Avto
7 ogledov

Zaželeni družinski član

Grand scénic je od navadnega scénica dražji za 900 evrov. Po našem mnenju je to
1/67
Žurnal24 main
Uspešna zgodba je dobila uspešno nadaljevanje. Scénic s pridevnikom grand ostaja tudi v novi generaciji za druge znamke zgled, kakšen naj bo družinski enoprostorec.

Grand scénica drugod v Zahodni Evropi čislajo nekoliko bolj kot na tej strani Alp, saj prodajno razmerje v primerjavi z običajno krajšo različico znaša 30:70, medtem ko se je v Sloveniji zanj praviloma odločilo le 15 odstotkov kupcev. Verjetno so tudi zato pri slovenskem zastopniku Renaulta pohiteli in Slovencem najprej predstavili prednosti podaljšane različice.

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: prostornost za potnike, opremljenost, navigacijska naprava, družinska uporabnost, cena.

Minusi: prikaz ure, nerodna zadnja vrata, neosvetljene tipke na volanu, pomanjkanje majhnih odlagališč.

Po našem druženju z njim lahko zapišemo, da nas je grand scénic v različici s sedmimi sedeži prepričal z uporabnostjo, prostornostjo in vgrajeno napredno tehnologijo, nekaj manjših zamer ali pomislekov pa seveda ostaja. Nominacija za družinski avto leta je kljub temu več kot upravičena.

Vsaj na zunaj scénic ne sili v ospredje po drznosti in nastopaštvu. Predvsem sprednji del je kar nekoliko mlačen in utegne hitro zastarati, nekaj več vpadljivsti in dinamičnosti vdihnejo le velika stranska ogledala, še bolj pa zadnje luči, ki se zažirajo v bok vozila v obliki črke L. Doplačljiva 17-palčna platišča so tako rekoč nujen dodatek za 4,56 metra dolžine in 1,645 metra višine.

Tehnološko serviranje podatkov
Družinski očetje, ki se poleg igranja nogometa z otroki in čohanja psa radi zanimajo tudi za napredno računalniško in avdiovizualno tehnologijo, se bodo v tem avtomobilu počutili zelo domače. Celoten nadzor nad avtomobilom in pripadajočimi informacijami imajo na dveh zaslonih na sredini armaturne plošče. Osrednji uporablja tehnologijo Thin Film Transistor (TFT), zato je dobro viden ne glede na svetlobne razmere. Barvni  podatki so dobro berljivi, razen digitalnega merilnika vrtljajev, ki mu je resda mogoče spreminjati obliko in barvo, a ostaja bolj lepotni kot uporabni element. Desno je še zaslon natančne, a nekoliko zapletene navigacijske naprave Carminat, ki je plod sodelovanja s Tom Tomom. Na istem zaslonu se izpisujejo še podatki Arkmanyjevega avdiosistema z bluetoothom.

Navigacijo upravljamo prek obilice tipk pred sredinskim naslonom, ki potrebujejo nekaj privajanja, nato pa pogleda ni več treba odmakniti s ceste. Vgrajena kartografija (govori celo slovensko) se je izkazala za zelo dobro, njena prednost, ki je pri drugih proizvajalcih na žalost še precej redka med vgradnimi navigacijami, pa je preprosto posodabljanje prek SD-kartice. TMC sistem obvešča že tudi o dogodkih na slovenskih cestah.

Je pa milo rečeno čudno, da lahko do tako pomembnega podatka, kot je ura, pridemo le prek vključenega avdionavigacijskega sistema. Nadzor nad klimatsko napravo je podoben kot pri vseh novejših hišnih modelih, v poznem poletju je imela kar nekaj dela z ohlajevanjem sicer na zunaj temnega vozila. Prednosti in slabosti samodejne ročne zavore se je treba navaditi.

Visok občutek udobja
No, očetu ali materi se bo dobro godilo tudi za volanom, kjer je preglednost nad 1,84 metra širokim avtomobilom zaradi usločenih A-stebričkov zelo dobra. Vseeno pa smo bili na ozkih parkirnih mestih še bolj samozavestni zaradi prednjih in zadnjih parkirnih senzorjev. Sedi se seveda nekoliko višje kot v limuzinah, a sam občutek za volanom tega ne daje, kar je tudi kvečjemu dobro.

