Tri velike preiskave zoper trgovce, ki so svoje izdelke prodajali po različnih cenah

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Evropska komisija je odprla tri velike preiskave zoper več trgovcev, ki so osumljeni nekonkurenčnega ravnanja pri e-trgovanju. Korak proti odpravi geodiskriminacije?
Oglej si celoten članek

V treh ločenih preiskavah bo Evropska komisija preverjala, ali so trgovci na spletu kršili pravila, s tem, da so potrošnikom v Evropski uniji za enake storitve in izdelke pri spletni prodaji zaračunavali različne cene. Pod drobnogledom bodo podjetja, ki delujejo na področju zabavne elektronike, video iger in nastanitev v hotelih.

"E-trgovanje naj bi potrošnikom ponudilo širšo izbiro blaga in storitev kot tudi možnost, da opravijo čezmejne nakupe. V treh preiskavah, ki jih odpiramo danes, sumimo, da so podjetja skušala potrošnike prikrajšati za te pravice," je pojasnila komisarka Margrethe Vestager, ki je pristojna za konkurenčnost. Kot je še navedla, naj bi preiskave pokazale, ali družbe kršijo konkurenčna pravila Evropske unije, s tem da neupravičeno omejujejo maloprodajne cene ali celo izključujejo stranke na podlagi njihovega državljanstva ali lokacije.

Ko blaga ne morete kupiti, ker ste Slovenec

Zaradi majhnega trga je tudi Slovenija velikokrat žrtev geoblokiranja in izbranega izdelka ne moremo naročiti, ker nismo iz "prave" države. Evropska komisija si je pod vodstvom Jean-Clauda Junckerja zadala tovrstne prakse omejiti in lani maja so predlagali nova pravila za e-trgovanje. S predlogom je soglašal tudi Evropski svet. A o končni odločitvi spremembe zakonodaje vedno glasujejo evropski poslanci.

Na težave geoblokiranja so v preteklosti opozarjali tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so bistvene težave povzeli v petih točkah.

1. Države ni na seznamu. Našli ste izdelek, ki vam je všeč, a naročila ne morete zaključiti, ker na seznamu držav ni Slovenije. "Mogoče smo res naleteli na lokalno trgovino, ki izdelkov ne pošilja nikamor čez mejo, a glede na to, da s pošiljanjem po EU nimajo večjih sitnosti kot s pošiljanjem v svoji državi, je nerazumljivo, da (seveda ob plačilu stroškov poštnine) ne (z)morejo oddati pošiljke za Slovenijo," so opozorili na Zvezi potrošnikov Slovenije.

2. Pošiljanje je lahko nesorazmerno drago. Cene izdelkov se razlikujejo glede na to od kod prihajate. Tak primer smo opisali na primeru spletnega trgovca Book Depository. A tudi te trike trgovcev se občasno da zaobiti ...

3. Garancija ne velja. Ena od glavnih ovir pri nakupovanju v tujini je povezana tudi z morebitnimi servisnimi popravili v in po preteku garancijskega obdobja.

4. Poštni stroški. Ko kupujemo na spletu, se srečamo s tveganjem, da naročeni izdelek zaradi različnih vzrokov ne bo zadovoljil naših potreb. Rok za vrnitev je lahko različen, a v EU bi moral biti vsaj 14 dni. Strošek pošiljanja pa bo po žepu udaril kupca.

5. Digitalna vsebina.  Zgodba zase je nakup digitalne vsebine – elektronskih knjig, filmov, glasbe ... Pri tem je Evropska unija pobudo popolnoma prepustila lastnikom avtorskih pravic, predvsem distributerjem, založnikom, produkcijskim hišam in podobnim. Neljubo plat tega smo Slovenci doživeli na primeru Netflixa.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • mp5
    10:55 3. Februar 2017.

    jozicamurn to so žal samo populistične floskule. Kaj pa bi mi pridobili ob razpadu? Bi bili mogoče potem kaj višja …

  • 18:57 2. Februar 2017.

    Dokaz, da EU funkcionira samo za večje države EU, ostali pa smo nižja rasa in pa sužnji za njih in …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.