PLUSI, MINUSI |
Plus: zunanjost, pojava, avdionaprava s trdim diskom in barvnim zaslonom, cena. Minus: požrešen motor, lega na cesti, menjalnik, plastična notranjost. |
Za robusten, za nekatere kar tovornjakarski videz slabih 4,6 metra dolgega vozila se mora nitro zahvaliti številnim dejavnikom: prednji maski s tridimenzionalno ovnovo glavo, velikimi pokončno postavljenimi žarometi, izbočenimi blatniki, visoko bočno linijo in predvsem svoji velikosti. Takšnemu slogu se pridružujeta še zunanji ogledali in ročice za odpiranje vrat. Pogrešali smo le nekoliko večja platišča, saj so bila 17-palčna, ki so krasila testnika, premajhna za tolikšnega velikana. Sprijazniti se nismo mogli niti z mehkobo plastike, ki daje slutiti, da so varčevali pri vsakem delu.
Preveč plastičen, a zanimiv
Za notranjost ne moremo trditi, da je slaba, a je tudi tam plastike občutno preveč.
Potovalni prostor je oblikovan tako, da je enostaven in funkcionalen, petim potnikom pa nudi dovolj
prostora v vseh smereh. Prednji sedeži imajo široko paleto dodatkov, da bi bila vožnja udobna in
varna. Štirikraki volanski obroč je oblečen v usnje, instrumentalna plošča pa opremljena s
preglednimi merilniki. Grafika na merilnikih je sivo-bela, kar ob oranžnih kazalcih ustvarja videz
tehnične natančnosti. Nekateri elementi, kot sta armaturna plošča in osrednja konzola, ne delujejo
preveč trdno, zato se postavlja vprašanje, kakšno bo njuno stanje po nekaj deset tisoč prevoženih
kilometrih. Prijetno presenečenje je izvrsten stereo multimedijski sistem, ki ga je pri paketu
opreme SXT treba doplačati. Dodatno se lahko vgradi sistem MyGIG, ki vsebuje navigacijsko napravo,
na dotik občutljivi barvni LCD-zaslon, glasovno ukazovanje in trdi disk velikosti 20 GB. Sistema
MyGIG bodo najbolj veseli mlajši člani družine, saj omogoča možnost kopiranja slik in glasbe s
CD-ja, DVD-ja ali USB-ključa na trdi disk. Tisti, ki v avtomobilu radi puščate raznorazno kramo,
boste zadovoljni s številnimi odlagalnimi površinami in predali.
Kot družinsko vozilo bi lahko nitro dobil solidno oceno, saj omogoča dovolj udobja in prostora tudi potnikom na zadnji klopi. Velja izpostaviti še sistem Load 'n' Go crossover, vgrajen v prtljažnik, ki zelo olajša nalaganje večjih predmetov v ali iz prtljažnika. Sestavljen je iz pomične nakladalne ploščadi, njegova nosilnost pa je dobrih 180 kilogramov. Minus si vsekakor zasluži velikost prtljažnika, v katerega spravimo le za 389 litrov materiala. Ob podrtju deljive (v razmerju 35:65) zadnje klopi prostornina naraste na zglednih 1994 litrov.
Ob nitrovih dobrih lastnostih velja omeniti, da je opremljen s preklopljivim štirikolesnim pogonom 4 WD. Podvozje je sestavljeno iz posamično obešenega prednjega kolesnega para in iz vijačnih vzmeti ter ima prostorsko vpetjeo zadnje preme. Da bi ga imeli za pravo terensko vozilo, mu manjka sistem za spuščanje po klancu. Tako je nitro opremljen le s stikalom za izbor pogona na zadnji par ali na vsa štiri kolesa.
Za terenske predispozicije je prikrajšan tudi zaradi nizkega prednjega dela. Pri vožnji naravnost se dodge nitro vede kot večina konkurenčnih vozil; manj nas je prepričal v ovinkih. Upravljalni sistem ni dovolj okreten, težišče pa se preveč prenaša na kote avtomobila.
Vozilo, ki smo ga preizkusili na avtomobilskem testu Žurnala24, je poganjal štiricilindrski turbo-dizelski 2,8-litrski motor, ki razvije največjo moč 128 kW/174 KM, in sicer ob izrednem navoru 410 Nm. Motor z oznako CDR nitru omogoča sprint do stotke v zavidljivih 10,5 sekunde, kazalec hitrosti pa se bo ustavil pri 180 kilometrih na uro. Petstopenjski avtomatski prenos nas ni najbolj prepričal, saj ima voznik pogosto občutek, da menjalnik ni v pravilni prestavi. Poraba goriva 9,4 litra, ki jo v uradnih podatkih navaja proizvajalec, za nas ni bila dosegljiva in se je na testu gibala med 11 in 12 litri. Seveda je to odvisno od načina vožnje.
Za konec kratek povzetek. Nesporni adut nitra je njegova pojava. Tiste, ki si želite biti na cesti opaženi, bo nitro prepričal. Če se boste odločili za nakup, morate imeti veliko garažo in 32.799 evrov v denarnici.