Avto
11 ogledov

Terenskost pred estetskostjo

Poraba na testu: 9–10 litrov. Žurnal24 main
Po desetletnem boju s (takrat maloštevilno) konkurenco je sedaj nared freelander druge generacije, ki ima povsem drugo nalogo kot predhodnik.

Oblikovno sicer povzema predhodnikove smernice in jih nadgrajuje. Od spredaj in zadaj deluje zelo modno in moderno, samo z boka je še opaziti določeno mero klasičnosti oblikovanja, če izvzamemo s kromom obrobljeni škrgi nad blatnikoma, s katerima deluje bolj možato, kot sicer. Meter ob tem pokaže povsem spodobne mere in avto s točno štirimi metri in pol dolžine umesti med srednje velike cestne terence. V širino ga je za dva metra, kar obljublja prostorno notranjost praedvsem v širini ramen. Freelander se ob tem ponaša še z oddaljenostjo od tal (210 mm), ki pritiče terencem, neposredni volanski mehanizem pa mu omogoča samo 11,3-metrski obračalni krog med robnikoma.

Tudi uporabnost je v ospredju
S pravilno "obutvijo", ki jo je testni model premogel, lahko premaga klance z 31-stopinjskim vstopnim in 34-stopinjskim izstopnim kotom in brede vode, globoke do 500 mm. Ob vstopu v notranjost vas pričaka prej omenjena izdatnost prostora na prednjih sedežih in v višini ramen, s sedečimi na zadnji klopi pa bodo vseeno potrebni kompromisi glede njihovega prostora za kolena.



Deljeni občutki v notranjosti
Sedenje je visoko kot pri terencih, preglednost dobra, položaj za volanom pa zlahka podredljiv potrebam voznika. Sredinska konzola sicer ni ne vem kakšen oblikovalski dosežek, je pa pregledna, čeravno je postavitev stikal tipično britanska in potrebna privajanja. Zmoti nesorazmerna izbira serijske opremljenosti, kjer v osnovi dobite dvoobmočno klimatsko napravo, avdiosistem s CD-izmenjevalnikom in AUX-izhodom, ki pa ne bere MP3-predvajalnikov, kromirana preklopna stranska ogledala, potovalni računalnik in tempomat, 17-palčna lita platišča, v seriji pa denimo ni usnjenega volana in prednjega naslona za roke. Freelander prav tako ne ponuja ledvene nastavitve voznikovega sedeža, opazno pa je tudi varčevanje in s tem podobnost s cenejšimi izdelki iz Fordovega koncerna, katerega del je tudi Land Rover.

Agregat služi vsem namenom
Motor v nosu je odličen primerek, namenjen zelo široki uporabi – tako hitremu nabiranju kilometrov na avtocesti kot premagovanju težko prevoznih terenov. V veliko pomoč so mu odlično uglašeno podvozje, lega na cesti in zelo neposreden volanski mehanizem ter spodoben šeststopenjski ročni menjalnik. S tem motorjem ste tako lahko zelo hitri, po voznih lastnostih pa je freelander v samem vrhu med cestnimi terenci. Pogon, imenovan terrain response, je prav tako prvovrsten primerek, gre pa za elektronsko krmiljeni štirikolesni pogon prek sklopke haldex s štirimi programi in sistemom za nadzorovani spust (HDC).

Motor: 2179 cm 3
Vrsta:  vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 118 kW (160 KM)/4000
Navor: 400 Nm/2000
Cena: 36.277 EUR


PLUS:

videz, zmogljiv pogon, podvozje, lega na cesti, obračalni krog, prtljažnik, varnost.

MINUS:
nekonsistentnost serijske opreme, podobnost z drugimi (cenejšimi) koncernskimi modeli.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.