Slovenija
31 ogledov

Grešna sladoled in pivo

(Foto: Katarina Pernat) Žurnal24 main
Med turistično sezono je pivo v Portorožu in Stari Ljubljani pregrešno drago. Obstaja sum, da gre za kartelne dogovore. Jani Soršak (UVK) bo nad sladoledarje poslal inšpektorje.

Slovenske turistične destinacije tudi letos s cenami upravičujejo svoj sloves. Izstopa predvsem Portorož, kjer morate za malo pivo znamke Union odšteti kar tri evre. Zanimivo je, da so v Portorožu cene v vseh lokalih, ki smo jih preverili, enake.

 

70

centov več kot v Kranju morate za kepico sladoleda odšteti v središču Ljubljane.

Jani Soršak, direktor urada za varstvo konkurence (UVK), na vprašanje, ali je zaznal domnevno kartelno dogovarjanje pri prodajalcih piva, pravi: "V uradu imamo znake, ki kažejo na to, da je med pivovarji prišlo do dogovorov. Kakšnih natančno, še ugotavljamo. UVK se samo s cenami piva v poletnih mesecih ne bo ukvarjal, bo pa cenovna politika del odločb v zvezi s pivovarji, ki jih pripravljamo za jesen."

Na vprašanje, ali je trg piva vendarle konkurenčen, pa Soršak pravi: "Je, je pa tudi res, da se ve, katera družba na tem našem trgu proda levji delež."


Za povečavo kliknite na grafiko.

 
 
 

Bled je le Bled! In ker je to turistični kraj, se mi zdi cena 1,20 evra povsem primerna. Vem pa, da je ponekod tudi nižja.

Štefka Strajnar

 
Enako sladek, različno drag
Najvišjo ceno za kepico sladoleda – 1,5 evra – smo našli v Kavarni Tromostovje v Ljubljani. Cene sicer v posameznih krajih zelo nihajo, na najbolj obiskanih lokacijah v turističnih središčih pa ponudniki cene poenotijo. V Mariboru tako kepica stane en evro pri treh ponudnikih, ki trdijo, da se glede cen ne dogovarjajo.

Na Bledu so le trije ponudniki tovrstnega sladoleda, ki so imeli še do nedavnega enake cene. Kot pravi Predrag Negovanovič, prodajalec sladoleda v Vili Prešeren, so se za to odločili zaradi podražitev surovin: "Gostinski ponudniki se med seboj nismo dogovarjali in usklajevali, pač pa se je vsak odločil za svojo cenovno politiko."

Štefka Strajnar © Renata Škrjanc

 
Soršak pravi, da glede ponudnikov sladoleda še ni dobil nobene prijave, se mu pa zdi pojav zanimiv. "Vendar je treba biti previden. Oblikovanje cene za kepico sladoleda ni enako kot za pivo. Če na hitro ocenim, bi rekel, da je tukaj manj jasna meja, ali gre pri sladoledarjih za resničen kartelni dogovor ali samo za oblikovanje cen glede na konkurenco in ne za dejanski dogovor v škodo potrošnika."

Je pa prvi varuh konkurence obljubil, da bo na teren poslal tržne inšpektorje, ki bodo preverili tudi prodajalce sladoleda.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.