Sedeži so bili v testniku odeti pol v usnje in pol v tkanino, vendar kljub najvišji opremi privilege le ročno nastavljivi ter brez gretja. So pa imeli udobne in varne vzglavnike. Občutek udobja stopnjuje pestra paleta barvnih odtenkov in materialov, ki delujejo prestižno, kombinacija svetlega volanskega obroča in ročice menjalnika je le pika na i, kot tudi vstop in zagon s kartico v žepu. Avtomobil se sam od sebe zaklene, ko se odmaknete nekaj metrov. Uporabno. Končni izdelavi lahko pripišemo visoko oceno, a kakšna nepričakovana malenkost ostaja, kot so denimo neosvetljene tipke tempomata.

Posebej vpadljiv na pogled resda ni, a ima to tudi prednosti. © Andrej Leban

 
Odlagališča z napako
Na papirju je več kot dovolj prostora tudi v odlagališčih, ki se jih skupaj nabere za 92 litrov. A ob devetlitrskem predalu v vzdolžni konzoli med sedežema, 11-litrskem predalu pred sovoznikom, prostoru v stranskih vratih, v predalih pred sedeži, na dnu vozila in še kje boste še vedno iskali prostor, kamor bi odložili mobitel ali kjuče, ne da bi v vsakem ovinku poslušali njihovo ječanje. Mladež lahko nadziramo prek dodatnega ogledalca pod stropom, kar pa je dandanes že pogoj za avtomobile te vrste. Hvalevredne so tudi serijske sončne zavese za zadnje sedeže, tudi na zadnjih okencih ter prtljažnem steklu.

Kompromis dodatnih sedežev

Sedeži v drugi klopi so pričakovano klimatizirani in neodvisno prilagodljivi v vse smeri. Vzdolžni pomik tako znaša kar 17 centimetrov. Njihovo podiranje je sicer preprosto, tako da olajša dostop do zadnjih dveh sedežev (doplačljiva za 650 evrov), ki ju sestavimo s potegom vrvice. Priporočena višina za tiste otroke oziroma mlajše odrasle, ki se bodo "basali" v zadek, je 175 centimetrov, kar je pričakovano s konkurenti. Smo pa bili nekoliko razočarani nad dejstvom, da sedeži na drugi klopi ob zlaganju zavzemajo veliko prostora, kar otežuje uporabnost, ko želimo iz avtomobila narediti dostavnik. No, srednje tri sedeže je mogoče tudi popolnoma odstraniti, a v ad hoc situacijah to ni vedno najbolj sprejemljivo, konkurenti imajo že boljše ideje.

Tudi sicer vgrajena zadnja sedeža krnita prostornost prtljažnika, v katerega lahko odvisno od postavitve sedežev spravimo od 208 pa prek 564 (pet sedežev) vse do 2.063 litrov brez srednjih sedežev. Zaradi dodatnih sedežev nekoliko trpi uporabnost za vožnjo prtljage (ni pritrdišč, mreže ipd.), zato velja premisliti, ali boste v avtomobilu resnično kdaj vozili polovico nogometne reprezentance. Zadnja vrata se odpirajo nekoliko premalo v višino, kakšna buška na previsokih glavah se hitro primeri.

Notranjost je umirjena, a v večbarvni kombinaciji kakovostna in s pridihom višjega razreda. © Andrej Leban

 
Znotraj hitrostnih omejitev brez težav
Beseda ali dve še o pogonu in občutkih med vožnjo. 96-kilovatni motor se nam je zdel kot vmesni izmed treh dizlov popolnoma zadostna izbira glede na namembnost avtomobila, saj pri njem med povprečno zahtevno vožnjo nismo pogrešali niti moči niti navora, tudi naveza z menjalnikom je dobro delovala. Za sto kilometrov poti je motor zahteval 8,2 litra plinskega goriva. Očetje z dirkaško žilico bodo v grand scénicu ostali nekoliko na "suhem", saj volanski mehanizem in mere v ovinkih ne dopuščajo izživljanja. Bo pa zato vožnja znotraj hitrostnih omejitev toliko bolj udobna in mehkobna.

Glede na vse povedano se zdi končna cena 25.630 evrov za avtomobil takšne vsebine primerna, še posebej če upoštevamo opremo, prostornost, tehnologijo in ne nazadnje visoko varnost, ki jo za ta denar dobi kupec. Seveda pa ob pogledu na primerljivo opremljeno konkurenco (citroën grand C4 picasso, VW touran, ford S-max ...) še vedno odločajo tudi osebne preference.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.