Avto
32 ogledov

Kompaktni lepotec z vzhoda

Outlanderjeve poteze so prijetno skladne in azijsko poravnane.
1/18
Žurnal24 main
Outlander je kompaktni SUV, za katerim se glave mimoidočih nenehno ozirajo. So pa pri njem potrebni določeni kompromisi, tako glede udobja kot vožnje.

Druga generacija mitsubishija se je uspešno (tudi zaradi konkurenčnih cen) podala v boj za kos pogače na trgu kompaktnih SUV-ov, kjer mu glavno konkurenco predstavljajo toyota RAV, opel antara, land rover freelander II in BMW X3. Je prvi izmed treh skoraj identičnih bratov, saj bosta kmalu prišla na tržišče še peugeot 4007 in citroën C-crosser, ki se bosta od outlanderja ločila dobesedno le po zunanji obliki.

Zunanja oblika japonca je moderna, mišičast videz z ostrimi linijami lepo dopolnjujejo veliki vzvratni ogledali in modna svetila, predvsem zadnja, iz katerih prihaja LED-svetloba. Pri testniku, ki se je ponašal z najvišjo ravnjo opreme instyle, so poglede mimoidočih lepila še 18-palčna platišča in zatemnjena zadnja stekla. Notranjost vozila po privlačnosti težje sledi zunanjosti. Linije so čiste in z imitacijami aluminija, ki razbijejo monotonost. Udobni sedeži so odeti v usnje, kot tudi prestavna ročica in volan. Voznik prek njega natančno ve, kaj se dogaja z vozilom. Ergonomija je povprečna, moti cenena plastika na stikalih, tudi armaturna plošča deluje nekakovostno. Merilniki vrtljajev so postavljeni zelo globoko in grafično niso najbolje berljivi.

Prostora na pretek
Se pa
mitsubishi zato oddolži s številnimi odlagalnimi mesti. Samo sovoznik ima tako pred seboj na voljo kar dva predala. Še en adut za udobje je Rockford Fosgate avdiosistem z devetimi zvočniki, iz katerih prihaja do 650 W hrupa. Brez pripomb ostanejo tudi potniki na drugi klopi, saj je prostora za noge potnikov veliko, sedeži se vzdolžno pomikajo, naslonjala tudi. Outlander na papirju lahko prevaža sedem potnikov, saj se iz prtljažnega dna preprosto dvigne še tretja klop, ki pa je namenjena le najnujnejšim prevozom, in še to kvečjemu dveh otrok. Prtljažnik je najrazkošnejši med konkurenti, brez podiranja klopi požre 541 litrov prtljage, s preprostim prekucavanjem sedežev v drugi vrsti (mogoče tudi s pritiskom na gumba v bližini zadnjih vrat) pa prostornina naraste na 1691 litrov, kar je ob največji obtežitvi 620 kilogramov lahko že pravo tovorno živinče. Za lažje nakladanje pridejo še kako prav tudi deljiva zadnja vrata.

 

Oči se najprej ustavijo na zadnjih svetilih, celotna silhueta avtomobila izžareva drugačnost. © SPS

 
Priletni pogon iz VW
Z osnovno maso 1690 kg, potniki in dodatno prtljago se bojuje 2,0-litrski DI-D štirivaljnik s 103 kW (140 KM), ki so si
ga Japonci sposodili pri Volkswagnu in deluje še po principu tlačilka-šopa. Ostarelost turbodizla se pozna, saj se v nizkih obratih upira vrtenju in zagrabi šele pri okoli 2500 obratih. Pri vožnjah pri višjih hitrostih pa v povezavi s šeststopenjskim menjalnikom deluje umirjeno in se oddolži z ugodno porabo okoli 7,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Boljši časi naj bi prišli z že omenjenima francoskima bratoma, saj se bo ponudba razširila na 2,2-litrski dizel.

4640 mm dolgi in 1800 mm široki (medosna razdalja 2670 mm) outlander se ceste rad drži, nagibanja v ovinkih je malo, podvozje je uglašeno, neprijetne so zgolj vožnje prek kratkih grbin. Brezpotja niso ravno njegovo področje, o čemer pričajo že cestne pnevmatike bridgestone dueller dimenzij 225/55 R18, v katere je bil obut. Kljub temu pa lahko voznik med vožnjo z obračanjem gumba ob prestavni ročici v dveh stopnjah vklopi še pogon na zadnji par koles. V prvi stopnji se navor na zadnja kolesa prek Haldexove sklopke prenaša po potrebi, v drugi stopnji pa je štirikolesni pogon stalen. Da ne prihaja do zdrsov, dodatno pomaga elektronski sistem za stabilnost ASTC.

Omeniti velja še dve lastnosti. Prva je pametni sistem vstopanja in zagon motorja brez ključa, druga pa, da voznik o parkirnih senzorjih lahko le sanja, čeprav bi mu prišli še kako prav.


Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.