Magazin > Film & Glasba & TV
101 ogledov

Ljubljenec vsake ženske

Da je kaju in fiatu 500 sorodnih kar 80 odstotkov mehandkih dleov na zunaj ne bo
1/44
Žurnal24 main
Tendenca je res takšna, da gredo danes najbolje v promet majhni in relativno poceni avtomobili. A se na srečo pri Fordu tega "pravila" niso slepo držali.

Pri Fordu so na trg v sodelovanju s Fiatom poslali prikupnega malčka, ki dobro izgleda, se še bolje pelje in ponudi več prostora kot bratec fiat500 in za manj denarja. Ampak ali gre torej za bolj "konfekcijski" model? Mi pravimo da ne.

Skupna platforma s pando
Novinec je za razliko od predhodnika oblikovan zelo drzno a kljub temu skladno, v njem pa najdemo tudi kar nekaj ekstravagantnih detajlov. Oba (tako 500 kot ka) si delita platformo z pando, kljub temu pa so Fordovi oblikovalci malčku vtisnili svoj oblikovni pečat, tako da ka opraviči sloves kinetic dizajna. Z boka je dobro vidna proti zadku hitro se vzpenjajoča bočna linija, zaradi boljše preglednosti pa je nekoliko višja tudi potniška kabina. Zaradi tega je ka malce bolj občutljiv na bočni veter, a so inženirji ta problem dobro rešili z čvrstim podvozjem. Na boku je vselej zgolj en par vrat, ki pa so dovolj velika, da je vstopanje enostavno, res pa je da za to potrebujete več prostora, vrata pa so malenkost (pre)težka. Zadek je dokaj ravno odsekan, tako da ne bo dileme pri parkiranju, zadnje luči pa delujejo kot da bi jih preden bi stvari predali v roke Nemcem na avtu pozabili italijani. Preprosto lepe so in z njimi deluje zadek kot zelo lepo zaokrožena celota. Celostno gledano pa avto deluje dokaj ozko in visoko.

Več prostora kot bi mislili
Če so pri oblikovanju zunanjosti fordovci dobro zakrili skupno poreklo z italijanskima malčkoma pa jim to v notranjosti ni v celoti uspelo. Merilniki in sredinska konzola sta tako na moč podobna tisti v pandi, podobnost pa se nadaljuje še pri merilniku potovalnega računalnika in obvolanskih ročicah kakor tudi stikalih klimatske naprave. Ampak da ne bo pomote. To ni graja zgolj opazka. Mi bi sicer raje kot to videli več podobnosti z pravkar prenovljeno fiesto, ki se prav tako ponaša z zelo moderno notranjostjo. Ampak varčevalni ukrepi so pač prevladali. Občutek v notranjosti je kljub temu prijeten, plastika na otip in videz robustna, postavitev prestavne ročica pa je priročno dvignjena. Sedenja za le po višini nastavljivem volanu je odtenek previsoko, tako da športno navdahnjeni idealnega položaja zlahka ne bodo našli. Ostali pa bodo v kaju sedeli dovolj udobno za kar so v veliki meri odgovorni tudi sedeži, ki telo lepo objamejo hkrati pa so tudi dovolj široki. Grajo pa si ka zasluži glede odlagalnih prostorov, ki niso posejana skozi celotno notranjost, ampak so ta maloštevilna, je pa res da je od modela 500 ka bogatejši za pokrit predal pred sovoznikom, ki je obenem še zelo prostoren.

Notranjost je znana iz Fiatovega sorodnika, v dvobarvni kombinaciji pa deluje zelo živo in sveže. © Miha Pečoler

V drugi vrsti sledi pričakovana mera prostora, predvsem v višino potniki ne bodo nergali, drugače se bo zgodba pisala pri kolenih. Škoda ker ka ne premore kakšne pomične klopi, potem bi bilo vse veliko lažje. Pomanjkljiva pa je tudi preglednost, predvsem zaradi visokih bokov in majhnega stranskega okna za B stebričkom. Prtljažnik glede na 3,62 metra dolžine nič kaj asketskih 210 litrov, s podiranjem pa nastane za 747 litrov prostora. Slabše jo odnese glede velikosti odprtine, zamerili smo mu tudi, da lahko prtljažnik odpreš le s ključem, enako velja za pokrov za gorivo.

Pri opremi že v osnovi paket titanium prinese dovolj opreme, proti doplačilu pa si stranka lahko omisli še obilo dodatkov, ki jih v tem razredu doslej nismo bili vajeni. Testnik je bil tako dodatno založen s sistem bluetooth, ki je vreden svojega denarja, saj ko enkrat spoznate avto in vaš telefon vedno deluje brez primere.
Dodani paket digital z živimi barvnimi kontrasti namenjen predvsem mladim in obsega v zeleno barvo odeto motorno masko, poslikavo na karoseriji in zelena vzvratna ogledala, motiv pa se ponovi tudi na sedežih, prestavni ročici in oblogi sredinske konzole. Srednja deluje odtenek (pre)plastično. Ne skrbite, lahko si ga omislite tudi brez teh in v veliko bolj mirnejših barvah. Personalizacija tudi v primeru kaja igra vidnejšo vlogo zato so na voljo še številni drugi paketi, tako da je možnosti res ogromno.

Preseneti zmogljivo podvozje, ki v navezi z motorjem rado šviga skozi ovinke. © Miha Pečoler

Nič kaj pohleven motor
Motor, ki se vrti v nosu je fiatov izdelek, ki iz 1,2 litra prostornine iztisne konkretnih 55 kilovatov in 145 Nm navora. Motor se rad vrti, le pod 1.500 vrtljaji malo okleva preden poprime za delo, pospeški in končna hitrost so pričakovani, presenečenje pa predstavlja komunikativen in neposreden volan ter zmogljivo podvozje, ki deluje kot da bi preneslo še veliko več. Zaradi tega je ka nadpovprečno vodljiv malček, ki se dobro znajde na ovinkasti gorski cesti. Le trasirana naj bo čim bolje, saj slabših, zaradi tršega vzmetenja, ne prenese najbolje. Poraba zaradi dizelskega srca ostaja zmerna, šesto prestavo smo pogrešali zgolj zaradi trušča v notranjosti pri višjih vrtljajih.

Cenovno tale ka niti ni tako poceni avtomobil. Že osnovna cena gleda razred višje (proti fiesti) cena z dodatki pa skoraj dva proti focusu. Res pa je da ka ni volumenski model in predstavlja mini ekstravaganco kar bodo določeni vsekakor znali ceniti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.