Avto
5 ogledov

Močan občutek že videnega

Exeo pomeni reinkarnacijo ingolstadstke štirice, od katere je podedoval vse dobr
1/57
Žurnal24 main
Exeo na tržno pot stopa prvič, kar pa ne pomeni, da nima korenin, ki so si jih pri Seatu izposodili kar pri prejšnji generaciji najmanjše ingolstadstke limuzine – modelu A4. Ali to upraviči končno ceno, pa si preberite v testu.
Športnost pred prostornostjo
Glede oblike se je v času od predstavitve pa do danes že razvnela debata. Nekateri menijo, da je dovolj samosvoj, da opraviči novo ime v Seatovi modelni paleti, drugi pa so si edini, da je VW preveč očitno zamaskiral prejšnjo štirico in jo poslal na trg pod drugo hišno znamko. Kakorkoli že, 4,66 metra dolga športna limuzina upraviči modelno klasifikacijo tako zaradi zunanje podobe kakor tudi zaradi proporcev v notranjem prostoru in voznih lastnosti. Kljub temu pa ne moremo čez dejstvo, da je exeo z boka kakor tudi z veliko drugih kotov preveč podoben modelu A4. Ali mu to šteti v prid ali v bran, pa je stvar vsakega posameznika.

Deja vu tudi v notranjosti
Ob prehodu v notranjost se ponovi zgodba že videnega. Celotna notranjost je tako na moč podobna prej omenjenemu modelu, razlike pa najdemo zgolj v novem videzu volanskega obroča in prestavne ročice, ki poskrbita, da notranjost le deluje sodobno in privlačno. So pa kljub temu notranji proporci in voznikov delovni prostor izrazito športni, zgledna sta tudi položaj za volanom in informativnost le-tega. Šest prestavnih razmerij v tem razredu je že skoraj samoumevnih, manj pa tekoče delovanje in zmožnost športnega pretikanja. Prednja sedeža nudita tudi obilo bočne opore in telo trdno držita na mestu, malenkost boljša bi lahko bila le tekstura oblazinjenja, ki ne upraviči razreda, v katerem je. Veliko slabše kot v prvi vrsti se bo potnikom godilo na zadnji klopi, saj je prostora toliko kot v številko ali dve manjših modelih, če še pomnite, pa je bila to tudi velika hiba modela, ki exeu služi kot osnova. Prtljažnik je klasični limuzinski, kar pomeni ozko odprtino in visok nakladalni rob, vase pa pridno pospravi 460 litrov prtljage, če želite še več, pa lahko po tretjinah podrete tudi zadnjo klop.

Glede oprem lahko zapišem, da exeo ponuja vse, kar pričakuješ, in nič več. Style paket tako prinese vso potrebno varnostno opremo, dvoobmočno klimatizacijo, tempomat in parkirna pomagala. Za več kot to je treba seči po povprečno založenem seznamu doplačil, s katerega je testnik dobil ksenonska svetila in 17-palčna lita platišča, ki so dobrodošla, obenem pa ta dodatka cene ne poneseta v višave.

Exeova cena vsekakor ni nizka, a zato ponuja veliko dobre (preizkušene) tehnike in končno dizelski motor, vreden tega imena. © Andrej Leban

 

Težko pričakovan skupni vod

Tudi pri motorjih je prisoten občutek toplo-hladno, saj je motorna paleta dovolj razvejana, a nekateri motorji v njej datirajo še v drugo polovico prejšnjega desetletja. To velja predvsem za 1,6-litrski atmosferski in 1,8-litrski turbo bencinski motor, ki bi ju morala zamenjati agregata s sodobnejšo zasnovo, še bolj nerazumljivo pa je to ob dejstvu, da takšne motorje VW v paleti tudi ima. Da vse le ni tako črno, razodene pogled na dizelsko stran ponudbe motorjev, kjer se bohotita dva sodobna dizla, ki končno premoreta tudi vbrizgavanje po sistemu skupnega voda, kar pripomore k tišjemu in mirnejšemu delovanju, glede odzivnosti in zmogljivosti pa tako že prej ni bilo problema. Preizkusili smo šibkejšo različico, ki k mizi prinese 105 kilovatov in 320 Nm navora, vse to pa zadostuje tudi za bolj dinamično vožnjo. V sliko se vključi tudi zmogljivo podvozje, ki s podvozjem tvori več kot solidno kombinacijo športnosti in limuzinskega udobja. Enako dobro jo odnese tudi kar se tiče vodljivost, zavore pa prav tako dobro opravljajo nalogo. Poraba je prav tako še en razlog, zakaj se odločiti za ta motor, saj tudi pri bolj dinamični vožnji ne bo presegla sedmih litrov. Povprečje na testu se je tako vseskozi gibalo malenkost pod sedmimi litri, dalo bi se shajati tudi s pol litra manj.

Exeova cena vsekakor ni nizka, a zato ponuja veliko dobre (preizkušene) tehnike in končno dizelski motor, vreden tega imena. Dobro se odreže tudi kar se tiče voznih lastnosti in občutkov za volanom, glede opreme pa tako velja, da dobiš toliko, kot plačaš. Če ste mu pripravljeni odpustiti znano poreklo in slabšo prostornost v drugi vrsti, potem je to pravi avto za vas, je pa treba povedati, da za to ceno tudi pri podobno renomirani konkurenci dobite zelo veliko, če ne celo več.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.