Avto
60 ogledov

Mercedes-Benz je Slovencem razkazoval svoje mišice in veščine

Mercedes Benz Driving Events
1/12
Andrej Leban
V Sloveniji se je ustavila karavana slovitega Mercedes-Benzovega programa Driving Events, ki njihove avtomobile do potankosti približa ne le morebitnim kupcem, temveč praktično vsakomur.

Driving Events je poseben program znotraj Mercedes-Benza, v katerega so vključeni izobraževalni tečaji za vožnjo v poletnih ali zimskih mesecih, za običajna cestna vozila, športnike ali ultra terenske stroje, se učijo eko ali športne vožnje, znotraj programa pa lahko se bolj petične stranke odpravijo na road-tripe po različnih, tudi eksotičnih kotičkih sveta, ... Programe pri Mercedes-Benzu nudijo na različnih koncih Evrope, Slovencem najbližja je izvedba v Gradcu, cene se za kompatkni tip izvedbe v mercedesovih vozilih pričnejo pri 235 evrih, za mlade voznike za pol manj. Nata način ima vsakdo možnost, da požene mercedesa skozi ovinke, četudi ga (še) ne bi smel odpeljati s seboj domov.

Eden od pomembnih sklopov programa pa je turneja Driving Events, ki kroži po Evropi. Potem ko je v zadnjih osmih tednih že obšla velik del Vzhodne Evrope, se je zadnjih nekaj dni ustavila na AMZS Centru varne vožnje Vransko. Njen namen je, da “pride gora k Mohamedu,”, torej da ima lahko najširša javnost priložnost spoznati, kaj dela modele z zvezdo na nosu posebne in zakaj bi bili zelo krivični, če bi jih ocenjevali zgolj po udobju, ne pa tudi po agilnosti in tehnološki naprednosti.

AMG oznake krog in krog

Izkušeni nemški inštruktorji so na po lastnih ostrih standardih prirejenem poligonu na Vranskem razkazali medijem, dosedanjim strankam ter zainteresirani javnosti nekaj svojih najaktualnejših draguljev. Ni bilo sicer kronskega med njimi, modela GT AMG, manjkali so tudi predstavniki kraljevske črke S, vendar so barve več kot primerno zastopali med drugim AMG C 450, AMG GL 45, AMG GLE 63, AMG CLA 45 in drugi. Z njimi se je bilo moč zapoditi po improviziranem hitrem krogu, doumeti brutalne pospeške, zmogljivosti podvozja 4matic s štirikolesnim pogonom in širiti usta v nasmeh ob pokih iz izpušnih cevi najbolj športnih izvedenk posameznih razredov.

Zakaj vsi poznajo le quattro?

Ob robu vsega tega hrumenja je prekaljeni inštruktorski maček Michael Tum, ki je v “prostem času” v na videz skromnem modelu A180 po pol kroga zaostanka brez težav ujel in sledil hitri karavani, pojasnil še nekaj teoretičnih in tehničnih posebnosti stuttgartskih modelov. Predvsem je izpostavil 4matic štirikolesni pogon, ki letos praznuje 30-obletnico prve vgradnje, in moderne varnostne sisteme.

4matic pogon je po mnenju Tuma v najnovejši generaciji zelo zmogljiv tudi brez zapletenih mehanskih rešitev, saj je elektronika sposobna hipnega odzivanja in vzpostavljanja idealnega stika koles s podlago glede na trenutne razmere. Pri tem si pomaga s senzoji sistema ESC, da avto po potrebi zavira posamezni kolo, če se to zavrti v prazno, medtem ko se navor motorja prek elektronskega diferenciala in lamelne sklopke istočasno že prenaša na kolesa, ki so v tistem hipu najbolj pomembna za vzpostavitev normalnega stanja. 

“Vsi poznajo quattro, a naš 4matic je vsaj enako dober,” je dejal kar nekoliko užaljeno, zakaj vsak otrok pozna pomen konkurenčne oznake, ne pa tudi njihove.

In 4matic je resnično zmogljiv, pa naj služi športnim ali terenskim modelom. S prvimi smo se zaganjanju skozi ovinke in iskali mejo zdrsa, ki pa jo je 4matic postavil izredno visoko. Nos in zadek sta pri vseh modelih delovala ukročeno, deloma gre seveda zasluga tudi AMG športnemu podvozju, s katerim je bila opremljena večina avtomobilov na pisti. 

