'Vedeli so za napake'

Foto: Žurnal24 Svojci žalujejo za umrlimi na letalu.
Na letalu airbus A310, ki je s 153 ljudmi na krovu strmoglavilo pri Komorih, so že leta 2007 našli več napak. EU v luči nove nesreče zahteva svetovni seznam nevarnih letalskih družb.
Oglej si celoten članek
"A310, o katerem govorimo, je leta 2007 pregledala francoska služba za promet, ki je ugotovila več napak. Od takrat se letalo ni vrnilo v Francijo," je povedal francoski prometni minister Dominique Bussereau. Kljub temu letalske družbe Yemenia niso uvrstili na črni seznam, so pa njena letala podrobneje pregledovali. Po besedah francoskega ministra naj bi družba v kratkem morala na zaslišanje komiteja EU za letalsko varnost.
 

Črni seznam

Zaradi vse več letalskih nesreč Evropska unija predlaga svetovni seznam nevarnih letalskih družb. "Moja predlog je, da bi imeli takšen svetovni seznam, kot ga imamo zdaj znotraj Evropske unije," pravi evropski komisar za promet Antonio Tajani.  Ljudje vse več potujejo z letali, tako s tistimi evropskih družb kot tudi drugih, zato bi po Tajanijevem mnenju takšen seznam potnikom zelo pomagal pri odločitvah, s kom bodo leteli.

Jemenci: Letalo brez napak
V Yemenii trdijo, da niso prezrli opozoril. Letalo naj bi bilo tehnično brezhibno, saj so ga maja v Jemnu pregledali strokovnjaki Airbusa.  "Letalo je bilo ob vzletu iz Sane brezhibno in ni imelo nobenih tehničnih težav," trdi namestnik direktorja letalske družbe Ali Sumairi. Priznal je le, da so na letalu pred časom odkrili nekaj pomanjkljivosti, ki pa naj bi jih odpravili.

Agencija EU za letalsko varnost je agenciji Reuters sporočila, da so februarja razveljavili dovoljenje družbi Yemenia, da bi sama vzdrževala v Evropi registrirana letala, saj ni izpolnila zahtev inšpekcijskega pregleda. Strmoglavljeno letalo je bilo sicer registrirano v Jemnu, tako da prepoved nanj ni vplivala, kljub temu pa tudi to spodbuja evropsko zaskrbljenost nad poslovanjem jemenske družbe.

Preiskoval bo tudi Airbus
Podjetje Airbus je sporočilo, da so tudi oni na Komorske otoke poslali ekipo preiskovalcev. Po njihovih podatkih je bilo letalo zgrajeno leta 1990, Yemenia pa ga je uporabljala od leta 1999. Poganjali so ga motorji podjetja Pratt and Whitney.

Yemenia je v 51-odstotni lasti države Jemen, preostalih 49 odstotkov ima Savdska Arabija. Njen flota je obsegala dva airbusa 330-200, štiri airbuse 310-300s in štiri boeinge 737-800s.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.