Ko pri kupljenemu izdelku odkrijete stvarno napako imate dva meseca časa za reklamacijo.
“Kupil sem tehnično napravo, ki je imela stvarno napako, a je v prodajalni kljub temu nočejo zamenjati,” se je na nas obrnil nejevoljen kupec. Pomoč je bralec iskal tudi na tržnem inšpektoratu, kjer so mu svetovali, naj se s prodajalcem dogovorita. Vendar dogovora niti po dveh mesecih vztrajanja ni bilo.
Kupec se je zato obrnil na nas; sprašuje, kaj lahko stori.
Kaj je stvarna napaka? |
• Običajno. Stvar nima lastnosti, potrebnih za njeno običajno rabo ali za promet.
|
“Potrošnik uveljavlja svojo pravico zaradi stvarne napake tako, da o tej prodajalca obvesti v dveh mesecih od dneva, ko je bila napaka odkrita,” svetujejo na Uradu Republike Slovenije za varstvo potrošnikov (UVP). Prodajalcu se reklamacija lahko poda osebno ali pisno (po pošti), treba pa mu je omogočiti tudi ogled sporne naprave. Naj poudarimo, da če reklamacijo podate ustno, zahtevajte še potrdilo, da je bila reklamacija oddana.
Odgovor prodajalca
Če napaka ni sporna, mora prodajalec čim prej, najpozneje v osmih dneh, potrošniku ugoditi. Če pa je napaka sporna, mora prodajalec v osmih dneh odgovoriti na njegove navedbe.
In če ne ugodi?
Tržni inšpektorat nadzira izvajanje zakona o varstvu potrošnikov. “Če podjetje zahtevo potrošnika neupravičeno zavrne, lahko tržni inšpektorat izda ureditveno odločbo,” pravijo na UVP.
Če pa prodajalec ugodi kupcu, lahko ta zahteva odpravo napak, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako, zamenjavo blaga z novim, brezhibnim, ali vrnitev kupnine.