Kako zelo različni so lahko trije po namembnosti sorodni modeli, priča ravno primerjava, ki je pred
vami. V treh testirancih se namreč vedno vrti šestvaljni bencinar za prenos moči nad 180 kilovati
(beri: vsaj 250-konjske falange) vedno skrbi avtomatika z najmanj šestimi prestavnimi razmerji in
možnostjo ročnega pretikanja, pogon pa je vedno stalni ali priključljivi štirikolesni. Kljub temu
pa podvozje, pogon in tudi moč prispevajo k trem zelo drugačnim slikam, ki so namenjene specifični
končni publiki. Lahko bi celo govorili o celotnem spektru od izrazito športnega suva do
nadpovprečno udobne avtocestne križarke. Glede oblike končne ocene, kdo je najlepši, ne bomo
podajali, o tem naj odloča vsak posameznik.
V notranjosti prestiž, udobje in napredna tehnika
Prehod iz zunanjosti v notranjost vedno spremljajo kromirane aplikacije na pragovih, ob
vstopu pa vas pozdravijo usnje, les in (ali) aluminij. Volva in audija po dolžini med seboj loči le
milimeter, glede na dolžino nad 460 centimetri pa to pomeni prostorno notranjost, še posebej to
velja za sedenje v prvi vrsti. Murano bi glede na dolžino, ki znaša dobrih 4,8 metra, moral
ponuditi veliko več prostora, vendar razlike niso občutne. Do izraza pa tu prideta foteljasta
sedeža, konkurenta vsaj tu potegneta krajšo. Res pa je, da sedeža v Q5 nudita največ bočne opore,
tu je murano najmanj prepričljiv. Razlika v dolžini pa je opazna pri prostoru v drugi vrsti, tu
največ talenta pokaže murano, saj imajo potniki tu od štiri (XC60) do sedem cm (Q5) več prostora.
Slednjega je v muranu najmanj v višino, zahvala za to pa gre proti zadku preveč padajoči strehi.
Davek zanjo je murano plačal tudi pri prostornini prtljažnika, ki meri 402 litra, predvsem Q5 tu s
svojimi osnovnimi 540 litri res zasije. XC60 je z nič kaj pretresljivimi 495 litri nekje vmes.
Imata pa nemec in japonec priročno električno zapiranje prtljažnika, japoncu se samodejno podro in
postavijo nazaj sedeži v drugi vrsti. Murano ima najslabši rolo, najboljši je v Q5. Glede
prilagodljivosti vsi ponudijo veliko, pomislekov tu skoraj nismo imeli.
Murano spredaj najbolj prostoren, zadaj Q5
Sedenje za volanom je zelo odvisno od tega, ali iščete udobje ali športnost. Če iščete prvo,
je za vas murano, če želite dinamičnost, je za vas nedvomno Q5. XC60 ponuja kompromis med obojim.
Volan je najboljši (beri komunikativen) v Q5, volvova krožnica je še vedno prevelika, muranov pa je
premehak. Za lažje parkiranje imajo vsi primerjani modeli dodano kamero in izračun poti glede na
zasuk volana, murano ima tudi še bočno kamero na desni strani, razlike pa nastopijo pri klasičnih
zvočnih parkirnih pomagalih. Teh murano na našo veliko žalost sploh nima, volvo jih premore zgolj
zadaj, audi pa tudi spredaj.
Najboljši še vedno S-tronic
Glede menjalnika je razlik največ. Volvo ima klasično šeststopenjsko avtomatiko, ki bo pogodu
najširšemu krogu kupcev, zmotiti pa utegne le tiste najbolj dinamične voznike. Pri audiju seveda
vse stavijo na S-tronic, menjalnik z dvojno sklopko, ki je zdaj še izboljšan in ima po novem sedem
prestavnih razmerij. Muranov menjalnik pa je CVT-brezstopenjski, kar v ročnem režimu, pomeni zelo
uglajeno pretikanje po šestih vnaprej programiranih prestavnih razmerjih. Menjalnik je bil z
modelno prenovo konkretno izboljšan, kar pomeni, da zdaj prestavlja bolje, hitreje in bolj zvezno.
Kljub temu pa ne dosega filigranske natančnosti in hitrosti audijevega S-tronica, ki kar kliče po
prestavljanju.
Pri podvozju in vzmetenju je v ospredju spet Q5, ki je najbolje vodljiv in premore tudi
veliko športnega talenta. Ta zna zmotiti samo tiste, ki vse stavijo na udobje. Murano se najbolje
počuti na avtocesti, kjer resnično odlično blaži anomalije na cestišču, volvo mu tu zvesto sledi,
Q5 pa je tudi zaradi pnevmatik nižjega preseka bolj neudoben. Zgodba pa se, kot rečeno, postavi na
glavo, ko zapeljete na zavito cesto, tam boste Q5 dobesedno kovali med zvezde. Pri vožnji na slabši
podlagi tako pride do izraza njegov stalni štirikolesni pogon, nekaj, česar preostala tekmeca ne
premoreta. Muranovega je sicer mogoče zakleniti, Volvov pa je, čeprav dobro deluje, vedno
priključljiv.
|
Zmogljivi in potratni motorji
Kot smo v uvodu že zapisali, so si sorodni tudi motorji, tako po zasnovi kot po moči so si dokaj blizu, večje razlike so pri performansah, še večje pa pri porabi in izpustu škodljivega CO2. Tu jo boste najbolje odnesli z audijem, ki je na testu porabil dobrih 13 litrov bencina, volvo se zadovolji z dobrega pol litra goriva več, murano pa Q-jevo porabo presega točno za en liter. Pri pospeševanju najboljši vtis pusti Q5, volvo zahvaljujoč turbinskemu polnilniku zaostaja kvečjemu malenkost, murano pa je zaradi večje teže še za odtenek počasnejši. Tudi končna hitrost prinese enak vrstni red.
Če zaključimo. Glede na performanse in vozne lastnosti je zmagovalec zagotovo Q5, saj če ga ne ženete, ponudi skoraj primerljivo vozno udobje kot ostala dva, po želji pa se prelevi v pravega športnika. Glede porabe pa kljub temu ostane v ospredju. Pri opremi je tako, da je Q5 med trojico najcenejši, vendar s številnimi dodatki cena vrtoglavo naraste. Volvo tako za osnovno ceno nudi največ s številnimi tehničnimi dodatki, med katerimi velja izpostaviti city safety (to mu med drugim prinese lovoriko najvarnejšega). Murano je v trojici sicer najdražji, vendar vse videno nudi že v osnovi, zato doplačil, ki jih tudi ni veliko, ne potrebuje. Kljub posebnosti, kot sta kamera na boku in samodejno postavljanje sedežev v drugi vrsti, pa ostane "kratek" pri tehničnih pripomočkih, kot sta radarski tempomat in recimo lane assist. To konkurenta, čeprav proti doplačilu, zmoreta ponuditi.