Štirje zdravniki od petih pacientom omejujejo dostop do ambulante

Foto: ZD Ljubljana ZD Ljubljana, čakalnica, ambulanta za neopredeljene
Foto: ZD Ljubljana ZD Ljubljana, čakalnica, ambulanta za neopredeljene
Zdravstveni inšpektorat pri 49 izvajalcih zdravstvene dejavnosti ugotovil, da kar 78 odstotkov svojim pacientom ne omogoča naročanja skladno z zakonom ter jim tako omejuje pravice do dostopa do zdravstvenih storitev.
Oglej si celoten članek

Zagovorniku načela enakosti so konec lanskega leta prebivalci poročali o težavah pri naročanju na preglede v ambulante družinske medicine. Obveščali so, da so se ob uvajanju elektronskega naročanja okrnile druge zakonsko predpisane možnosti komuniciranja z osebnim zdravnikom. Slabše digitalno pismeni, predvsem starejši, osebe, ki nimajo dostopa do interneta oziroma mobilnih aplikacij, in akutno bolni, so opozorili, da do zdravnika po telefonu in osebno zelo težko pridejo.  

"Težave pri dostopu do zdravstvene oskrbe imajo predvsem starejši, ljudje z invalidnostmi, tisti, ki težje govorijo slovensko, in tisti z resnimi zdravstvenimi stanji, saj ne morejo, ne znajo ali ne zmorejo uporabljati novih komunikacijskih tehnologij."

Omejen dostop do zdravnika

Zagovornik načela enakosti je zato leta 2022 opravil obsežno raziskavo s klici v ambulante družinske medicine. Ugotovil je, da veliko število ambulant ne zagotavlja vseh zakonsko predpisanih možnosti naročanja – to je osebno v ambulanti, po telefonu, po pošti ali elektronsko. 

"Tako na primer možnosti naročanja po telefonu v nekaterih ambulantah niso bile zagotovljene ves ordinacijski čas, ampak le nekaj ur dnevno. Informacije o načinih naročanja na avtomatskih telefonskih odzivnikih niso bile popolne oziroma so bile podane prehitro, da bi si jih bilo mogoče zabeležiti ali zapomniti. Nekatere ambulante niso bile opremljene z avtomatskimi telefonskimi odzivniki oziroma so bile informacije na teh odzivnikih zastarele ali pomanjkljive. Nekatere tudi niso zagotavljale naročanja po pošti in osebno z obiskom ambulante. Tudi obvestila na spletnih straneh ambulant so bila pogosto pomanjkljiva," piše v sporočilu za javnost. 

78 odstotkov ambulant pacientom omejevalo dostop do zdravnika

Zagovornik enakosti je tem je obvestil tudi Zdravstveni inšpektorat in ga pozval k ukrepanju. Ta je v nadzoru, ki ga je marca letos izvedel pri 49 izvajalcih zdravstvene dejavnosti, ugotovil, da kar 78 odstotkov izvajalcev svojim pacientom ne omogoča naročanja skladno z zakonom ter jim tako omejuje pravice do dostopa do zdravstvenih storitev. "Ugotovitve Zdravstvenega inšpektorata potrjujejo, da ima veliko ljudi, tudi ranljivih, velike težave pri dostopu do osebnega zdravnika. Nedopustno je, da ljudje, ki so bolni, velikokrat ne morejo priti neposredno do zdravnika. Od Ministrstva za zdravje pričakujem, da bo na tem področju bolj pozorno in bo zagotavljalo, da bodo vsi izvajalci spoštovali zakonska določila in omogočali pacientom neoviran dostop do zdravstvenih storitev. Zagovornik bo dogajanje na tem področju pozorno spremljal še naprej, " je sporočil Miha Lobnik, zagovornik načela enakosti.

dezurni@styria-media.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 08:31 29. Avgust 2023.

    Mene samo nekaj zanima? kako je mogoče, da ljudje ne morejo priti do zdravnika, ker , ko prideš v čakalnico …

  • 07:41 29. Avgust 2023.

    Jaz sem zelo digitalno pismen, pa sem na mobifonu pol ure iskal jebeni portal za prijavo na pregled v ZDL. …

  • 07:27 29. Avgust 2023.

    Kje je vejica v naslovu?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.