Avto > Testi
4794 ogledov

Trikratni Mehanik leta razgrnil svoje mnenje o priključnem hibridu

Primož Rožnik
Trikratni mehanik leta o izzivih, ki jih lastnikom prinašajo priključni hibridi. Posvetil se je toyoti prius plug-in.

Na malo drugačen preizkus oziroma pogled iz drugega zornega kota, smo priključni hibrid toyota prius plug-in na preizkus odstopili trikratnemu Mehaniku leta Primožu Rožniku.

Poglobil se je tudi v drobovje in servisne izzive priključnega hibrida. Na naših cestah v naslednjih letih zaradi vse strožjih emisijskih norm pričakujemo večje število elektrificiranih avtomobilov s kombinacijo bencinskega oziroma dizelskega motorja in električnega motorja, ki prinašajo velike posebnosti pri njihovi uporabi, vzdrževanju in servisiranju.

Mehanik leta 2016 Primož Rožnik | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Primož Rožnik pravi, da je izzive in tudi težave, ki jih lahko prinese nakup priključnega hibridnega vozila lastniku in tudi njegovemu serviserju v zadnjem letu po druženju s Toyoto Prius PHEV malo bolj pozorno spremljal tudi na raznih predavanjih in izobraževanjih po vsej Evropi.

"Že pred nekaj leti sem se s prvimi hibridnimi vozili srečal v svoji delavnici in ugotovil, da se njihovo redno vzdrževanje prav veliko ne razlikuje od vozila z bencinskim motorjem," pravi in razloži: "Optično je treba preveriti malo več napeljav in biti pozornejši na nekatere posebnosti v povezavi z električnim delom pogona in drugačno zasnovo kompresorja klimatskega sistema, ki zahteva nekaj več pozornosti glede pravilnega izbora olj, saj je v večini primerov gnan z elektromotorjem."

 | Avtor: Primož Rožnik Primož Rožnik

Glede na to, da ta vozila na električnem delu pogona in v večini tudi drugje niso imela nekih posebnih okvar kljub že več kot 200.000 prevoženim kilometrom, se takrat niti ni posvečal preveč podrobnostim. Pozanimal se je o varnostnih postopkih, ki jih je treba upoštevati ob delu na visokonapetostnih sistemih, a jih drugje kot na izobraževanjih do sedaj še ni uporabljal. Pri vozilu, kot je toyota prius plug-in, je zaradi njegove večje skupne mase bolj pozorno preveril podvozje, a se zaradi rekuperacije kinetične energije in posledično manj pogoste uporabe zavor bolj posvetil tudi morebitnemu blokiranju in oksidiranju zavor in predvsem skrbel za kakovosten izbor vgrajenih nadomestnih delov in motornega olja, ki je zaradi zelo pogostih zagonov in tudi hitrih dvigov delovnih obratov motorja zelo pomembno.

 | Avtor: Primož Rožnik Primož Rožnik

Rožnik pravi, da so z evolucijo hibridnih vozil v priključne hibride ta vozila poleg povečanja baterij in skupne mase dodatno pridobila polnilce baterije, vtičnice za priklop in pripadajoče polnilne kable oziroma tako imenovane prenosne polnilne postaje. Le ti pa so hkrati postali tudi največja šibka točka priključnih hibridov in električnih vozil. "Zavedati se moramo, da so v povprečju dnevno ti kabli in polnilniki v večini primerov v uporabi daljše obdobje, kot je v uporabi samo vozilo. Velikokrat se čez njih hodi, če so vozila zunaj, so izpostavljeni vsem mogočim vremenskim vplivom in v zadnjem času tudi vse pogostejšemu vandalizmu in krajam."

 | Avtor: Primož Rožnik Primož Rožnik

Poleg tega si moramo v primeru polnjenja takega vozila doma v garaži zagotoviti neoporečno hišno napeljavo, saj okvare na njej lahko privedejo tudi do poškodb polnilnih kablov zaradi slabih stikov. Ker je pri priključnem hibridu možnost vožnje samo na električno energijo še bolj poudarjena je ob zahtevnejši uporabi zagon hladnega bencinskega motorja še pogostejši in s tem zahteva po kakovostnem motornem olju še bolj pomembna. Poleg rednega servisiranja je sedaj pri vseh električnih in hibridnih vozilih izrednega pomena tudi pravilno servisiranje klimatskega sistema pa naj ta vsebuje še staro R134a ali novo HFO-1234yf hladilno sredstvo.

 | Avtor: Primož Rožnik Primož Rožnik

Pri vseh klima sistemih z električno gnanim kompresorjem je glavna zahteva posebno neprevodno olje, ki podmazuje sistem. V primeru vdora že malega deleža navadnega PAG olja bo električni motor kompresorja klime prišel v stik in posledično odpovedal.

"Generalno pa se lastnikom vozil, kot je prius plug-in ob rednem vzdrževanju in skrbnemu rokovanju z vozilom in polnilnimi kabli ni treba bati večjih stroškov vzdrževanja," dodaja strokovnjak. Prav tako pa tudi za zdaj pri priključnih hibridih ni bojazni, da bi serviserji ostali brez dela, saj ta vozila vsebujejo vse komponente običajnega bencinsko gnanega vozila z dodanimi komponentami elektro pogona. "Malce drugačna zgodba je pri popolnoma električno gnanih vozilih, a o tem ob drugi priložnosti, ko bodo tudi ta že bolj pogosto zastopana na naših cestah in v servisnih delavnicah," zaključuje Rožnik.

Toyota prius plug-in | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Toyota prius plug-in | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Toyota prius plug-in | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Toyota prius plug-in | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Toyota prius | Avtor: Toyota Toyota
Toyota prius plug-in | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Komentarjev 1
  • ode 10:30 28.februar 2019.

    Pripelješ avto k troedinemu mehaniku, potem ga pa šraufa na vseh koncih preboden, zadrogiran vajenec...