Saj elektronika je res zmogljiva, ampak G-ju ne seže do pasu

Terensko plat zmogljivosti pa so inštruktorji dokazali z dvema na videz povsem različnima modeloma. Prvi je bil suv GLE coupe z vsemi potrebnimi pripomočki za plezanje (reduktor) in plazenje (sistem za spust), in je nekakšen odraz sodobnega pogleda na terensko vožnjo, kjer večino dela voznik prepusti vozilu oziroma elektroniki. Izbere le program terenske vožnje, ki prilagodi odzivnost in način sodelovanja zavor ter motorja, z gumbom dvigne ali spusti podvozje, prek kamer, ki prikazujejo sliko v ospredju in ob straneh, pa varno krmari med ovirami …

Potrebno je le še nekaj preudarnosti in se z mirnostjo odzivati v položajih, ko denimo eno od koles dvigne v zrak. Testni GLE je na izmeničnih grbinah kar nekaj časa škrtal s prizemljenimi kolesi, a na koncu zapeljal čez ovire in si prislužil priznanje terenski uporabnosti avta, ki naj bi bil “zgolj” suv.

Še precej bolj surov pristop pa ostaja nespremenjen in čislan že zadnjih 36 let - razred G. Tudi v najmodernejši izvedbi ostaja pravi terenec, zvest ne le obliki, temveč tudi mehanskim pripomočkom za spopad s še tako zahtevnimi pastmi vožnje v naravnem okolju. Kakšno dviganje podvozja neki in zanašanje na samodejno zaviranje koles. Stalni odmik od tal pri 21 centimetrih, visoki vstopni in izstopni koti ter moč posodobljenih motorjev poskrbijo za večino dela. Namesto obilice tipk za izbiro programa vožnje in ostalih nastavitev ima G zgolj tri - za sredinski, za prednji in za zadnji diferencial. Seveda so lahko blokirani tudi vsi trije hkrati ...

Čez grbine, na katerih se je GLE pred tem nekaj časa obotavljal in razmišljal, je G zlezel kot za šalo. “Niti enega,” odgovori inštruktor v svojih zrelih letih s pobalinskim nasmehom na obrazu na vprašanje, ali je imel slučajno vklopljeno katero od treh mehanskih zapor. “Če bi bilo res nujno, bi zaprl sredinskega, a tudi brez zleze praktično povsod,” je dejal.

Mercedes-Benz | Avtor: Miha Pečoler/SAA Miha Pečoler/SAA
In res, sledeče konstrukcije za simulacijo bočnega nagiba se je lotil po liniji na najtežjem (najbolj dvignjenem) delu, kamor si GLE coupe sploh ni drznil. Bočni nagib G-ja znaša maksimalnih 54 stopinj! Poskusite se za toliko nagniti, da vam bo jasno, česa je zmožna ta terenska legenda.

70-stopinjska klančina improviziranega poligona? Brez najmanjših težav gor in dol. Z vmesnimi postanki. Specifikacije pravijo, da bi šlo tudi v 80-stopinjskega! In ob vseh teh zmogljivostih sta v aktualnega G-ja vgrajeni vse napredno Mercedesovo udobje in asistenčna tehnologija.

Edino kar zamerim nemškim inšruktorjem pri tem razkazu zmogljivosti je, zakaj so pred nas postavili tako bleščeče čist avto, če pa je rojen za blato. In izven blata na Vranskem je ostal ves čas demonstracije … Standardi turneje pač.

Spremljanje okolice krog in krog

Da znajo biti novodobni mercedesi drugačni od nekaterih drugih premium znamk, je dal inštruktor Tum vedeti tudi pri kratkem sprehodu skozi brezštevilne asistenčne sisteme, vse od avtopilotskega načina naprej, varovanja pešcev in opozarjanja zadaj vozečih vozil na nevarnost trka … Te sisteme smo pred kratkim tudi izdatno potestirali in se že sami prepričali, ali pri Mercedes-Benzu pretiravajo s hvalo na njihov račun. Več ….

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.