Vozniki, pozor, toliko po novem skozi Nemčijo

Foto: EPA
Foto: EPA
Nemška vlada je včeraj sprejela novi zakon o cestninah za osebna vozila na nemških avtocestah, pri čemer se niso ozirali na proteste sosednjih držav. Spremembe bodo namreč po žepu udarile predvsem tuje voznike.
Oglej si celoten članek

Avstrija še naprej poudarja, da spremenjeni nemški zakon v včeraj sprejeti obliki diskriminira ostale državljane Evropske unije. "Računam na to, da bodo v Avstriji prišli k razumu. Nenazadnje tudi Avstrija že 20 let pobira pristojbine za uporabo svojih avtocest," je pri tem izpostavil nemški prometni minister Alexander Dobtindt in pri tem izpotavil, da ni ravno "evropsko", da Avstrija 20 let s strani tujcev zahteva, da sofinancirajo gradnjo in vzdrževanje svojih avtocest, pri čemer uvedbo podobnega sistema očitajo Nemčiji.

Nekateri domači vozniki celo manj obremenjeni

Danes sprejeta rešitev upošteva kompromis, ki ga je nemški minister za promet Alexander Dobrindt dosegel z Evropsko komisijo. Bruselj bo tako dal zeleno luč za uvedbo cestnin, ki je predvidena leta 2019, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

"Za domače voznike avtomobilov ne prihajajo nove obremenitve. Kdor ima vozilo s posebej prijaznim motorjem euro 6, bo pod črto plačal celo manj kot doslej," je po poročanju STA dejal Dobrindt.

Vsi nemški lastniki avtomobilov bodo plačali letno cestnino, ki bo v povprečju stala 67 evrov, a največ 130 evrov. Za vozila z bencinskimi motorji bo cena nižja kot za tista z dizelskimi. V zameno za plačilo cestnine pa bodo razbremenjeni plačila davka na motorna vozila, pri čemer bo za vozila s posebej okolju prijaznimi motorji znižanje davka celo večje od plačane cestnine.

Vinjeta za 10 dni 2,5 do 25 evrov

Za voznike iz tujine so poleg letne cestnine predvidene tudi kratkotrajne vinjete: za desetdnevno bo treba odšteti 2,50, štiri, osem, 14, 20 ali 25 evrov, za dvomesečno pa sedem, 11, 18, 30, 40 ali 50 evrov. Vlada je torej za desetdnevno vinjeto sprejela rešitev s šestimi različnimi cenami in ne le tremi, kot je načrtovala sprva. Z novimi pravili morata soglašati še oba domova nemškega parlamenta.

Dobrindt pričakuje, da bo Nemčija uvedla cestnine za osebna vozila leta 2019. Po odštetju stroškov naj bi se z njimi vsako leto zbralo 524 milijonov evrov, ki jih bodo namenili za investicije v cestno infrastrukturo.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:34 27. Januar 2017.

    "Slovenija v zavezništvo proti diskriminatornim nemškim cestninam" ???? WTF<br />Kdo je tu diskriminatoren ??? Švaba ??;..... kamor koli gre, plača …

  • 13:35 26. Januar 2017.

    Fak,kako je grda.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.