Oblikovno sicer povzema predhodnikove smernice in jih nadgrajuje. Od spredaj in zadaj deluje zelo
modno in moderno, samo z boka je še opaziti določeno mero klasičnosti oblikovanja, če izvzamemo s
kromom obrobljeni škrgi nad blatnikoma, s katerima deluje bolj možato, kot sicer. Meter ob tem
pokaže povsem spodobne mere in avto s točno štirimi metri in pol dolžine umesti med srednje velike
cestne terence. V širino ga je za dva metra, kar obljublja prostorno notranjost praedvsem v širini
ramen. Freelander se ob tem ponaša še z oddaljenostjo od tal (210 mm), ki pritiče terencem,
neposredni volanski mehanizem pa mu omogoča samo 11,3-metrski obračalni krog med robnikoma.
Tudi uporabnost je v ospredju
S pravilno "obutvijo", ki jo je testni model premogel, lahko premaga klance z 31-stopinjskim
vstopnim in 34-stopinjskim izstopnim kotom in brede vode, globoke do 500 mm. Ob vstopu v notranjost
vas pričaka prej omenjena izdatnost prostora na prednjih sedežih in v višini ramen, s sedečimi na
zadnji klopi pa bodo vseeno potrebni kompromisi glede njihovega prostora za kolena.
Deljeni občutki v notranjosti
Sedenje je visoko kot pri terencih, preglednost dobra, položaj za volanom pa zlahka
podredljiv potrebam voznika. Sredinska konzola sicer ni ne vem kakšen oblikovalski dosežek, je pa
pregledna, čeravno je postavitev stikal tipično britanska in potrebna privajanja. Zmoti
nesorazmerna izbira serijske opremljenosti, kjer v osnovi dobite dvoobmočno klimatsko napravo,
avdiosistem s CD-izmenjevalnikom in AUX-izhodom, ki pa ne bere MP3-predvajalnikov, kromirana
preklopna stranska ogledala, potovalni računalnik in tempomat, 17-palčna lita platišča, v seriji pa
denimo ni usnjenega volana in prednjega naslona za roke. Freelander prav tako ne ponuja ledvene
nastavitve voznikovega sedeža, opazno pa je tudi varčevanje in s tem podobnost s cenejšimi izdelki
iz Fordovega koncerna, katerega del je tudi Land Rover.
Agregat služi vsem namenom
Motor v nosu je odličen primerek, namenjen zelo široki uporabi – tako hitremu nabiranju
kilometrov na avtocesti kot premagovanju težko prevoznih terenov. V veliko pomoč so mu odlično
uglašeno podvozje, lega na cesti in zelo neposreden volanski mehanizem ter spodoben šeststopenjski
ročni menjalnik. S tem motorjem ste tako lahko zelo hitri, po voznih lastnostih pa je freelander v
samem vrhu med cestnimi terenci. Pogon, imenovan terrain response, je prav tako prvovrsten
primerek, gre pa za elektronsko krmiljeni štirikolesni pogon prek sklopke haldex s štirimi programi
in sistemom za nadzorovani spust (HDC).
Motor: 2179 cm
3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 118 kW (160 KM)/4000
Navor: 400 Nm/2000
Cena: 36.277 EUR
PLUS:
videz, zmogljiv pogon, podvozje, lega na cesti, obračalni krog, prtljažnik, varnost.
MINUS:
nekonsistentnost serijske opreme, podobnost z drugimi (cenejšimi) koncernskimi modeli.
11
ogledov
Terenskost pred estetskostjo
Po desetletnem boju s (takrat maloštevilno) konkurenco je sedaj nared freelander druge generacije, ki ima povsem drugo nalogo kot predhodnik.