Moštva formule 1 predlagajo takojšnjo spremembo točkovnega sistema: zmagovalcu 12 točk. V sezoni 2010 pa bi uvedli konstruktorsko točko za najhitreje opravljen postanek.
|
V Ženevi tudi Nick Fry
|
V četrtek še ni bilo uradno, da je nekdanja ekipa
Honde rešena. Na sestanku Fote pa je bil v imenu
Rossa Brawna navzoč
Nick Fry, dosedanji vodja Honde. Bil je še zelo skrivnosten:
"Rečem lahko le, da obvestilo pride kmalu."
In je prišlo!
|
Ob robu avtomobilskega salona v Ženevi so se v četrtek zbrali lastniki oziroma vodje ekip
formule 1, da bi v okviru združenja moštev
Fota
predebatirali posamezne za formulo 1 pereče teme. Sklepe oziroma predloge so
za tem predstavili na novinarski konferenci. Glavna in najzanimivejša je zagotovo ideja o spremembi
točkovnega sistema. Fota tako predlaga, naj poslej zmagovalec namesto 10 prejme 12 točk,
drugouvrščeni namesto osem devet točk, tretji pa namesto šest sedem točk, za mesta od štiri do osem
bi sistem točkovanja ostal enak (5-4-3-2-1).
"Gledalci zahtevajo, da je zmagovalec posamezne dirke nekoliko bolj nagrajen,"
je predlog
obrazložil novi vodja
McLaren Mercedesa Martin Whitmarsh
. Ideja je torej v nasprotju s predlogom
Bernieja Ecclestona
o uvedbi kolajn oziroma je v skladu z željami gledalcev, ki so
svoje ideje lahko oddali jeseni v vsesvetovni spletni anketi.
Če bi predlagani točkovni sistem veljal v lanski sezoni, bi
Felipe Massa
in
Lewis Hamilton
sezono sklenila vsak s po 113 točkami. Zaradi zmage več bi prvak
postal Massa (v resnici je s točko več prvak postal Hamilton). V sezoni 2007 ta točkovni sistem
troboja med
Kimijem Räikkönenom
,
Lewisom Hamiltonom
in
Fernandom Alonsom
ne bi spremenil, prvak bi ostal Räikkönen.
|
Predsednik Fote in Ferrarija, Luca di Montezemolo, je potrdil, da
vsi proizvajalci in ekipe, ki trenutno sodelujejo v formuli 1, ostajajo tekmovanju zvesti vsaj
do leta 2012. Novo pogodbo Concorde bodo podpisali še ta mesec. © Reuters
|
|
Fota še predlaga, da bi morala moštva pred startom dirke objaviti, s kolikšno količino
goriva starta posamezni dirkač, saj naj bi bile dirke tako gledalcem lažje razumljive. Predloga
Fote res nista slaba in ker niti ne pomenita velike spremembe, bi ju bilo možno uveljaviti že v
letošnji sezoni, ki se začne konec tega meseca. Seveda ju mora prej potrditi Mednarodna
avtomobilistična zveza (
Fia
).
Preostali predlogi Fote se nanašajo na prihodnje sezone. Za sezono 2010 predlagajo
konstruktorsko točko za najhitreje opravljen postanek, skrajšanje dirke na 250 kilometrov oziroma
največ uro in 40 minut (doslej dobrih 300 kilometrov oziroma dve uri). Spremenili bi tudi
kvalifikacijski koncept, a nove ideje zanj še niso našli.
"Gledalci zdajšnji koncept namreč podpirajo, mi pa bi ga radi spremenili,"
je slednje
pojasnil Whitmarsh. Pri tem so Fii v razmislek ponudili še vrsto predlogov za znižanje stroškov (od
tega, naj motorji, menjalniki ... zdržijo napore večih dirk, pa do večjega številka
standardiziranih delov). Če vas zanimajo podrobnosti, si celotno sporočilo Fote lahko preberete
tukaj
(v
angleščini).
Na sestanku so sodelovali:
Mario Theissen
(BMW Sauber),
Ron Dennis
in Martin Whitmarsh (McLaren),
Flavio Briatore
(Renault),
Stefano Domenicali
in
Luca di Montezemolo
(Ferrari),
John Howett
(Toyota),
Franz Tost
(Toro Rosso),
Christian Horner
(Red Bull),
Alex Burns
(Williams) in Nick Fry (nekdanja Honda).