Poletni premor je vpletenim v formulo 1 in zvestim navijačem dobro del. Zadihali smo po razburljivi
prvi dobri polovici sezone, ko akcije na dirkališčih in v zakulisju ni manjkalo. Pred sezono je
Fia spremenila tehnični pravilnik (aerodinamika, sistem Kers, pnevmatike brez
profila ...). Akcije je na dirkah zato res več, a še koreniteje so spremembe vplivale na razmerje
moči.
Ross Brawn je tik pred zdajci rešil nekdanje moštvo
Honde, za katero je leto dni delal dirkalnik za sezono 2009. Le nekaj dni pred
prvo dirko so z njim testirali prvič in nato na uvodu v sezono v Melbournu senzacionalno dosegli
dvojno zmago. Premoč britanskega moštva in predvsem
Jensona Buttona, nad katerim so britanski navijači v zadnjih sezonah že obupali,
se je nadaljevala vse do začetka junija in dirke v Istanbulu. S šestimi zmagami na sedmih dirkah si
je Button pridirkal zelo visoko prednost. Le redki so še verjeli, da lahko ostane brez naslova
prvaka. Še nihče v 60-letni zgodovini formule 1 po tako dobrem začetku ni ostal brez naslova
prvaka. Buttonov moštveni kolega,
Rubens Barrichello, je kljub petelinjenju ves čas ostajal v Britančevi senci.
Spletke v zakulisju |
Ne le na stezah, akcije ni manjkalo niti v zakulisju. Začelo se je z afero lažnivega Hamiltona in protestov zaradi spornega difuzorja (zdaj ga imajo vsi) in nato mnogo ostreje nadaljevalo s sporom med moštvi Fote in Fio. Zaradi spornega 'budget capa' in drugih pravil za sezono 2010, ko bo v formuli 1 nastopalo 13 moštev, je osem uporniških moštev grozilo z umikom in ustanovitvijo lastne serije. Po mesecih prerekanj sta se strani sporazumeli in formula 1 ostaja formula 1. Kot posledica bo moral s čela Fie oditi Max Mosley. |
Veliko spremembo v razmerju moči so to sezono težko sprejeli najštevilčnejši navijači Ferrarija in McLaren Mercedesa . Rdeči so prve točke osvojili šele na tretji dirki, srebrni pa so se v uvodu bolj kot z dirkami ukvarjali z afero laganja Lewisa Hamiltona po dirki v Melbournu. Ker so testiranja sredi sezone letos prepovedana, sta lani najboljši moštvi s počasnimi koraki lovili prednost Brawna in Red Bulla. Sredi sezone se je zanje luč na koncu predora le pokazala. Še posebej za Hamiltona, ki pa je s tremi ponesrečenimi kvalifikacijami počasi izgubljal živce. Obliž na rane prve polovice sezone je prišel pred mesecem dni, ko je aktualen prvak McLarnu priboril prvo zmago v sezoni. Kimi Räikkönen pa je dirko na Hungaroringu končal na drugem mestu. Pred počitnicami se je zdelo, da se v formuli 1 vendarle vse vrača na stara pota. A sezona 2009 je bila, vsaj kar se tiče bitke za prvaka, za McLaren, Ferrari, pa tudi za Renault , Toyoto in BMW Sauber izgubljena že prej. Slednji (BMW) je po vse katastrofalnejših rezultatih med počitnicami šokantno oznanil, da se po sezoni umika iz formule 1.
Skupni seštevek sezone 2009 pred 11. dirko sezone (VN Evrope v Valencii)
Dirkači:
1. J. Button (Brawn Mercedes) 70 točk
2. M. Webber (Red Bull Renault) 51,5
3. S. Vettel (Red Bull Renault) 47
4. R. Barrichello (Brawn Mercedes) 44
5. N. Rosberg (Williams Toyota) 25,5
6. J. Trulli (Toyota) 22,5
7. F. Massa (Ferrari) 22
8. L. Hamilton (McLaren Mercedes) 19
Moštva:
1. Brawn Mercedes 114 točk
2. Red Bull Renault 98,5
3. Ferrari 40
4. Toyota 38,5
5. McLaren Mercedes 28
6. Williams Toyota 25,5