Vsak od nas si je verjetno že predstavljal svoj sanjski avto. V njem bi lahko s pomočjo raznoraznih modernih pripomočkov počel, karkoli bi si zamislil. Ah, ko bi le lahko sanje govorile ...
Pogosto se moškim očita, da vlagajo preveč denarja v avtomobile. Da se razumemo, ne le v nakup
avtomobila, ampak tudi v opremo. Pa ne opremo kot tako, bolj primeren je angleški izraz gadgets, za
katerega žal ne najdem dovolj dobrega slovenskega prevoda, ki bi zadel v bistvo. Še najbližje se mi
zdijo igračke. Igračke za avtomobile oziroma bolje rečeno – za nas.
Da, moškim se očita, da vlagajo preveč v opremo in da pri tovrstnih nakupih ne poznajo zdrave
mere. Od zvočnikov z avtoradiom pa do platišč in pnevmatik. Usnjeni sedeži, narejeni po meri, in z
istim usnjem ovit volan avtomobila – nič ni predrago za njihov avto. Ure in ure lahko primerjajo
dva vzorca blaga za sedeže in berejo tehnične lastnosti te ali one naprave, ki jo bodo vgradili v
svojega ljubljenčka. Nekaj takega, ko če bi me kupovale pregrešno drago torbico ali čevlje: čeprav
vemo, da bomo nakup opravile, se bomo zaradi slabe vesti (beri preveč denarja in moževe izjave:
"A si ti normalna?") večkrat vrnile v trgovino in svoj predmet zanimanja podrobno
pregledale z vseh zornih kotov, da se nas še sam Sherlock Holmes ne bi sramoval.
|
Dame priznajte! Ob tehnično super opremljenem avtomobilu tudi vam zastane
dih, kajne? © iStockphoto
|
|
Ali lahko ženske obsojamo moške za tako vedenje? Morda bi morala drugače zastaviti
vprašanje: Bi se vaše mišljenje spremenilo, če bi vedele, da smo za tako vedenje krive same? Same,
tako je, prav ste prebrale. Namreč; moški ne nakupuje predmetov za svoj avtomobil, moški nakupuje
predmete za svoj dom. Kar poglejte okoli sebe. Kdo je opremil kuhinjo? Vi. Ker mora biti kuhinjski
pult zraven štedilnika, da narezano meso takoj vržete v lonec. Pa hladilnik s takšnim
prezračevanjem, da še najbolj gnila zelenjava ohrani aromo en teden. Saj veste – tista solata, ki
jo v trgovinah špricajo z vodo, da dlje časa ostane sveža, potem jo pa prinesete domov in je že
naslednji dan gnila. Da ne omenjam omaric z lučkami, ki svetijo pod ravno pravim kotom na babičin
porcelan. No, dolgemu seznamu sledi kopalnica, katere barva ploščic mora biti takšna, da se ne
poznajo madeži kapljic vode in nadležni vodni kamen. Ne gre pozabiti spalnice, ki je padla pod njen
teritorij z argumentom:
"Srček, ne moreva spati v spalnici, odeti v barve nogometnega kluba Milan, ker je rdeča
preživahna, črna pa premoreča."
In tako ženska osvoji kuhinjo, kopalnico, spalnico, balkon,
otroško sobo in seveda klet, kjer so kozarci z vloženimi kumaricami in domačo marmelado. Torej, kaj
ubogemu moškemu preostane drugega, kot da se preseli v ... avto!
Le kje pa je pobral tako absurdno idejo, da je lahko avto njegov dom?! Pri ženski seveda!
Dvomite? Le oglejte si pričujočo sliko nad tem člankom, pa mi prosim razložite, kateri moški pri
zdravi pameti bi tlačil telefon v avtomobil? Kot da mu ni dovolj odvečnega besedičenja doma, zdaj
naj bi pa še med vožnjo govoril?! Zadeve sicer nisem raziskala, vendar sem skoraj prepričana, da
ima prste vmes nihče drug kot ženska. Seveda je potrebovala telefon, da lahko prijateljicam
razloži, da bo v kratkem na dogovorjenem mestu, vendar pa lahko čas med vožnjo izkoristi za kup
zanimivih debat. In ne konča se tu. Ker moški zahteva tišino med vožnjo, je tu še en čudovit izum –
radio! Družba v petju, ko on molči ali le povod za odprtje nove teme, ko so že vse prežvečene.
Ženska je poskrbela tudi za udobne prevleke na sedežih ter razne blazinice za vrat in hrbet, ki še
kako prav pridejo na dolgi poti. Ni kaj, ženska je svoji naravi primerno naredila vse, da nam je v
avtomobilu lahko prijetno ravno toliko kot doma.
|
Ali sploh obstaja lepši zvok? © iStockphoto
|
|
Moderna družba pa je stopila še korak naprej in danes lahko avtomobile opremite z nešteto
napravami in napravicami. V eni od mnogih priljubljenih oddaj, v katerih preurejajo avtomobile, sem
opazila avtomobil neke poslovne ženske, ki se je dobesedno spremenil v potujočo pisarno. Od
obešalnikov z zajetnim številom poslovnih kostimov, ki jih povleče iz prtljažnika (kot iz omare,
brez likanja drage dame!) do mini frizerskega salona z ličili in kavnega aparata z najboljšim
kapučinom. Poslovna ženska mora imeti vse pri roki, saj je njen dan nabit z obveznostmi, ki se
lahko iz dnevno-poslovnih kaj hitro prelevijo v družabno-nočne. Zato mora biti pripravljena na vse.
Ali ne bi bile ve vesele, ko bi si lahko avto opremile, da sledi tako vašemu delovnemu kot prostemu
času? Zakaj torej obsojamo moške, ki le sledijo našemu zgledu? Zdaj, ko so videli, kaj vse je možno
narediti, jih nič več ne ustavi, da iz svojega avtomobila ne bi naredili drugega doma oziroma
pribežališča. Pribežališče od gospodinjskih opravil, od glasnih otrok ali nenazadnje zelo grdega
prepira, ki vključuje vašo mamo. Sprijaznimo se, drage dame. Časi, ko so naši dedci zaloputnili z
vrati in odšli v najbližjo gostilno, so mimo. Ne iščite ga, na dovozu je. V avtomobilu v miru gleda
nogomet na majhnem zaslonu in uživa v njemu najljubšem zvoku. Zvoku ravno odprte pločevinke piva.