 24sata pojasnil Milošević. Tak lepilni trak je odporen na zunanje vplive, poškodbe pa sanirajo kasneje, med rednim servisom v hangarju. "Glede na fotografije, bi v tem primeru bilo potrebno zamenjati tesnilo na stiku med krilom in trupom," še razlaga Miloševič.

Slovenski strokovnjak: Strah popolnoma neutemeljen

Govorili smo s slovenskim strokovnjakom za varnost potniških letal. Ob ogledu fotografije je potrdil navedbe Miloševića, da je šlo najverjetneje zgolj za zaščito, ki ni imela nobenega vpliva na potek leta in varnost.

Kot je za zurnal24.si pojasnil strokovnjak, ki ni želel biti imenovan, je ta predel letalskega krila negibljiv in gre za aerodinamičnio prehod med krilom ter trupom letala. Na tem mestu je tudi tesnilo, ki so ga verjetno pred poletom sanirali. Da bi ga zaščitili pred vlago, preden se lepilo ne dokončno posuši, pa so ga oblepili z zato certificiranim trakom, ki se kasneje odstrani, meni strokovnjak. "To je popolnoma standardiziran postopek," dodaja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • No mogoče sem mal narobe razumel. Verjetno imaš prav. Ampak vseeno mi ne da miru to vetrobransko steklo. Rekl so …

  • 17:19 27. Marec 2015.

    Kaj mi gre na k**** ljudje, ki so strokovnjaki na vseh področjih, vse vedo in vse obvladajo, skratka so najbolj …

  • 15:51 27. Marec 2015.

    Čisto lahko da je letalska družba obdolžila kopilota namerno, da ji v tem primeru ne bo treba plačati odškodnine ker, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.