Avto
7 ogledov

Radi imamo jezne

"Jaz sem zelo jezen avto!" Žurnal24 main
Kupcem so bolj všeč avtomobili, ki imajo jezen pogled in delujejo možato in dominantno, je pokazala študija dunajske univerze.

Strokovnjaki različnih vej znanosti so preučevali skupino 20 moških in 20 žensk. Ti so morali ovrednotiti 38 avtomobilskih modelov, ki so prišli na trg med letoma 2004 in 2006. Najprej so morali ovrednotiti obliko, nato pa so jih raziskovalci spraševali, ali v obliki avtomobila prepoznajo obrazne poteze (gre za pojav, imenovan pareidolija, po katerem vsi ljudje iščemo obraze v stvareh, ki nas obkrožajo). Na koncu je morala testna skupina povedati še, kateri avtomobili so jim bili všeč.

 
 

Proizvajalci v videz avtomobila vlagajo milijarde. Če se zmotijo, so v težavah.

Truls Thorstensen, vodja raziskave

 


Nižje in širše je boljše

Izkazalo se je, da so bili vprašani precej enotnega mišljenja, da so jim najbolj všeč avtomobili, ki dajejo videz zrelosti, dominance, možatosti, arogance in jeze. Vsi tovrstni avtomobili so na pogled delovali nizko in široko, z velikimi režami za zrak ter izrazitimi svetili (SUV-i v študijo niso bili uvrščeni).

Precej manj enotnosti glede všečnosti oblike pa je bilo pri avtomobilih, ki so jim "preizkusni zajčki" pripisali žalosten in ekstravertiran videz.

S študijo so želeli znanstveniki dokazati, da čustva igrajo zelo veliko vlogo pri nakupu vozil, proizvajalci pa se temu že dolgo uspešno prilagajajo, najprej z obliko originalnega modela, nato pa še z medgeneracijskim faceliftom.

Strokovnjaki sicer opozarjajo na razliko v kulturah po svetu, ki različno vrednotijo enake dizajne. Temu se nekateri proizvajalci (recimo Toyota) prilagajajo tako, da na različnih tržiščih ponujajo istoimenske modele različnih oblik.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.