Avtomobilska tovarna je nastala pod okriljem družbe Hyundai Engineering and Construction Company.
Začetki proizvodnje vozil so bili enaki kot še pri marsikateri drugi tovarni. Prvi model, ki je
nosil ime cortina (1968), je Hyundai izdeloval v sodelovanju s Fordom.
Leta 1975 pa je nastal prvi pravi Hyundaijev in hkrati tudi korejski avtomobil. To je bil
legendarni pony, ki ga je izrisal
Giorgio Giugiaro iz ItalDesigna. Motorje in druge pogonske sklope za ponyja je
dobavljal japonski Mitsubishi. Ponyja so začeli tudi izvažati, najprej v Ekvador, nato pa še v
države Beneluksa, kar je bil tudi prvi stik z evropskimi tlemi.
V drugi polovici 80. let je ponyja zaneslo tudi v naše kraje, kjer se je zelo udomačil in med
takratnim voznim parkom, ki so ga v veliki meri sestavljali avtomobili Crvene zastave, predstavljal
precejšnjo osvežitev. Pony je uspeh doživel tudi v ZDA, v prvi vrsti seveda zaradi dostopne cene. Z
modelom sonata iz leta 1986 je sledil vstop v srednji razred vozil, mejnik pa je bilo tudi leto
1991, ko je Hyundai razvil lasten bencinski motor in menjalnik, s čimer je postal dokončno
neodvisen.
|
To so bila leta, ko se je Hyundaija držal sloves proizvajalca poceni in temu primerno nekakovostnih vozil. Leta 1998 je tovarna na podlagi podrobne analize priznanih znamk, v prvi vrsti japonskih, sprejela obsežen program reform, ki naj bi Hyundaijevo ime spremenile v enega od največjih in najkakovostnejših na svetu. Ogromno denarja je bilo investiranega v kakovost, dizajn in proces proizvodnje, modelna paleta se je razširila v vse razrede, v ZDA so hyundaiji dobili desetletno garancijo, večletno garancijo so ponudili tudi drugod po svetu, začeli so agresivno tržno kampanjo. Leta 1999 je sledila še združitev z drugim največjim južnokorejskim proizvajalcem vozil Kio v enotno družbo Hyundai Kia Automotive Group.
Rezultati reform niso mogli izostati. Hyundai je lani po vsem svetu prodal 2,5 milijona vozil, kar ga uvršča na deseto mesto na svetu, denimo pred Fiata ali Daimlerja. Če upoštevamo še zelo dobre rezultate Kie (1,3 milijona prodanih vozil), ki se je zelo uspešno prilagodila evropskemu trgu, se skupno podjetje po prodajnih dosežkih uvršča celo na peto mesto, za GM, Toyoto, Fordom in Volkswagnom (podatki so za celotno leto 2006).
|
Brez škandalov ni šlo
Kljub vsemu pa je nad uspehom Hyundaija ostal tudi madež, da si je tovarna do uspeha pomagala na nepošten način. Februarja letos so južnokorejske oblasti šefa družbe Čunga Mong Kuja obtožile, da je družba z njegovim vedenjem imela posebne črne fonde, iz katerih je izplačevala podkupnine lobistom, in ga obsodile na tri leta zapora. Septembra so njegovo kazen zaradi velikega ekonomskega vpliva na gospodarstvo, ki bi ga povzročila triletna odsotnost, spremenili v obvezno delo za dobrobit skupnosti.