Nevarno visoke ravni hrupa prometa povzročajo resne dolgoročne težave skoraj 112 milijonom ljudi, kaže najnovejše poročilo Evropske agencije za okolje (EEA)
Cestni promet je glavni vir hrupa, ki prizadene približno 92 milijonov ljudi po vsej EU. Hrup železniškega prometa medtem prizadene 18 milijonov ljudi, hrup zračnega prometa pa približno 2,6 milijona ljudi.
V primerjavi s celotnim prebivalstvom države skoraj 70 % luksemburškega prebivalstva podnevi in 50 % ponoči izpostavljenih škodljivim ravnem hrupa, navaja Euronews.
hrup lestvica
Prometni hrup povezan z višjo umrljivostjo
Poleg onesnaženosti zraka in ekstremnih temperatur je prometni hrup ena največjih okoljskih groženj za zdravje v Evropi.
Človeško uho zaznava zvoke od 0 dB do 120–140 dB. Na primer, šepet je približno 30 dB, pogovor pa približno 60 dB. Ko gre za prometni hrup, lahko zvok avtomobila doseže 100 dB, vzlet letala pa 120 dB.
Direktiva EU o okoljskem hrupu pa medtem vsak prometni zvok nad 55 dB šteje kot škodljivega za zdravje prebivalstva.
Dolgotrajna izpostavljenost hrupu moti spance in obremenjuje več telesnih sistemov, kar prispeva k srčno-žilnim in presnovnim boleznim, duševnim motnjam in celo k prezgodnji smrti.
Vsako leto hrup v prometu prispeva k 66.000 prezgodnjim smrtim, 50.000 novim primerom srčnih bolezni in 22.000 primerom sladkorne bolezni tipa 2. Otroci so še posebej ranljivi. EEA opozarja, da lahko onesnaženje s hrupom vpliva na bralno razumevanje, vedenje in celo povzroči debelost.
EEA tudi ocenjuje, da čeprav železniški hrup trenutno prizadene manj ljudi kot cestni promet, "bi se lahko njegov vpliv povečal zaradi večje aktivnosti, hitrejših vlakov in nove infrastrukture".
Priporočeni ukrepi
EEA priporoča vlaganje v tišji promet in bolj premišljeno urbanistično načrtovanje, da bi se izognili pretirani hrupnosti.
Dostop do zelenih površin, bodisi prek bližnjega parka ali zelenega razgleda, lahko prav tako pomaga zmanjšati stres in motnje, ki jih povzroča stalen prometni hrup.
Izpostavljenost naravnim zvokom, kot sta tekoča voda ali ptičje petje, lahko prav tako zagotovi pomembno psihološko olajšanje.
Kar zadeva zračni promet, je edini priporočeni ukrep uvedba ukinitev nočnih letov.
to je brezveze, ker drzave nimajo enovitih standardov za meritve.