Kakorkoli se sliši neverjetno, je psihologinja
Floor Kroese z Univerze v Utrechtu na Nizozemskem ugotovila, da fotografije
pregrešno zapeljivih sladkarij pravzaprav krepijo odločenost žensk, da se prehranjujejo zdravo. V
študijo je vključila 54 žensk, od katerih je polovica morala gledati fotografije čokoladne torte,
druga polovica pa fotografije cvetja pod pretvezo, da gre za spominski test. Obe skupini sta se
pogovarjali tudi o prehranjevalnih navadah in namenih, v odmoru pa so ženskam ponudili na izbiro
čokolado ali zdrave ovsene kekse. Ženske, ki so jim kazali slike čokoladne torte, so v pogovoru
zdravi prehrani pripisovale večji pomen, poleg tega pa so bistveno pogosteje posegale po zdravih
keksih, kakor njihove kolegice, ki so pred tem "uživale" v cvetju.
Majhna skušnjava je bolj nevarna
''Skušnjava ne zapelje vedno. Videti je, da ljudi spomni na njihov cilj, da bodo pazili na
telesno težo in prehrano ter jim pomaga k želenemu vedenju,'' je dejala Kroeseva, ki predlaga,
da bi fotografije z mamljivimi živili, prilepljene na hladilnik, lahko pomagale opozarjati na
zastavljene cilje glede prehrane. Obenem poudarja, da se izsledki raziskave nanašajo le na ženske,
ki želijo izgubiti težo, nejasno pa je, kakšen bi bil odziv splošne populacije.
Njena ekipa se sedaj ukvarja z intenzivnostjo "nevarnosti". Raziskave kažejo, da zelo
zapeljive podobe zares opominjajo ljudi na njihove načrte glede izgube teže, medtem ko zgolj malce
privlačne podobe živil nimajo istega učinka.
''To paradoksalno pomeni, da so lahko manj privlačne fotografije bolj nevarne,''
zaključuje Kroeseva.
21
ogledov
Glejte torte in hujšajte
Oglaševalci trdno verjamejo, da podobe slastnih slaščic spodbujajo ženske, da jih kupujejo. Pa je res tako?